Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

cassette 12-27

carboni
Forum-lid

carboni 07 apr 2008 18:54

Ik heb sinds kort een nieuwe cassette gemonteerd om mijn Look race fiets. Mijn race fiets is afgemonteerd met Dura-ace. Na het monteren van het nieuwe verzet blijkt het bovenste deraileur wieletje tegen het grootste (27) cransje te komen. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Wie is de techneut die mij hier mee kan helpen zonder dat ik een andere onderdelen moet kopen.

beukje
Forum-lid

beukje 07 apr 2008 19:19

Je moet de ketting op het kleinste voorblad en het grootste cassette tandwielkransje leggen. Daarna moet je de schroef (B-screw) aandraaien. Dat is de schroef op de achterderailleur die tegen het achterpad aanzit. Ook moet je de crank even achteruitdraaien om te zien of het bovenste derailleurwieltje niet tegen het grootste achter tandkransje loopt.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

jsparie
Forum-lid

jsparie 07 apr 2008 23:02

Idd. Door het aandraaien van deze schroef komt de derailleur verder van je tandjes af te staan. Als je weer naar een kleinere cassette gaat schroefje weer uitdraaien. Dan schakelt de derailleur iets preciezer en sneller.

Plaats reactie