Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Dakkoffer voor vervoer fiets naar zuid-Frankrijk

hm2694
Forum-lid

hm2694 16 mar 2008 13:15

Beste medefietser,
ik ga in juni 3 weken naar Frankrijk op vakantie (omgeving Perpignang) ik wil/ga mijn racefiets mee nemen.

Ik heb een vraag over het vervoer.

Ik neem 2 gewone fietsen mee op de fietsdrager (trekhaak) met mogelijkheid voor 3e fiets.

Ik speel met de gedachte om een dakkoffer te koper en daar mijn racefiets in te gaan vervoeren. Dit betekend dat de koffer qua lengte en breedte aan de juisten maten moet voldoen, volgens mij minimaal 100 cm breed en lang.

Zijn er onder jullie fietsliefhebbers die hier ervaring mee hebben en zoja hoe hebben jullie dit aangepakt. Welke merken koffers hebben jullie of komen in aanmerking. De fiets past niet meer in de auto, er moeten ook 2 kinderen en spullen men.

Ik zie met belangstelling jullie reactie verschijnen.

Bedankt Hans
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

intersantos
Forum-lid

intersantos 16 mar 2008 15:33

Zo ben ik dus vorig jaar naar Frankrijk gereden. Wielen er uit, pedalen en zadelpen er af. Fiets in een fietstas, wielen in wielzakken. En dat past, samen met nog heel, héél veel andere dingen perfect in de dakkoffer. Volgens mij de meest veilige manier om je (dure) fiets mee op vakantie te nemen. Dit jaar verkassen we zo in ieder geval weer naar de Mt Ventoux. De koffer die ik heb aangeschaft was de Hapro Carver 6.4 Black Magic. Afmetingen hiervan zijn 192x80x40.
http://www.skiboxcenter.nl/images/Hapro ... blackm.jpg

chevalier
Forum-lid

chevalier 16 mar 2008 21:51

Hoi

Omgeving Perpignan, dat ken ik daar wel whaaaaaa wha. leuke kroeg heb je daar
Afgelopen zomer ben ik op vakantie geweest in argeles sur mer, dat is 20 km verderop aan de kust en je kunt daar geweldig fietsen je rijd zo de bergen in en naar spanje.
Zelf had ik helemaal geen fiets mee, wel een keertje een mountaibike geleend van iemand van de camping en daar een anderhalf uur mee wezen rijden een stukje de pyreneeen in.
ik was daar op een camping direct aan zee, en vandaaruit rij je zo de bergen in.
alleen je moet goed uitkijken met die fransen op de weg daar.

Maar ik lees net dat je ook 2 kinderen hebt, mischien is argeles wel wat voor jullie er zijn daar zat campings en ik zat op een camping die direct aan het strand ligt en in de buurt is ook nog een groot waterpark.

http://www.argeles-sur-mer.com/nl/index.php

efdee
Forum-lid

efdee 16 mar 2008 23:29

Waarom zou je je fiets vervoeren in een dakkoffer? Ik heb al een aantal jaar een Thule fietsendrager voor op het dak (die bevestig je op de dakdragers). Voorwiel eruit. Voorvork klem je vast. Je zet je achterwiel vast en rijden maar. Werkt prima. Wel opletten bij bepaalde tolppoortjes............

intersantos
Forum-lid

intersantos 17 mar 2008 11:12

EfDee schreef:Waarom zou je je fiets vervoeren in een dakkoffer? Ik heb al een aantal jaar een Thule fietsendrager voor op het dak (die bevestig je op de dakdragers). Voorwiel eruit. Voorvork klem je vast. Je zet je achterwiel vast en rijden maar. Werkt prima. Wel opletten bij bepaalde tolppoortjes............

Omdat een (m.n. carbon) frame wel heel erg kwetsbaar is boven op je dak. Ik zou het met mijn alu MTB ook gewoon doen hoor, maar niet met mijn racer. Denk alleen maar eens aan steenslag. Zoek maar eens op dit forum hiernaar. Is al veel over gepost.

bigm
Forum-lid

bigm 17 mar 2008 11:15

je kan fietskoffers ook huren

intersantos
Forum-lid

intersantos 17 mar 2008 13:50

BigM schreef:je kan fietskoffers ook huren

En de Elite Vaison fietskoffer is ook geschikt om op de dakdragers te monteren.

coen
Forum-lid

coen 17 mar 2008 14:08

Wat voor auto heb je?

Twee jaar terug naar Frankrijk geweest in een laguna station met drie man: Tweederde bank neergeklapt, wielen uit de fietsen en de drie fietsen op elkaar binnen, wielen er los tussen gestoken. Kleding, helmen, handdoeken, etc. in de dakkoffer! Ik zou dus proberen de fiets (al dan niet gedemonteerd) binnen te houden (bv 1/3 van de bank neerklappen, op het overige deel kunnen de kinderen zitten) en de rest van het spul ernaast cq op het dak.
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3

campaioen
Forum-lid

campaioen 17 mar 2008 15:53

waar ga je naartoe in die omgeving? Blijf je aan de kust of ga je richting Prades? Als dat zo is moet je hier ff kijken:

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=19680
no pain no gain

hm2694
Forum-lid

hm2694 17 mar 2008 20:08

Beste mensen bedankt voor de reacties.

Opties voor in de auto zijn niet mogelijk, rij met een 307 SW maar de kids moeten wel normaal kunnen zitten.
Dakkoffoer zoals intersantos beschreef gaat het worden.

Ik heb nog even gecontroleerd waar we heen gaan, kan wel 100 km schelen als je het niet goed vermeld. We gaan naar een camping in Marceillan Plage, vlakbij Agde, Beziers. Aan de kust lekker bij de zee.

Ik weet niet of er mensen zijn die deze omgeving kennen, maar daar wordt het fietsen.

Ik laat jullie nog wel weten hoe het gaat worden.

Bedankt
Hans
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

janjr
Forum-lid

janjr 17 mar 2008 20:26

De fietskoffer van Thule kan eveneens op een dakdrager gemonteerd worden.

Plaats reactie