Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Garmin + Polar mogelijk?

scouby
Forum-lid

scouby 03 jul 2008 02:15

Op m'n nieuwe racefiets (helaas nog een paar weken wachten :() ga ik een Garmin Edge 705 monteren. Nu ben ik al aan het hardlopen met een Polar S625X. Omdat ik graag m'n hardloop hs wil 'vergelijken' met m'n fiets rondjes zou ik graag de Polar ook op m'n fiets monteren. Is het mogelijk om de borstband van de 1 te syncen met het apparaat van de ander? Twee borstbanden om lijkt me lichtelijk overdreven ;) Ik weet dat het een beetje too much is, maar ben benieuwd of het kan! Heeft iemand tips hoe ik dit werkend kan krijgen?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 03 jul 2008 03:18

Volgens mij werkt Garmin (ANT+sport protocol) niet met een Polar (T31 coded) Borstband. Polar heeft daarnaast ook nog W.I.N.D. accessoires maar die zijn ook niet compatible met Garmin.

Ik heb ook verschillende Polar's gehad en nu nog steeds een goedkopere Polar fiets computer, van deze gebruik ik alleen maar de bortsband als ik op mijn Tacx Fortius zit te trainen.
Op mijn fietsen onteer ik mijn Edge 705, ik vind de bijgeleverde en online Garmin software uitgebreid genoeg qua hartslag planning en registratie.

Er zijn wel diverse online training websites waar je trainingsgegevens van Polar en Garmin beide kunt inlezen en dus ook vergelijken. Daarnaast zijn er ook gegarandeerd conversieprogramma's te vinden waarmee je het ene bestandsformaat naar het andere kunt converteren.
Afbeelding

scouby
Forum-lid

scouby 05 jul 2008 12:45

Dan ga ik op m'n racefiets alleen de Edge gebruiken. Ben benieuwd hoe dat bevalt tov de Polar! Gebruik je ook de cadansmeter op de fiets? (toch weer zo'n 75 euro).

spinningfreak
Forum-lid

Gebruikersavatar spinningfreak 06 jul 2008 20:44

Waarschijnlijk heb je die Edge 705 al gekocht. Als dat niet zo is kan je beter de bundel met hartslagmeterband en cadanssensor kopen. Dan betaal je maar zo'n 30 euro extra. Overigens is de cadans unit bij bv. futurumshop al voor 66 euro te koop (zonder verzendkosten)

scouby
Forum-lid

scouby 07 jul 2008 01:23

Hmm, balen dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! Ik heb de 705 inderdaad al in m'n bezit. Ben wel benieuwd of de cadansmeter nu zoveel extra's brengt? Iemand tips waarom ik het wel/niet zo kopen?

Plaats reactie