Zonda of ksyrium elite
Ik ben overigens wel ruim 90 kilo (ik hoop na een paar maanden me flink in het zweet fietsen een aantal kilo's lichter) en nu adverseren ze bij de Futurumshop, een maximaal gewicht van 85 kilo voor de zonda's. Is dit puur voor de garantie of heb ik met mijn gewicht na 2 kilometer vierkante wielen???
Zal wel meevallen denk ik maar ze geven toch niet voor niets zo'n advies!
Zal wel meevallen denk ik maar ze geven toch niet voor niets zo'n advies!
-
camparacer
- Forum-lid
Futurumshop moet je met hun adviezen m.i. niet erg serieus nemen, al vaak gelezen dat er complete onzin bij de producten staat. Vooral de antwoorden op vragen in dat kolommetje rechts van iedere pagina... Maar wel gunstige prijzen dus verder een prima internetshop.
Ik ben zelf 84kg en zou dan net onder het randje zitten qua max. toegelaten gewicht. Ik heb nou niet echt het idee dat een paar kg meer een probleem zou zijn voor deze wielen. Zeker niet gezien mijn rijstijl: explosief en met name sprinter (amateur A niveau), ook dan geven ze nog geen krimp. Zou me daar dus geen zorgen over maken.
Ik ben zelf 84kg en zou dan net onder het randje zitten qua max. toegelaten gewicht. Ik heb nou niet echt het idee dat een paar kg meer een probleem zou zijn voor deze wielen. Zeker niet gezien mijn rijstijl: explosief en met name sprinter (amateur A niveau), ook dan geven ze nog geen krimp. Zou me daar dus geen zorgen over maken.
-
vanderbulck
- Forum-lid
Ik verkoop mijn Campagnolo Zonda wielen voor shimano 10 speed mocht iemand interesse hebben...
De wielen zijn echt in nieuwstaat en worden verkocht met michelin Pro2Race banden
Ik ga namelijk voor volgend jaar carbon wielen kopen
Stuur maar een mail voor meer info of voor foto's
De wielen zijn echt in nieuwstaat en worden verkocht met michelin Pro2Race banden
Ik ga namelijk voor volgend jaar carbon wielen kopen
Stuur maar een mail voor meer info of voor foto's
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp
Speciaal voor Gaisdegerman.... 1 mailtje naar Roseversand en zonder bijbetaling zonda's ipv circuits. Inderdaad goede service.........en ik mooie wielen.
Wel klote dat ik nog tot half december op mijn fiets moet wachten, maar goed je kunt niet alles hebben ; )
Wel klote dat ik nog tot half december op mijn fiets moet wachten, maar goed je kunt niet alles hebben ; )
Scepticus schreef:Zonda's hebben maar zeer zelden spaakbreuk, maar áls er een spaak uit knalt (met name links achter lijkt me) heb je wel een serieus probleem omdat ze zo ver uit elkaar staan.
Bij een setje met 24/28 spaken zal een spaakbreuk een minder grote slag geven.
Dat valt nog best mee kan ik je vertellen!. Wel rustig naar huis rijden.
Bij futurum kan je de zonda's voor 349 en de eurus voor en goeie 500 vinden.
Bij beiden staat 2007, gaat dit dan over een ouder model of maakt 't niet uit.
Kan je bij deze wielen eigenlijk kiezen of je voor de "3spaken" gaat of voor de "gewone" spaken?
Als iemand de zonda's nog op een andere website weet staan bvb duitsland ofzo , shoot. Ze zijn bij futurum nl pas leverbaar vanaf februari en ik wil ze nu
bedankt !
edit: er is blijkbaar een verschil tss voor en achterwielspaken
nevermind dus.
Bij beiden staat 2007, gaat dit dan over een ouder model of maakt 't niet uit.
Kan je bij deze wielen eigenlijk kiezen of je voor de "3spaken" gaat of voor de "gewone" spaken?
Als iemand de zonda's nog op een andere website weet staan bvb duitsland ofzo , shoot. Ze zijn bij futurum nl pas leverbaar vanaf februari en ik wil ze nu
bedankt !
edit: er is blijkbaar een verschil tss voor en achterwielspaken
- de zwarten
- Forum-lid HC
Geen idee...Welke reden gaf je FM, Esteban?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Esteban schreef:Klopt het dat de zonda's op een shimano fiets echt niet aan te raden zijn , dat zei m'n FM namelijk.
Onzin!
Ik ken mensen die een Ultegra groep hebben gecombineerd met Zonda wielen. Geen centje pijn.
Live fast; die young. mijn blog