Bij het opnieuw insteken van de binnekabel in mijn versteller voor de voorderailleur kwam daar een koperen busje/afstandsring uitvallen???
Ik heb op internet een exploded view tekening gevonden maar daar komt die ring niet in voor lijkt het.
Het is een messing ring van ca 6 mm met een breedte van ongeveer 2,5 mm.
weet iemand waar deze ring voor dient en waar hij hoort te zitten?
Het schakelen gaat zwaar en mn het terugschakelen gaat ongekontroleerd.
greetz
RoB
ultegra verstellers vallen uiteen...
-
bandit1200
- Forum-lid
turbodiesel beetles rule 
-
bandit1200
- Forum-lid
Helemaal niemand????????:rolleye:
turbodiesel beetles rule 
-
zomerfietser
- Forum-lid
- Contact
Hallo, welke type Ultegra is het (6500 1e serie) of 6510 2e serie) In het eerste geval zie deze link. Iemand heeft er 1 helemaal gedemonteerd en op foto gezet.
http://picasaweb.google.com/s331234/Shi ... rsAssembly
Als het serie 2 is dan kan het ringetje van het kapje zijn. Je hebt niet toevallig het kapje (glinmmend met tekst Ultegra) er af gehaald. Want daar zit zo'n messing ringetje.
Hoop je een beetje te hebben geholpen.
Overigen s kan slecht terugschakelen ook te maken hebben met hard wordend vet. Meestal doet wd 40 dan wonderen. Geheel inspuiten paar keer op en afschakelen en shifter werkt weer. Bioj echte slijtage lukt opschakelen vaak nog wel maar afschakelen niet meer zonder de grote hendel tegen te houden. Als dat het geval is dan is de shifter aan het einde van zijn of haar loopbaan.
(niet weggooien altijd handig voor onderdelen)
http://picasaweb.google.com/s331234/Shi ... rsAssembly
Als het serie 2 is dan kan het ringetje van het kapje zijn. Je hebt niet toevallig het kapje (glinmmend met tekst Ultegra) er af gehaald. Want daar zit zo'n messing ringetje.
Hoop je een beetje te hebben geholpen.
Overigen s kan slecht terugschakelen ook te maken hebben met hard wordend vet. Meestal doet wd 40 dan wonderen. Geheel inspuiten paar keer op en afschakelen en shifter werkt weer. Bioj echte slijtage lukt opschakelen vaak nog wel maar afschakelen niet meer zonder de grote hendel tegen te houden. Als dat het geval is dan is de shifter aan het einde van zijn of haar loopbaan.
(niet weggooien altijd handig voor onderdelen)
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets
-
bandit1200
- Forum-lid
@zomerfietser, ik heb idd dat kapje losgehad....
Het klopt wat je zegt, ik kan mn niet meer goed terugschakelen, de indexering lijkt daar defect, het gaat eerst onvoldoende ver, dan komt de ketting net naast het grote blad, bij nogmaals de terugschakel hendel bedienen ramt hij dan in één keer naar het kleinste blad. Welke uitvoering ultegra weet in niet precies, dit zat al op de fiets toen ik hem kocht.
Vanmiddag uit arren moede maar een set nieuwe shifters besteld. Vanwege het lage pond interessant om in Engeland te bestellen, ik heb nu voor 200 euro een set dura ace shifters.
Iemand nog interesse in een rechter ultegra shifter?
Greetz
Rob.
Het klopt wat je zegt, ik kan mn niet meer goed terugschakelen, de indexering lijkt daar defect, het gaat eerst onvoldoende ver, dan komt de ketting net naast het grote blad, bij nogmaals de terugschakel hendel bedienen ramt hij dan in één keer naar het kleinste blad. Welke uitvoering ultegra weet in niet precies, dit zat al op de fiets toen ik hem kocht.
Vanmiddag uit arren moede maar een set nieuwe shifters besteld. Vanwege het lage pond interessant om in Engeland te bestellen, ik heb nu voor 200 euro een set dura ace shifters.
Iemand nog interesse in een rechter ultegra shifter?
Greetz
Rob.
turbodiesel beetles rule 
-
zomerfietser
- Forum-lid
- Contact
Is dus van de 6510. Kapje nogmaals loshalen. Dan schroefje dat na weghalen kapje zitchtbaar is loshalen. Vervolgens missing ringetje in vierkante opening plaatsen (past daar precies in. Dan chrooefje monteren kapje er weer op en waarcshijnlijk schakelt je shifter weer als vanouds. Probleem is nl dat dat ringetje ervoro zorgt dat de zaak niet klemloopt en dat doet het dus nu wel. (en hopen dat dat ringetje inwendig geen schade heeft aangericht)
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets
-
bandit1200
- Forum-lid
Hoi Zomerfietser, wederom bedankt voor je bericht. ik heb het ringetje weer op zijn plek maar het downshiften gaat nog steeds niet goed. Ik heb na 10 keer schakelen zere handen zoveel kracht vergt het opschakelen, (nieuwe kabel) en de ketting kwakt direct van het grote naar t kleinste blad. Maar ik heb dus een triple...Er is kennelijk iets met de indexering mis
ik dacht voor het monteren van dat koperen ringetje, oeps, te vroeg nieuw besteld, maar ben er nu wel weer gerust op.
greetz
rob
ik dacht voor het monteren van dat koperen ringetje, oeps, te vroeg nieuw besteld, maar ben er nu wel weer gerust op.
greetz
rob
turbodiesel beetles rule