Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

stuur met platte bovenkant of niet?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4572
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 mei 2008 15:53

+1 voor Ritchey Streem.
Weet uit ervaring dat deze ook sterk is.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5585
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 mei 2008 16:00

Deda Electa, met een heel fijne afgeplatte bovenkant nog niet genoemd hier, bevalt mij erg goed! Ik rij er nu zo'n 3 maanden mee, ook de kabels zijn onder het stuur weggewerkt in het stuur.
Wat mij betreft een aanrader.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

koning
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 okt 2007 15:50

koning 16 mei 2008 16:24

Ik heb een beetje spijt dat ik een wingstuur gekocht heb vorig jaar. De hoek die je polsen maken als je met je handen bovenop het stuur rijdt is niet prettig. Bovendien heeft kantelen geen zin omdat je dan, wanneer je onderin de beugels rijdt weer verkeert zit.

Ik twijfel alleen of dat bij een controltech stuur ook zo is. Die zijn bovenop volgens mij wat ronder. Ik heb vorig jaar op het allerlaatste moment het controltech stuur teruggelegd en een deda stuur gekocht omdat die zoveel goedkoper was maar nu toch spijt.

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 16 mei 2008 20:00

K heb ook een K-wing gehad van FSA (carbon). Voordeel: heerlijke platte bovenkant, goeie greep voor op de NL wegen/goede beklimmingen, ultrastijf, interne kabelgeleiding, prijs, looks. Nadeel: de vorm van de beugel (ook persoonlijk hoor), de stijfheid liet m'n handen soms tintelen op slechte wegen.
Canyon Ultimate CF SL 2016

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 16 mei 2008 20:37

Amclassic-fan schreef:Wat is het voordeel van die geintegreerde rommel? Dat je je stuur niet meer kan kantelen? zodat je je shifters niet op de meest ideale positie kunt zetten, omdat dan de overgang met je stuur waardeloos is.



"geintegreerde rommel"?
ten eerste waarom is dat nou weer gelijk rommel?..
en er zijn mensen die er een voordeel mee hebben,
ik vind ze stijver. doordat het geen 2 stukken zijn zit er dus minder beweging in,
en shifters zijn voor mij perfect zo. en overgang van shifter naar stuur?..
nou dat is alles behalve waardeloos, ik geloof dat dit puur een smaak gevalletje is want de 1 rijd met zijn shifters ongeveer bovenop zijn stuur en andere juist heel laag,

386i
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 okt 2007 19:49

386i 16 mei 2008 22:27

Rij zelf al 2 jaar met de 4ZA C-bar en dat bevalt prima en ziet er erg mooi uit.
Al laat ik m'n stuurlint wel wat verder doorlopen dan bedoeld om het comfort nog meer te bevorderen tijdens lange tochten.
LOOK 386I

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 17 mei 2008 01:18

davey schreef:de met geintergreerde stuurpen zijn heerlijk,
ik heb met de cinelli ram gereden en nu met de pro stealth, ook heb ik eens een 4za geprobeerd. voorkeur gaat: cinelli ram,pro stealth,4za,
platte bovenkant rijd idd wel lekkerder, ik vind d ronde stuurtjes nu helemaal niks meer, nu ik dit gewend ben,.


Helemaal waar, bovendien kun je na een val op je stuur de hel rotzooi vervangen (in plaats van alleen je stuur).

Wat mij een beetje tegenstaat van die wing stuurtjes die ik zo zie rondkomen is dat "wing" gedeelte niet bekleed is met lint; lijkt mij niet zo fijn. Aan de andere kant: zo vaak heb ik mijn handjes niet op het stuur.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

dalegend
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:23

dalegend 17 mei 2008 11:35

Zelf rij ik nu reeds een jaar met een BBB-stuur: FiberWing BHB-22C.
Zou niets anders meer willen: zeer comfortabel: zowel in de beugel (klassieke bocht) als op de platte bovenzijde. Kabels zitten in geleider (dus niet in de weg). 't Is misschien geen wedstrijdstuur, maar dus wel een erg prettig !

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 17 mei 2008 17:34

Heeft iemand ervaring met de ITM Wingshape carbon? Ik vind hem er erg mooi uitzien en de prijs is ook goed,bij bike-components. Het is een alu stuurtje met carbon afwerking aan de bovenkant. Puur voor de looks dus, maar wel geeft niet.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 17 mei 2008 18:44

Seger schreef:Heeft iemand ervaring met de ITM Wingshape carbon? Ik vind hem er erg mooi uitzien en de prijs is ook goed,bij bike-components. Het is een alu stuurtje met carbon afwerking aan de bovenkant. Puur voor de looks dus, maar wel geeft niet.


Als je dit topic doorgelezen had, dan was je 3 ervaringen tegen gekomen.

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 17 mei 2008 18:56

Blind...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 17 mei 2008 18:59

davey schreef:
Amclassic-fan schreef:Wat is het voordeel van die geintegreerde rommel? Dat je je stuur niet meer kan kantelen? zodat je je shifters niet op de meest ideale positie kunt zetten, omdat dan de overgang met je stuur waardeloos is.



"geintegreerde rommel"?
ten eerste waarom is dat nou weer gelijk rommel?..
en er zijn mensen die er een voordeel mee hebben,
ik vind ze stijver. doordat het geen 2 stukken zijn zit er dus minder beweging in,
en shifters zijn voor mij perfect zo. en overgang van shifter naar stuur?..
nou dat is alles behalve waardeloos, ik geloof dat dit puur een smaak gevalletje is want de 1 rijd met zijn shifters ongeveer bovenop zijn stuur en andere juist heel laag,



Mee eens Davey! Ik heb met mijn 4ZA Cyclope stuurtje ook nergens problemen mee. Zal denk ik een stuk jaloezie zijn... Daarnaast moet je het er natuurlijk voor over hebben. Bij mij ( ik zeg het eerlijk) is het eenmalig, omdat ik door een behoorlijk goede stagevergoeding me dit stuurtje kon veroorloven.

back to topic nu, ik rij inmiddels al zeker vier jaar met een wing stuurtjes, heb er dus ook verschillende gehad. En mij bevalt het super! Ik weet niet of ik nog anders wil.
Afbeelding

Plaats reactie