Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fiets spuiten

racingluca
Forum-lid

racingluca 24 jun 2008 02:17

Berrre schreef:Een waarschuwing: probeer niet je fiets te verven met Hammerite. Dat spul is één grote, doffe ellende. Het hardt zeer langzaam uit. (Duurt tot 15 (!) weken). Het spul werkt stroperig, laat zich niet spuiten, is beperkt in kleurenkeuze en bovendien is het pokkeduur. Het is alleen bruikbaar met een penseel of een rol. Bijvoorbeeld voor het verven van een tuinhek. Voor fietsen is het de meest verkeerde keuze. Bij wijze van experiment heb ik Hammerite een keer geprobeerd: grote vergissing!

Ik weet dat Hammerite vrijwel troep is, maar het is ook gewoon verkrijgbaar als spuitbuis hoor.
Nog steeds niet aan te raden natuurlijk.
Built for speed and driven by passion

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 25 jun 2008 21:57

sickboy schreef:Als we dan toch verschillende materialen bij langs gaan: hoe zit het met carbon? Ik heb een Reynolds Ouzo pro intergrated en deze is mat van kleur, terwijl m'n frame glanzend is. Is het mogelijk om zo'n fork met een coating glanzend te maken?
Zo ja, dan zijn waarschijnlijk de eerder genoemde spuiters ook de aangewezen personen?

Yup! Maar eerlijkheid gebied te zeggen, dat je een carbonvork ook zelf kunt spuiten. Scotchbrite kopen, opschuren, goed ontvetten en met hoog glans (auto)lak afspuiten. Goed laten drogen, minimaal 24 uur, liefst 48 uur en klaar!
Alleen je bent wel je transfers kwijt. (maar die heb ik nog wel voor je liggen)
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie