zakken zadel cervelo R3 2011
ja das idd de voorkant. Ik weet niet wat het kan zijn. De FM heeft er pasta aan gedaan. Op de juiste kracht vast gezet. Maar niets aan te doen. Bleef zakken. Dus nu zo een kleintje erop gezet op de zadelpen zelf en nu hopen dat het niet meer zakt e 

Sharkman 1 schreef:Kan wel maar wordt iets lastiger. Persoonlijk spuit ik een zadelpen net zolang in met haarlak (vanaf de klem) tot hij wel vast blijft zitten. Gewoon laagje voor laagje. Werkt minimaal even goed als carbonpasta (maar ieder zijn manier).
En inderdaad als het met 4.5 nm niet lukt niet verder draaien maar alternatieven zoeken (overigens wil een beetje vet op de zadelklembout ook weleens helpen omdat een droog boutje ook extra weerstand oplevert en je de voorgeschreven waarde niet haalt.
Ik ben wel gecharmeerd van bovenstaande oplossing van Sharkman. Haarlak vergroot de diameter iets, en zorgt voor enige "kleef".
Met een klem aan je zadelpen belast je het frame daar waar je het niet wilt belasten, nl. aan de kopse kant van je zitbuis; ik ben zelfs bang dat dat niet goed voor je garantie is. Je zadelpen beweegt nl. tijdens het trappen en duwt dan dus steeds op een punt tegen je zitbuis.
ben juist terug van 50km fietsen. geen probleem gehad.
ben toch blij met die oplossing. zijn er hier nog die de R3 hebben van 2011???
mijn fietsemaker heft het gedaan dus da moet gij dan wel weten zeker voor de garantie?
zal zijn eerste keer niet zijn veronderstel ik...
ben toch blij met die oplossing. zijn er hier nog die de R3 hebben van 2011???
mijn fietsemaker heft het gedaan dus da moet gij dan wel weten zeker voor de garantie?
zal zijn eerste keer niet zijn veronderstel ik...