Electronische schakeling
Denk het niet, ik rijdt op dit moment ook nog op een fiets van 30jaar oud! Denk dat het dan ook wel gebeurt
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Het is misschien geen Sparta-met maar het zou eigenlijk verboden moeten worden. Of de energievoorziening moet mechanisch worden opgewekt middels een naafdynamo of iets dergelijks. Het is geen fietscomputer want deze onttrekt ook alleen maar energie middels de spaakmagneet.
kilometervreter schreef:Het is misschien geen Sparta-met maar het zou eigenlijk verboden moeten worden. Of de energievoorziening moet mechanisch worden opgewekt middels een naafdynamo of iets dergelijks. Het is geen fietscomputer want deze onttrekt ook alleen maar energie middels de spaakmagneet.
Beetje Off-Topic:
Zou er nooit eens iemand stiekem een elektromotortje op zijn cranks hebben gezet. Het moet toch niet al te moeilijk zijn om op die manier 10-20W vermogen toe te voegen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Voor het gemak van rekenen voegen we 12 watt toe en daar gebruiken we een 12 volt batterij voor. We gaan dus 1 ampère nodig hebben om dat te doen. Per uur dat we dit willen doen hebben we dus een batterij van 1 ampère/uur nodig. We willen dit 3 uur doen dus hebben we een 3 ampère/uur batterij nodig ofwel 36 Watt moeten we kunnen stockeren. Dat gaat een batterij worden om u tegen te zeggen die je ergens kwijt moet kunnen, die gewicht gaat toevoegen net als je motor zelf trouwens. En die 36 Watt is dan met een ideale batterij gerekend die je tot op de laatste druppel kunt uitmelken, geen inwendige weerstand heeft, een perfecte motor zonder verlies etc etc.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ijzeren Briek schreef:Voor het gemak van rekenen voegen we 12 watt toe en daar gebruiken we een 12 volt batterij voor. We gaan dus 1 ampère nodig hebben om dat te doen. Per uur dat we dit willen doen hebben we dus een batterij van 1 ampère/uur nodig. We willen dit 3 uur doen dus hebben we een 3 ampère/uur batterij nodig ofwel 36 Watt moeten we kunnen stockeren. Dat gaat een batterij worden om u tegen te zeggen die je ergens kwijt moet kunnen, die gewicht gaat toevoegen net als je motor zelf trouwens. En die 36 Watt is dan met een ideale batterij gerekend die je tot op de laatste druppel kunt uitmelken, geen inwendige weerstand heeft, een perfecte motor zonder verlies etc etc.
4 li-ion 18650's en je bent er al, die wegen 4*45 gram, dus dat valt nog wel mee . Rendement van elektromotoren is erg hoog, dus een beetje valsspelen lukt wel.
Gastheer G: Traploos (electronisch) instelbare lichte naaf: +1 Da's inderdaad een significante stap voorwaarts , maar dat duurt nog wel een poosje denk ik.
@Ijzeren Briek: Misschien heb ik iets gemist in de discussie, maar waar heb je 12W voor nodig ? Die wireless systemen gaan dat bijlange na niet gebruiken met hun op power-consumptie geoptimaliseerde protocollen. Alleen de actuatoren/derailleurs zullen wel meer gebruiken, maar als ik zo de verhalen over de Di2 lees valt dat ook wel mee.
@Ijzeren Briek: Misschien heb ik iets gemist in de discussie, maar waar heb je 12W voor nodig ? Die wireless systemen gaan dat bijlange na niet gebruiken met hun op power-consumptie geoptimaliseerde protocollen. Alleen de actuatoren/derailleurs zullen wel meer gebruiken, maar als ik zo de verhalen over de Di2 lees valt dat ook wel mee.
danny1407 schreef:Ouderwets gedoe.
Over een jaar of 10 is je aandrijving magnetisch en schakel je middels oogcommando's in je vizier of bril....of je hersenactiviteit wordt gelezen in je helm.
Je bedoelt worp aandrijving. Scotty beam me up. Makkie die Marmotte. Mr Spock op een galactische spacebike.....E.T. in een berg etappe.....heel apart:rolleye: