Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fiets in de schuur; voorzien van slot?

foosho
Forum-lid

foosho 30 mar 2008 13:39

Cervelootje schreef:Ik heb de ultieme oplossing: Schop je wijf het bed uit en leg gewoon je fiets naast je in bed met een setje boeien aan je enkel en het frame! Problem solved!!!!

Leg dat maar es uit aan Dr. Phil..

corniel
Forum-lid HC

corniel 30 mar 2008 13:58

Cervelootje schreef:Ik heb de ultieme oplossing: (..)
Problem solved!

Hmm, ik vind fietsen best leuk, maar ik geloof dat ik mn bed toch liever met mn vriendin deel. Maar smaken verschillen natuurlijk... ;)

Onze (race)fietsen (van vriendin en die van mij) staan in de berging. De deur en het slot daarvan zijn gelijkwaardig aan de voordeur van ons appartement. Daarom vind we het onzinning ze binnen ook nog eens op slot te zetten. Maar als je een 'houten' schuurtje in de tuin hebt staan, of een berging die deels is afgesloten met kippengaas (heb ik gezien bij anderen) zou ik er voor kiezen ze ook binnen vast te klinken.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 30 mar 2008 14:15

Bij inbraak is het de zaak dat je het net ff lastiger maakt dan bij de buurman , een dief is lui en wil zo snel mogelijk resultaat, zeker bij het stelen van fietsen. 99% van de keren is het de gelegenheid van het moment dat je fiets word mee genomen. Die ene keer 1% dat ze echt op je fiets uit zijn kan je er weinig aan doen , ze zijn voorbereid en zullen niet zonder weg gaan.

torch
Forum-lid

torch 30 mar 2008 20:38

muuranker van abus gekocht vandaag.
tip; je moet gaten boren van 14cm, erg handig van abus aangezien de meeste schuurtjes 1-steens muurtjes hebben (10 cm dik dus). Maar goed, je boort dus gewoon door je steen heen, waarna de schroeven (draad, niet de plug) 1,5cm ofzo uitsteken. Kun je gewoon aflsijpen met een slijptol.
Anker zit muurvast, nou hopen dat het helpt. Fiets ligt vast aan het anker met een abus steel-o-chain (een vd beste kettingsloten momenteel).

Nu nog ff het schuurdeurtje van veiligheidsbeslag laten voorzien, en dan heb ik het iig lastig genoeg gemaakt voor ze.

beukje
Forum-lid

beukje 30 mar 2008 22:45

De meeste inbrekers hebben niets met racefietsen. Ze weten absoluut niet wat zo'n fiets waard is en hebben er geen verstand van. Ze gaan meer voor computers, I-pods en TV schermen. Laat staan dat ze er een heler voor een racefiets kunnen vinden.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

torch
Forum-lid

torch 31 mar 2008 00:45

Beukje schreef:De meeste inbrekers hebben niets met racefietsen. Ze weten absoluut niet wat zo'n fiets waard is en hebben er geen verstand van. Ze gaan meer voor computers, I-pods en TV schermen. Laat staan dat ze er een heler voor een racefiets kunnen vinden.

d'r worden er anders veel gejat dude! ;-)

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 31 mar 2008 18:53

Vraag lijkt mij ook : waar staat je schuur, en hoe zit die op slot.
Bij mij thuis (staat in mijn profiel waar dat is maar goed) zet ik mijn fiets niet op slot in de schuur. terwijl ik dat bij mijn vriendin wel doe. Gewoon kwestie van ander dorp, waar de kans substantieel groter is voor een braak. terwijl beide schuurtjes gewoon klasse 2 braakwerend zijn

Plaats reactie