Probleem: speling op Ultra Torque as
-
frankvanboven
- Forum-lid
Ik probeer mijn stalen fiets klaar te maken voor het hooggebergte. Er zit normaal een vierkante as in. Nu wil ik er een Centaur Ultra Torque Compact in monteren.
Deze monteer ik normaal in mijn carbon fiets als ik het hooggebergte in ga. Heb hem dus al diverse malen gemonteerd (zonder problemen)
Als ik hem nu monteer in mijn stalen fiets, dan blijft er wat speling op de as-koppeling zitten. Ik heb geen idee hoe ik daar vanaf kom. (natuurlijk eerst de cups gemonteerd)
Twee vragen:
- Wat is er aan de hand? Doe ik iets vaut?
- Ik heb de as met een moment sleutel vastgezet. Aangezien de getande as niet vast is gekomen ben ik bang dat ik de lagers heb beschadigd. Is deze angst gegrond?
Deze monteer ik normaal in mijn carbon fiets als ik het hooggebergte in ga. Heb hem dus al diverse malen gemonteerd (zonder problemen)
Als ik hem nu monteer in mijn stalen fiets, dan blijft er wat speling op de as-koppeling zitten. Ik heb geen idee hoe ik daar vanaf kom. (natuurlijk eerst de cups gemonteerd)
Twee vragen:
- Wat is er aan de hand? Doe ik iets vaut?
- Ik heb de as met een moment sleutel vastgezet. Aangezien de getande as niet vast is gekomen ben ik bang dat ik de lagers heb beschadigd. Is deze angst gegrond?
-
frankvanboven
- Forum-lid
Cups zijn nieuw. Alles ziet er goed uit. In mijn beleving is ook alles goed gemonteerd. Nogmaals, het is niet de eerste keer dat ik UT monteer. Wel in dit frame.
Kan de breedte van het bracket afwijkend zijn?
Kan de breedte van het bracket afwijkend zijn?
-
anniversary
- Forum-lid
De framebreedte van het bracket is misschien te smal,
volgens campagnolo moet de framebreedte voor BSA draad tussen de 67,2 en 68,8 zijn, voor italiaanse tussen 69,2 en 70,8 zijn.
volgens campagnolo moet de framebreedte voor BSA draad tussen de 67,2 en 68,8 zijn, voor italiaanse tussen 69,2 en 70,8 zijn.
Groetjes
spietpiet schreef:Eenvoudig te meten met een schuifmaat, is het bracket te smal dan kun je het oplossen door passende vulring(en) tussen cups en bracket plaatsen.
Als ik het probleem van frank lees is het eerder te breed omdat zijn assen niet aansluiten of goed contact maken
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!
-
anniversary
- Forum-lid
Als het te smal is vulringen, is het te breed affrezen.
Groetjes
-
frankvanboven
- Forum-lid
Ik heb alles weer los gehaald (ook de cups verwijderd). De breedte van het bracket is 67,9. Ik heb de BSA versie. De breedte valt dus binnen de specificaties zoals deze door Campagnolo zijn gesteld.
Het blijft dus voor mij een vraagteken.
Iemand nog een gouden tip?
Het blijft dus voor mij een vraagteken.
Iemand nog een gouden tip?
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Gewoon even meten, als het oude frame niet goed is gefreesd zou het weleens te breed kunnen zijn waardoor e.e.a. niet goed gaat passen (te smal kun je oplossen met een ring)
succes
succes
-
frankvanboven
- Forum-lid
Zoals ik hierboven al meldde, heb ik het bracket opgemeten. De opgemeten maat past binnen de toleraties zoals Campagnolo die stelt.
Ik zal desondanks toch maar eens de vulringen gaan proberen. Eens kijken of ik daar snel aan kan komen.
Ik zal desondanks toch maar eens de vulringen gaan proberen. Eens kijken of ik daar snel aan kan komen.