Alles over vakanties op én met de fiets

details beklimmingen voerstreek?

roeieber
Forum-lid

roeieber 04 apr 2008 12:00

[quote="GastheerG"][quote="Roeieber"]En welke beklimming naar het kerkhof, over de grote weg bedoel je, dat is toch geen beklimming, dat is wat vals plat.
[/quote]

In vergelijking met de de Galibier is alles in de Voerstreek vals plat. En in vergelijking met Parijs Robaix zijn de wegen in de Voerstreek allemaal satijnen lakens.
Snap ik ook wel.
Voor iemand uit de Ranstad (zoals TSer en ik) is dat gewoon een leuk (maar soms druk) stuk weg langs dat kerkhof en als je er maar een enkele keer fietst gewoon veplichte kost.
Plus dat het betreffende punt volgens mijn hoger is dan het hoogste punt van Nederland! Maar een paar meter maar ik meen dat het iets van 330 is
Als je een rondje rond deze klim maakt van 20km heb je een WK parcours waar sprinters het echt niet gaan overleven!

[/quote]

Dat klopt, ik gebruik de grote doorgaande wegen (zoals die wat door de begraafplaats loopt) alleen om over te steken of om snel thuis te komen. Voor de rest fiets ik op de kleinere wegen van dorp naar dorp,maar dan moet je wel een beetje de weg weten. Die wegen zijn niet druk, niet al te slecht en er zitten veel "spannende" momenten in.
Een aanrader is idd de belgische lus van de hel van het mergelland (de stukken over de drukke wegen kun je er makkelijk uit knippen). Die route staat uitgeschreven op de site en is van Eijsden tot Eijsden ca. 80Km. De gegevens van de beklimmingen die erin zitten zijn te vinden op diverse sites.
I Am SpeCiAliZed

roeieber
Forum-lid

roeieber 04 apr 2008 20:30

Begraafplaats in Margraten is wat mooier, daar heb ik ook enkele graven geadopteerd, maar het uitzicht aan de overkant van de weg is o zo mooi.

Een forumrit organiseren, mmmmm, zal er eens over denken, je kunt ook laten weten wanneer je hierheen komt, dan stippel ik wel een leuke route uit.
I Am SpeCiAliZed

keesje
Forum-lid

keesje 05 apr 2008 17:02

Dit is echt een hele complete site over werkelijk elke bult in Europa.

http://ciclismo.sitiasp.it/motore.aspx? ... enti=False

roeieber
Forum-lid

roeieber 06 apr 2008 19:00

Die link staat al in het 5de bericht of zo....

[quote="keesje"]Dit is echt een hele complete site over werkelijk elke bult in Europa.

http://ciclismo.sitiasp.it/motore.aspx? ... enti=False

[/quote]
I Am SpeCiAliZed

kuitenbuiter
Forum-lid

kuitenbuiter 09 apr 2008 13:25

Bovengenoemde site is i.d.d. vrij compleet. Het enige nadeel is dat de hellingen in Belgie rechtstreeks zijn overgenomen uit de onverbetelijke cotacol. Dit houd in dat bijvoorbeeld de klim Rullen, La Clouse en De winerotte er niet in vernoemt worden. Tevens staan hier geen kaartjes ,foto's of andere wetenswaardigheden bij. De zwaardere hellingen staan er natuurlijk wel in. Maar je moet wel de naam weten om ze te kunnen localiseren . Het zou jammer zijn als je in de regio bent en de leuke korte klimmetjes moet laten liggen omdat er alleen maar de gebaande paden gereden worden.
angst maakt goden, lef maakt koningen

roeieber
Forum-lid

roeieber 09 apr 2008 13:32

[quote="kuitenbuiter"]Bovengenoemde site is i.d.d. vrij compleet. Het enige nadeel is dat de hellingen in Belgie rechtstreeks zijn overgenomen uit de onverbetelijke cotacol. Dit houd in dat bijvoorbeeld de klim Rullen, La Clouse en De winerotte er niet in vernoemt worden. Tevens staan hier geen kaartjes ,foto's of andere wetenswaardigheden bij. De zwaardere hellingen staan er natuurlijk wel in. Maar je moet wel de naam weten om ze te kunnen localiseren . Het zou jammer zijn als je in de regio bent en de leuke korte klimmetjes moet laten liggen omdat er alleen maar de gebaande paden gereden worden. [/quote]

Kaartje staat er wel bij, klikken op de wereldbol voor de naam van de helling.
Dan krijg je een michelin-kaartje die de helling aangeeft.
I Am SpeCiAliZed

luukie
Forum-lid

luukie 09 apr 2008 22:22

Over anderhalve week ga ik de ronde van de voerstreek rijden.
is dit een mooie tocht?
goed wegdek?
druk?
leuke heuveltjes?
Wordt een pittig tochtje voor iemand die in zeeland woont.
gr luuk

kuitenbuiter
Forum-lid

kuitenbuiter 10 apr 2008 08:56

Mooie tocht, niet te lang, 65 Km , met een aantal leuke , niet te steile klimmetjes. Wegdek is redelijk tot goed. Weinig verkeer.Als je echter al vaker in deze regio gereden hebt zal je na afloop naar wat meer kilometers verlangen. Eventueel te verlengen richting Eupen en Vaals om wat meer kilometers te maken en nog een aantal leuke klimmetjes mee te pikken. Zelfs voor iemand uit Zeeland moet dit te doen zijn. ;-)

luukie
Forum-lid

luukie 10 apr 2008 12:21

als het goed is moet het 130 km zijn?
uhm ik zie het al.
ik bedoel de Omloop van de Voerstreek:p

roeieber
Forum-lid

roeieber 10 apr 2008 15:15

@Kuitenbuiter
Interesse om gezamenlijk een forumrit door onze mooie streek te organiseren?
I Am SpeCiAliZed

kuitenbuiter
Forum-lid

kuitenbuiter 11 apr 2008 08:53

[quote="Roeieber"]@Kuitenbuiter
Interesse om gezamenlijk een forumrit door onze mooie streek te organiseren?[/quote]

Misschien wel eens leuk om met een beperkt aantal mensen de regio te verkennen. Iets in de geest van de Wilde Waalse Kuitenbijterskoers http://www.kuitenbijters.com/content/view/92/1/ of een rit door het land van Herve. Over hoeveel man hebben we het dan. Omdat , als je in Belgie met een grote groep gaat rijden, er andere regelgeving geld dan in Nederland. ( I.v.m. volgauto's e.d.)
Maar we ( mijn broer en ik) staan zeker open voor een gezamelijke rit om de "hoogtepunten' aan een aantal liefhebbers te laten zien. (Al moet ik eerlijk bekennen dat ons fietsniveau niet van hetzelfde kalibber is als Dhr. Roeieber ;-).
Ons gemiddelde ligt op zo'n 26/27 kilometer op een ronde van 100. Dus voor diegene welke dit wel ziet zitten...... laat het maar even weten.

Plaats reactie