Hallo,
Ik fiets rond met een Shimano 2200 groep. Op zich geen directe klachten over, behalve dan het afstellen van de voorderailleur.
Is het mogelijk om een Tiagra of 105 voorderailleur 9 speed te monteren op mijn 8 speed 2200-groep? Liefst een 105 omdat ik dan langzaam kan gaan upgraden (als je toch bezig bent...).
Groet
9 speed voor derailleur op 8 speed cassette?
bril schreef: Is het mogelijk om een Tiagra of 105 voorderailleur 9 speed te monteren op mijn 8 speed 2200-groep?
Moet wel kunnen denk ik. Op mijn oude fiets werkte een 105 9-speed voorderr iig prima icm 105 8-speed shifters enzo.
Liefst een 105 omdat ik dan langzaam kan gaan upgraden
Daar zou ik dan weer mee oppassen, want losse onderdelen zijn erg duur in vergelijking met een complete groep.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
zomerfietser
- Forum-lid
- Contact
45 mm kettingdikte lijkt me sterk zal 4,5mm zijn. Zou gewoon goed moeten passen. Heb zelf een 9 speed voorderrailleur op een 8 speed 105 groep zitten bij reserve fiets. Werkt prima (voorderrailleur 8 speed gaf de geest en nieuwe gekocht voor weinig omdat laatste was) Voorderailleur gaat over algemeen gewoon goed zelfs wel gereden met campa voorderailleur met rest shimano (ik weet voor sommige onder ons vloeken in de kerk) Achterderailleur is heel ander verhaal.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets
De kabelverplaatsing voor de voorderailleur is bij alle merken shifters zowat gelijk. En daar komt nog bij dat je maar 2, en in sommige gevallen 3 schakelposities hebt. Het hele ding zit gewoon eenvoudiger in ekaar dan een achterderailleur. Als de kooi van de voorderailleur maar breed genoeg is, dan gaat dit prima werken.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Ik heb ook met een 9sp voorderailleur op een 8sp fiets gereden. Doordat de kooi van een 9sp voorderailleur iets smaller is dan een 8sp loopt de ketting sneller aan en de afstelling ervan moet wat nauwkeuriger. Ik heb destijds uiteindelijk mijn ketting ook vervangen door een 9sp ketting en toen werkte het perfect, ook op de 8sp cassette!