Leuke foto's hier op het forum gezien, dus ik zal ook mijn bijdrage leveren.
Helaas voor jullie geen plaatjes van "the making of".
De fiets heb ik voor een paar euro bij een fietsenmaker uit het oud ijzer gehaald.
Met de flex, de vijl en schuurpapier de overtollige nokjes verwijderd.
Met een staalborstel in de flex alle lak gestript.
Ooit was hij al eens licht blauw, maar roestbruin begon de overhand te krijgen.
Tijd voor een nieuw busje verf, ditmaal eerst wat zinkspray op het blanke metaal(wederom met staalborstel in de flex).
Het resultaat mag er zijn, ookal is door het vochtige weer van de afgelopen tijd de lak niet helemaal spiegelend opgedroogd. Een beetje Commandant zal dat wel verhelpen.
Het cranckstel en de as zijn nog origineel, Shimano 600, net als de remhoef voor.
Stuur is ingekort met de pijpsnijder, de stuurpen is nog origineel.
Zadelpen van BBB, het zadel is een gestripte Flite Ti.
Het remhendeltje lag nog in de schuur, komt van een mtb.
De wielen zijn afkomstig uit een andere oude fiets.
Campa Gran Tipo naven, Hoshi spaken en Mavic MA2 velgen.
Er zat een 5 speed pignon op de naaf, maar met een bmx freewheel is de kettinglijn prima in orde, mits ik voor de positie vh middenblad gebruik.
Gelukkig past de 52 nog net langs de liggende achtervork.
Benotto heeft op die plek een flinke deuk in de vork gestampt, lijkt overkill, maar komt nu goed van pas.
Op de foto's is hier en daar al wat viezigheid te zien ik wacht nog op mooi weer om te poetsen en nieuwe plaatjes te schieten
[img=http://img186.imageshack.us/img186/6461 ... leiaj4.jpg]
[img=http://img144.imageshack.us/img144/6589 ... leije7.jpg]
[img=http://img185.imageshack.us/img185/2763/cranckpd1.jpg]
[img=http://img144.imageshack.us/img144/6854 ... aafoc0.jpg]