Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

stalen frame maat 54

shota
Forum-lid

shota 30 mar 2008 19:57

ben ik weer

ik ben op zoek naar een stalen of aluminium frame maat 54 om zelf op te knappen dus spuiten en opbouwen. weet iemand een goede tweedehands op koper van racefieten. ik woon in breda dus het liefst in de buurt

en ja ik weet het kijk eens op markt plaats maar daar staat niet wat ik zoek of te ver weg

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 mar 2008 22:22

lijkt deze hier:

Afbeelding

je wat? Het is een Merckx 10th anniversary uit 1990. Geen roest, wel lakschade (o.a. vrij aanzienlijk op de voorvork). Herlakken is dus zeker aangewezen, en ik kom er niet toe (teveel fietsen, teveel projecten). Nog een voorname reden om hem weg te doen is dat hij net iets te klein is voor mij. De buizen zijn columbus TSX, nóg een trapje hoger dan SLX (de bekende buizenserie van o.a. de Merckx Corsa). Balhoofd is chorus, en nog in zeer goede staat. De 10th anniversary is een collector's item, maar dan wel als hij in goede staat is (deze hier is dus niet echt een zware klapper op de verzamelmarkt). Een campa zadelpenklem komt er ook nog bij, en indien gewenst nog wat randonderdelen (chorus trapas bvb., draad is ITA)
Maar wat is zo grofweg je budget, dan zie ik of we er kunnen uitkomen...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

shota
Forum-lid

shota 31 mar 2008 00:08

beste de zwarte mijn budget is niet veel € 200 maar daar zal je wel niet mee akoord gaan denk ik

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 31 mar 2008 00:39

beste arjan,
ik weet zelf niet hoeveel hij waard is, het is moeilijk om er een prijs op te plakken, maar ik verwacht er helemaal niet van er de lotto mee te winnen ;). Ik nodig iedereen op het forum dan ook uit om het frame, vork en balhoofd te waarderen. Gewoon ongezouten en eerlijk je mening van hoeveel zoiets waard zou zijn (niet hoeveel je ervoor zou geven!), rekeninghoudende met de lakschade. Hij hoeft ook niet persé weg, maar als ik weet dat iemand hem wil restaureren (en het maakt niet uit hoe, als hij maar terug mooi in de lak zit), dan doe ik hem graag weg!
Ik post nog wat meer foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor de info: zitbuis C-C is 54cm, horizontale buis C-C is 54cm, balhoofdbuis is 11cm lang.
nog meer foto's: PM
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

shota
Forum-lid

shota 31 mar 2008 00:47

het lijkt me zeker wat ik wil hem voor mijn vriendin op gaan kanpen ze is 1.70 m lang is wel de goede maat denk. ik zou hem dat hooglans zwart met witte biezen maken. wat zou je trouwens voor de complete fiets willen hebben zoals op de foto?

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 31 mar 2008 01:21

Helaas niet compleet te koop...
De foto is vorige zomer genomen, en sindsdien heb ik er misschien nog 3 keer op gereden en verder vooral veel verbouwd... momenteel zijn dit de specificaties (met * mag in de koop):

frame en vork: Merckx 10th anniversary
balhoofd: campagnolo chorus draad, 1 inch (samen met frame voor overeen te komen prijs)
stuurpen: cinelli 11cm
stuur: cinelli giro d'italia 44cm c-c
zadelpen: selcof 27.2mm zilver
zadel: rolls wit
trapas: campagnolo chorus 102mm (dus een andere dan deze voor de compact centaur crank die je op de foto ziet) ITA (*25 euro, goede staat)
crank: campagnolo chorus zilver '06 170mm (*50 euro, zganieuw, bladen naar keuze 39, 42, 50 of 52 zgan, ofwel compact centaur 34-50 170mm, maar dan wel andere lengte trapas monteren!)
FD: Campagnolo record zilver '04 (*15euro, zeer goede staat)
RD: campagnolo record '04 (*40 euro)
wielen: campagnolo Khamsin gold (*60 euro, zeer goede staat, weinig kms)
cassette: campagnolo veloce 10sp 13-29 _ketting (*30 euro, zeer goede staat (weinig kms))
shifters en remhendels: dura-ace 9 speed
remmen: campagnolo chorus zilver (*30 euro, zeer goede staat)

dus voor een nog overeen te komen prijs heb je, met 250 euro erbovenop, alles behalve: shifters, kabels, ketting, zadel, pedalen, stuurpen, stuur, binnen- en buitenbanden (kortom: alles wat je best naar wens kiest van de berijder/berijdster)...
Maar je bent uiteraard vrij om nog vanalles zelf te kiezen, en alles is apart bespreekbaar. Stuur maar een pm met emailadres als je meer info en foto's wilt
groeten,
Lieven
Afbeelding©®

Plaats reactie