Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 04 jun 2008 18:26

En Indurain, liefst tweemaal en opeenvolgend de dubbel ('92 en '93)!
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 04 jun 2008 18:31

Contador zou het ook kunnen als ze hem zouden laten rijden. Ik zie op dit moment geen renner die hem kan verslaan in een grote ronde als hij in goede doen is en een normale voorbereiding heeft gehad. Vergeet niet dat hij deze Giro volledig onverwacht kon meedoen. Bij de ploegentijdrit aan het begin had hij zelfs moeite om aan te haken en nog wint hij de ronde.

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 04 jun 2008 18:37

Ondanks het zeer sterke deelnemersveld had Contador natuurlijk geen last van de taaie wielklever Evans. Ik vind het niet de aantrekkelijkste of sympathiekste renner, maar ik schaar hem als ronderenner toch bij de allerbesten.

Elk jaar is er wel een aantal verrassingen in het klassement. Soms door lange ontsnappingen in minder belangrijke etappes (vooral in de slotweek), maar soms ook vanuit het niets nieuwelingen die zich kunnen meten met de vooraf genoemde favorieten (oa. Jaskula, Rumsas, Rinero - ik weet uit een ander 'tijdperk'). Wie zou daarvoor in aanmerking kunnen komen, denken jullie?
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 04 jun 2008 23:23

Tja, wie ik daarvoor in aanmerking zie komen? Dat weet je niet, omdat het altijd verassend is.

Voor mij is de absolute favoriet Cadel Evans.
Samen met Cunego en Schleck. Menchov valt voor mij uit de boot, omdat hij zo'n loodzware Giro achter de rug heeft.

Thomas Dekker zal denk ik ook gaan tegenvallen.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 05 jun 2008 01:21

simic schreef:Tja, wie ik daarvoor in aanmerking zie komen? Dat weet je niet, omdat het altijd verassend is.

Voor mij is de absolute favoriet Cadel Evans.
Samen met Cunego en Schleck. Menchov valt voor mij uit de boot, omdat hij zo'n loodzware Giro achter de rug heeft.

Thomas Dekker zal denk ik ook gaan tegenvallen.


Er wordt gewikt en gewogen, gedane prestaties van de kanshebbers geprojecteerd naar morgen. Ik geniet nu al van al de commentaren. Niet dat ik de stemming wil bederven, maar de ASO en UCI slaan elkaar weer eens de tent uit. Staan ons derhalve nog verrassingen te wachten voor en tijdens de Tour?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 05 jun 2008 08:32

GastheerG, hij wordt bij PR gespot door Rabo, krijgt een profcontract aangeboden als vervanger van Rasmussen, blijkt de enige renner te zijn zonder 'doping'verleden en wint de Tour.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 05 jun 2008 14:07

simic schreef:Menchov valt voor mij uit de boot, omdat hij zo'n loodzware Giro achter de rug heeft.
Die Giro was nu juist de voorbereiding op de Tour.. ik mag toch aannemen dat ze bij Rabobank weten wat ze aan het doen zijn ;)

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 05 jun 2008 14:33

+1
De hele gedachte bij de Rabo was dat Menchov het altijd moeilijk heeft in de Tour en dan goed rijd in de Vuelta.
Dus nu eerst de Giro en dan goed zijn in de Tour.
Als die man nu maar wat charisma had!! Hij heeft de uitstraling van een vergeten glas bier de volgende ochtend.

velocita
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2005 00:19

velocita 07 jun 2008 01:10

Benieuwd wat stijn devolder gaat presteren...hoe die de laatste maanden rondreed, fenomenaal gewoon!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 07 jun 2008 01:18

Ik zag hem in rondrijden in de Ronde van Belgïe en daar was hij echt verreweg de sterkste. Het zag er indrukwekkend uit bij Devolder. Maar is hij niet veel te vroeg al goed?

Daarnaast denk ik ook niet dat hij in het hooggebergte met de beste mee kan. Ik zou het hem overigens wel van harte gunnen. Een prachtige renner die zich ook in het voorjaar heeft laten zien met o.a. zijn mooie overwinning in Vlaanderen.

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 07 jun 2008 11:54

ik gok op michel rogers, als ie vorig jaar niet in die afdaling was gevallen...
maar jah dat is weer als als.
Heeft nog niks laten zien dus die gaat knallen.
Evans komt zo ie zo in de top5 maar dat komt waarschijnlijk puur omdat ie continue plakt.
Hincapie: zakt weer door het ijs heen en dat geldt ook voor Dekker.

De bollen en groen kom ik nog op terug

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 07 jun 2008 12:09

Hincapie: zakt weer door het ijs heen en dat geldt ook voor Dekker.

De bollen en groen kom ik nog op terug
[/quote]

Dekker. Denk dat we wat van hem kunnen verwachten. In het voorseizoen heeft hij goed gereden en met name de slot km's van LBL waren indrukwekkend. Vorig jaar heeft hij met een 1e plek in CH al een tipje van de sluier op gelicht. Maar wat mij vooral sterkt is z'n talent gekoppeld aan z'n mentaliteit. En aan Menchov kan hij een goede helper hebben.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie