In Juli is het de bedoeling een camping op te gaan zoeken aan het Levico meer.
Iemand een idee wat leuke routes zijn of weet iemand mooie klimmen in de buurt.
De stelvio wil ik in ieder geval doen, daar heb ik al genoeg over gelezen.
Ik hoor het wel.
Fietsen in de omgeving van het Levico meer
-
freddy_angelique
- Forum-lid
Als je goed op de kaart kijkt zijn er in de buurt genoeg wegen te vinden, met name de kleine weggetjes zijn erg mooi om te fietsen. Bijvb in zuidelijke richting naar Alberge Monte Rovere. Als je de grotere bergen zoals de Stelvio wilt fietsen zou ik zelf eerderop een camping in de bergen gaan staan: meer routemogelijkheden en je kan vanf de camping fietsen.
Alleen dalen gaat vanzelf!
Ik ben al vaak naar Levico gegaan. Schitterend gelegen! Ik had fietsen toen nog echter niet ontdekt, dus fietsend heb ik het daar nog niet verkend. Wandelend heb ik wel het 1 en ander gezien: aan de noordkant van het dorpje kun je klimmen naar de Panarotta (geen doorgaande route), pal ten zuiden van Levico (aan de andere kant van het brede dal) kun je ook leuk omhoog. Achter deze laatste klim liggen nog wat leuke weggetjes, o.a. naar het Fort Vezena (of zoiets...).
En verder schiet mij de route van de Giro-etappe van gisteren te binnen. Deze passeerde namelijk Levico op ca. 85km van de meet. Vervolgens reed men naar Borgo (ten oosten van Levico, gewoon in het dal blijven rijden) en vanuit Borgo sloeg men linksaf naar het noorden om de zeer lange klim naar Passo Manghen te doen. Die zag er zeer indrukwekkend uit en moet wel te doen zijn vanuit Levico.
Camping Due Laghi vonden wij perfect. Luxe, goed pizzarestaurant en schoon.
Veel plezier iig!
En verder schiet mij de route van de Giro-etappe van gisteren te binnen. Deze passeerde namelijk Levico op ca. 85km van de meet. Vervolgens reed men naar Borgo (ten oosten van Levico, gewoon in het dal blijven rijden) en vanuit Borgo sloeg men linksaf naar het noorden om de zeer lange klim naar Passo Manghen te doen. Die zag er zeer indrukwekkend uit en moet wel te doen zijn vanuit Levico.
Camping Due Laghi vonden wij perfect. Luxe, goed pizzarestaurant en schoon.
Veel plezier iig!