Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic cosmic carbon of dura-ace ?

marcoh
Forum-lid

marcoh 01 jun 2008 23:26

Ik twijfek tussen de volende wielen; Mavic cosmic carbon premium SL of de nieuwe dura-ace 7850-c50CL. Ik weeg 80 kg. Welke raden jullie aan of heb je nog andere alternatieven ? Ik had graag een sobere hoge carrbon velg.
Storckfan

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 01 jun 2008 23:29

misschien zijn Hed jet 50 wat voor jou, zijn wat minder duur dan de andere sets en volgens mij net zo goed.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

vlaanv
Forum-lid

vlaanv 02 jun 2008 01:01

De 7850-c50CL wielen moet je nog maar zien te krijgen. Ik kreeg onderstaand bericht van De FM over beschikbaarheid :

###############
Helamaal niet momenteel, want er zijn zware problemen met de productie ervan. Kwaliteit is niet navanant en alle wielen moeten retour.
###############

Dat geeft te denken..

jsparie
Forum-lid

jsparie 03 jun 2008 01:04

cosmic carbone is in ieder geval goed.

rabbit
Forum-lid

rabbit 03 jun 2008 10:33

vlaanv schreef:De 7850-c50CL wielen moet je nog maar zien te krijgen. Ik kreeg onderstaand bericht van De FM over beschikbaarheid :

###############
Helamaal niet momenteel, want er zijn zware problemen met de productie ervan. Kwaliteit is niet navanant en alle wielen moeten retour.
###############

Dat geeft te denken..

Dat verhaal van je FM klopt niet want ik heb met Shimano gebeld over de beschikbaarheid en de wielset zowel clincher als tubes versie zijn gewoon op voorraad bij Shimano en kunnen gewoon worden besteld door de winkeliers .

Rabbit

anno
Forum-lid

anno 03 jun 2008 21:40

TS, je hebt het over sobere carbon velgen, mag ik vragen waarom je dan de cosmic carbon aanhaalt? Die dingen vind ik juist helemaal niet sober met al die drukte en stikkers. HED jet heeft dat al minder, toch ook redelijk druk vind ik.
Ik vind bv corima of M5 carbonvelgen (zonder stikkers) veel somberder.

Rabbit : jij hebt het niet over de shimano wielen met carbon erin verwerkt. De scandium oid waren wel goed te verkrijgen, die met carbon zijn toch degelijk terug naar de fabriek, sterker nog, volgens mij zelfs naar de ontwerptafel.
Die zijn dus voor de TS uitgesloten.

rabbit
Forum-lid

rabbit 03 jun 2008 22:16

anno schreef:TS, je hebt het over sobere carbon velgen, mag ik vragen waarom je dan de cosmic carbon aanhaalt? Die dingen vind ik juist helemaal niet sober met al die drukte en stikkers. HED jet heeft dat al minder, toch ook redelijk druk vind ik.

Rabbit : jij hebt het niet over de shimano wielen met carbon erin verwerkt. De scandium oid waren wel goed te verkrijgen, die met carbon zijn toch degelijk terug naar de fabriek, sterker nog, volgens mij zelfs naar de ontwerptafel.

Ik weet dan niet welke Shimano wielen er dan bedoeld worden maar de WH7850 C50 Clincher zijn gewoon leverbaar en de WH7850 C24 Clincher is vanaf eind volgende week weer leverbaar.
Zijn er nog meer type Shimano wielen met Carbon er in ?

Rabbit

rabbit
Forum-lid

rabbit 03 jun 2008 22:18

Rabbit schreef:
anno schreef:TS, je hebt het over sobere carbon velgen, mag ik vragen waarom je dan de cosmic carbon aanhaalt? Die dingen vind ik juist helemaal niet sober met al die drukte en stikkers. HED jet heeft dat al minder, toch ook redelijk druk vind ik.

Ik weet dan niet welke Shimano wielen er dan bedoeld worden maar de WH7850 C50 Clincher zijn gewoon leverbaar en de WH7850 C24 Clincher is vanaf eind volgende week weer leverbaar.
Zijn er nog meer type Shimano wielen met Carbon er in ?

Rabbit

Plaats reactie