Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

GOEDE LBS gezocht

diogenes
Forum-lid

diogenes 11 jul 2008 16:02

Hallo,

Ik denk dat de tik die ik in mijn fiets hoor veroorzaakt zou kunnen worden doordat de headset niet 100% goed gemonteerd is. Ik zoek een echt goede FM die dat zou kunnen doen (demontage King en het weer installeren ervan). Dus een echte vakman, die ook de juiste gereedschappen heeft (juiste plaat voor de balhoofdpers).

Wie zouden jullie in omgeving Zwolle kunnen aanraden? Of iets verder weg , maar dan iemand die bereid is dat te doen zonder dat ik 2 keer heen en weer hoef.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Erik
Forum-lid

Erik 12 jul 2008 00:05

Klamer Hoogezand
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

camparacer
Forum-lid

camparacer 13 jul 2008 17:52

http://www.stappenbelt-zwolle.nl/ al geprobeerd? Ben er zelf zeer tevreden over, Edwin is volgens mij zeker deskundig genoeg voor het klusje dat bij jouw fiets gebeuren moet. Welk gereedschap hij wel en niet heeft, zou ik zo niet weten, maar normaal gesproken verwacht ik dat hij wel de juiste balhoofdpers en bijbehorend spul heeft.

Succes d'r mee.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 13 jul 2008 18:00

Ik heb mijn King zelf geinstalleerd met een cyclus balhoofdpers. Ik weet dat King specifiek gereedschap heeft, maar ik heb de indruk dat het, mits het frame goed gevlakt en proper is, goed kan gaan op eigen kracht. Succes alvast!
(GastheerG heeft mij geintroduceerd in het balhoofdpersen, een sport opzich, maar toch ook weer geen rocketscience)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

diogenes
Forum-lid

diogenes 13 jul 2008 18:14

Allemaal hartelijk dank. voor de suggesties. Ik heb de benodigde gereedschappen van Park tool uit de VS besteld en ik ga het maar zelf doen. Altijd handig om dergelijk gereedschap te hebben.

Ik was zaterdag toevallig in Soest en heb toen met Hans Voorn van Hommes overlegd. Hij is ook bereid het te doen als het mij niet zou lukken.

Over Stappie : Ik wilde er pas een Pro stuurpen kopen, maar die werd boven de in FIETS geadverteerde adviesprijs aangeboden. Dat vind ik te gortig. Ik kocht dezelfde pen toen bij Dickhoff voor zo'n 15 Euro minder.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

camparacer
Forum-lid

camparacer 14 jul 2008 01:59

Ah da's minder. Maar er is volgens mij altijd wel over de prijs te praten daar. Voor zowel m'n net nieuwe Cube Elite HPC als voor de nog te leveren Wilier Mortirolo voor m'n vriendin heeft me een mooie aanbieding gedaan. Kan me echter voorstellen dat je voor alleen een stuurpen niet gaat onderhandelen...

diogenes
Forum-lid

diogenes 14 jul 2008 16:39

>Ik heb mijn King zelf geinstalleerd met een cyclus balhoofdpers
Ik heb een Park Tool pers gekocht. Is de kwaliteit van de Cyclus pers ook goed?

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 14 jul 2008 18:36

Ga er maar van uit dat Park Tool nog een trapje hoger staat. Cyclus is goed materiaal, daar niet van, maar (zonder op te zoeken) ik dacht dat er voor een King wel een specifieke pers/hulpstukje bestaat.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 14 jul 2008 20:20

[quote="Diogenes"]Allemaal hartelijk dank. voor de suggesties. Ik heb de benodigde gereedschappen van Park tool uit de VS besteld en ik ga het maar zelf doen. Altijd handig om dergelijk gereedschap te hebben.

Hoe vaak heb je dit stuk gereedschap nodig ?? en veronderstel dat je frame niet goed afgevlakt is dan moet je nog naar een FM

diogenes
Forum-lid

diogenes 15 jul 2008 00:20

>Hoe vaak heb je dit stuk gereedschap nodig ?? en veronderstel dat je frame niet goed afgevlakt is dan moet je nog naar> een FM
Dan koop ik er een vrees bij. Ik wil gewoon 100% onafhankelijk zijn van de FM en dat is mij het laaste jaar gelukt....

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie