ik heb een FENIX 4 ZR voorvork met carbon stuurpijp en een fenix 4 ZR balhoofd lager.
na het afstellen van het lager merk ik dat als ik achter op de bovenbuis ga zitten en mijn voorrem stevig inknijp en heen en weer beweeg de stuurpijp wat doorbuigt, ook kan ik de spacers met de hand een beetje horizontaal hen en weer schuiven, voel geen speling op lager.
is dit normaal ?
speling op spacers balhoofd
-
zomerfietser
- Forum-lid
- Contact
Hoi, je hebt bij monteren niet toevallig de centreerring vergeten aan te brengen. Ik ben nl zelf ook een keer vergeten deze te plaatsen en dan kan je stuurbuis schuiven en lijkt het inderdaad alsof deze doorbuigt.
Het is een tabs toelopend ringetje die niet helemaal rond aansluit. Zit breuk in om te kunnen klemmen. De ring komt na aanbrengen van het afdekkapje lagers en zit direct onder de spacers.
Hoop dat dit het is, want dan is het snel opgelost
Het is een tabs toelopend ringetje die niet helemaal rond aansluit. Zit breuk in om te kunnen klemmen. De ring komt na aanbrengen van het afdekkapje lagers en zit direct onder de spacers.
Hoop dat dit het is, want dan is het snel opgelost
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets
het is gelukt, volgens mijn fm moet je de spacers en het kapje er af halen, dan het lagerblok zo diep mogenlijk in de voorbouw duwen, dan het spul weer in elkaar zetten terwijl je de boel zo strak mogenlijk bij elkaar houd, 1 hand onder de vorkkroon met de andere hand de plug er in aandraaien en borgen .
de eenzame fietser