Bij het ombouwen van mijn Chorus groep naar mijn nieuw Cervelo Frame is er een probleem ontstaan de binnen draad (waar de pulley trekker ingaat) aan de tandwielkant is kapot gegaan. Het is een Carbon crank maar de draad is alu. Hierdoor krijg ik op de normale manier deze arm er niet meer vanaf.
( waarschijnlijk is er al eerder iets met de draad foutgegaan toen iemand anders me de trapas heeft vervangen, maar dat kan ik niet bewijzen)
Op zich zijn de arm en de tandwielen nog goed dus eigenlijk wil ik ze omzetten op mijn nieuw frame.
Ik kan geen manier bedenken (zonder het risiko te lopen het oude frame te beschadigen) om het eraf te krijgen. En als ik het er nu al af krijg dan krijg ik later natuurlijk weer hetzelfde probleem als ik het er dan om wat voor en reden dan ook af moet halen. En meer dan € 250 gaan neerleggen voor een nieuw ultra - torque met cups heb ik eigenlijk ook geen zin in.
Weet iemand een oplossing?
Binnedraad crankstel kapot, en nu?
-
ericpeters
- Forum-lid HC

Die krijg je wel netjes los hoor, dan heb je wel een poulitrekker nodig .en een paar houtjes om het aluminium te beschermen .
Dit is er eentje ,ze zijn er ook met 3 armen die heb je nodig voor een betere verdeling een beetje fietsenmaker heeft er een of anders een garage.
http://fotos.marktplaats.nl/kopen/a/d1/ ... SHfg==.jpg
Gaat lukken........
Dit is er eentje ,ze zijn er ook met 3 armen die heb je nodig voor een betere verdeling een beetje fietsenmaker heeft er een of anders een garage.
http://fotos.marktplaats.nl/kopen/a/d1/ ... SHfg==.jpg
Gaat lukken........
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Gelukkig viel het nog mee, bij mijn FM hadden ze een (zoals zij hetzelf noemden) fatsoenlijke cranktrekker die niet uit china kwam en daarmee ging het crank er toch nog vanaf.
Het advies om mijn eigen crankrekker zo ver mogelijk weg te gooien heb ik maar onmiddelijk opgevolgd.
Zo zie je maar weer zo een Fiets gereedschapskit van 50 euro lijkt een aardige koop maar uiteindelijk heb ik er in iedergeval niets aan.
De steeksleutels zijn bijzonder slecht, de cassette sleutel is alleen shimano. De caranktrekker en ketting pons zijn ook al niets waard. UIteindelijk gebruik ik alleen de kransafnemer.
Beter de speciaalgereedschappen van een fatsoenlijke fabrikant te kopen en een gewone steeksleutelset en imbusset te gebuiken.
Het advies om mijn eigen crankrekker zo ver mogelijk weg te gooien heb ik maar onmiddelijk opgevolgd.
Zo zie je maar weer zo een Fiets gereedschapskit van 50 euro lijkt een aardige koop maar uiteindelijk heb ik er in iedergeval niets aan.
De steeksleutels zijn bijzonder slecht, de cassette sleutel is alleen shimano. De caranktrekker en ketting pons zijn ook al niets waard. UIteindelijk gebruik ik alleen de kransafnemer.
Beter de speciaalgereedschappen van een fatsoenlijke fabrikant te kopen en een gewone steeksleutelset en imbusset te gebuiken.

Goed gereedschap spaart op de lange duur toch een hele hoop geld uit! Slecht gereedschap slijt snel, en half versleten gereedschap beschadigt de onderdelen van je fiets dan weer. Vaak heb je in een gereedschapsset ook nog veel spullen zitten die je niet nodig hebt. Da's dan ook weer zonde van het geld.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team