Ik heb een Intersense tripplebutted Ultegra uit 2007.
Daar zaten Rigida DPX velgen op, maar die heb ik vevangen door Umbrosio FCS28 (Ik weeg 100kg; deze wielen zijn overigens perfect gemaakt door Bikexperto). Ook heb ik er Continental GP4000S banden opgezet.
Nu was het altijd al zo dat de band van het achterwiel erg dicht bij het frame kwam, maar nu, met deze nieuwe wielen is het echt nog maar 1-2 millimeter.
Ik had vrij veel van dat omhoogstekend rubber (hoe noem je zoiets?) op de GP4000S en dat liep dus zelfs wat aan. Nu gaat het op zich goed, maar ik vroeg me wel af of dit kwaad kan. Ik heb al geprobeerd het achterwiel zo ver mogelijk naar achteren te zetten, maar dat maakte niets uit.
Nieuw achterwiel kom erg dicht bij frame
perik schreef:1-2mm is wel erg weinig. Heb je aan beide kanten maar zo weinig ruimte? Welke banddikte zijn je 4000s bandjes?
De opmerking van perik suggereert dat de band dicht bij de liggende achtervork komt. Ik dacht juist dat de bank dicht bij de staande buis zat.
Twee vragen daarom
* Tegen welke gedeelte van het frame zit de bank er dicht tegenaan?
* Welke bandenmaat is gemonteerd?
Live fast; die young. mijn blog
Gingen de banden er ook moeilijk omheen? Zou best kunnen dat die Ambrosio's vrij ruim zijn, net als sommige Campa wielen.