Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Meld hier je miskopen en je topaankopen.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 04 dec 2008 21:50

Top:
1. Ik heb met Vredestein Fortezza's en Schwalbe Ultremo's gereden en ik rijd nu al een tijdje met Conti GP4000s. In totaal tot op heden zo'n 12.000 km zonder één lekke band of noemenswaardige problemen. Misschien is het ook een kwestie van geluk hebben?
2. Ik heb bij mijn beide fietsen het standaard stuur vervangen door het FSA wing pro compact stuur ('shallow drop') en dat was een verademing voor mij. Sindsdien rijd ik regelmatig met gemak grote stukken onder in de beugel

'Flop': ik rijd met een Ultegra-groep met 105 cassette en die draait ontzettend soepel. Mijn fiets met Ultegra SL en een ultegra cassette (6600) draait daarentegen een stuk minder soepel. Vind ik echt een tegenvaller. En waar het aan ligt?
Real men wear blûk!!! Marcel

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 04 dec 2008 21:54

Dat vindt ik ook; mijn eerste ervaring met latex binnenbandjes was ook heel slecht, ik had er twee gekocht (michelin), de ene zat gescheurd in het doosje (nieuwe gekregen) en met de andere reed ik lek na 15 kilometer. Toch weer nieuwe gekocht, en rijdt er ondertussen al een heel seizoen (enkel wedstrijden) mee, verder geen problemen meer mee gehad.

Top: Canyon ultimateAl 8.0 vooral Sram Force en kader zijn top
Profiline Aero wielen, maar 1430 gram, best aero en heel stijf.
2dehands fulcrum racing 1 setje voor maar 200 euro, nog in heel goede staat.
Shimano 131B schoenen, zitten heel goed, en waren maar 70 euro by hopmans.
Goed: handgespaakte set met ultegra naven en DP18 velgen, heel stevig en confortabel, bollen goed, maar wel heel zwaar; bij salden voor maar 119 euro.
Shimano wh-r 560 wielen, ondanks alle slechte comentaar op het forum vond ik het hele goeie wielen, (maar 110 euro gekost bij VanEyck), na een tijd begon achtervelg wel te schheuren rond spaak.
Miskoop: ooit eens een easton EC 70 voorvork, ik had toen nog een fiets met 1"voorvork, maar wist dat niet dus vork pastte niet. Terug verkocht voor zelfde prijs.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 dec 2008 22:05

Je moet een beetje meer krachttraining doen, dan kan je al die zwabber wielen ook tegen je blokken aan trappen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 05 dec 2008 12:43

Hot, meest recent:

Zero Gravity remmetjes,
Speedplay zero's


Not:
Mijn Polar ben ik niet 100% tevreden over.

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 05 dec 2008 12:50

totale flop: Continental Supersonic binnenbandjes, die raken al lek als je er naar kijkt. Die 100 gram kan je beter besparen door ze af te vallen. Top: shimano WH7850-SL tubeless wielen (daarna!). Strak en licht. Wanneer komt Schwalbe eens met tubeless straat banden?! De Hutchinson Fusion-2 bevallen wel, maar zijn vrij snel (2500 km) vierkant geworden hoewel ze veel te voorduren hebben gehad (dwz veel kms bergop).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27583
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 dec 2008 12:59

Flop: body Easton Vista (wielen zelf zijn top)
Top: KMC snelschakel (wel zonder gereedschap los te krijgen, alleen je moet je ketting van de voorbladen afhalen)
Top: Conti GP + GP4000s

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 05 dec 2008 13:09

Bakker schreef:
Ik weet het iederen vindt het goede banden, maar 5x lek in 1200 KM was me te gortig. Zowel voor als achter. Terug naar m'n 'oude' merk en geen lek meer gehad in de volgende 7000KM.

Ik vind het ook frappant. Maar m'n gevoel zegt nu eenmaal dat IK ze niet meer moet kopen. opmerkingen als
1 keer lekrijden met een nieuwe band is genoeg voor een 'waardeloos' stempel, over het algemeen...
doe ik van de hand als ongefundeerde onzinpraat.

OT :
Top : Michelin pro race 2 :)
: KCNC snelspanners

Miskoop : BBB fietsbel die van mij rammelt nogal


Grappig, die KCNC snelspanners zijn voor mij een grote miskoop geweest. Ze hadden absoluut geen grip. Ik heb de Marmotte met een zowat los achterwiel gereden. Bij nader inzien mag ik van geluk spreken dat de boel 't gehouden heeft.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 05 dec 2008 22:03

Top: Campa Centaur 2008 groep, paar maanden geleden gekocht voor mijn winterfiets: ik heb ook een Record groep, maar Centaur vind ik eigenlijk niet veel onderdoen voor Record (op wat functionaliteiten na dan..). Had ik niet zo verwacht! Goed spul dus....maar ja het is ook Campa toch!!:D

Flop: mijn grootste flop allertijden waren de Tune Wassertrager bidonhouders...erg licht maar je bidons zitten op een gegeven moment wel muurvast...:/ ook met Tacx bidons en autowas....klote dus!
Gang is alles!!

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 05 dec 2008 22:27

Amclassic-fan schreef:Je moet een beetje meer krachttraining doen, dan kan je al die zwabber wielen ook tegen je blokken aan trappen ;)


Hoeft toch niet meer, heb ze al verkocht :d

davidtwc
Forum-lid
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 nov 2007 22:25

davidtwc 05 dec 2008 22:30

Rezne schreef:
Bakker schreef:
Ik weet het iederen vindt het goede banden, maar 5x lek in 1200 KM was me te gortig. Zowel voor als achter. Terug naar m'n 'oude' merk en geen lek meer gehad in de volgende 7000KM.

Ik vind het ook frappant. Maar m'n gevoel zegt nu eenmaal dat IK ze niet meer moet kopen. opmerkingen als
1 keer lekrijden met een nieuwe band is genoeg voor een 'waardeloos' stempel, over het algemeen...
doe ik van de hand als ongefundeerde onzinpraat.

OT :
Top : Michelin pro race 2 :)
: KCNC snelspanners

Miskoop : BBB fietsbel die van mij rammelt nogal


Grappig, die KCNC snelspanners zijn voor mij een grote miskoop geweest. Ze hadden absoluut geen grip. Ik heb de Marmotte met een zowat los achterwiel gereden. Bij nader inzien mag ik van geluk spreken dat de boel 't gehouden heeft.


Ik gebruik ze ook voor de cross en ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Heb ze nu ook voor de weg gekocht. Ik vindt ze super

abacus
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 jun 2007 00:38

abacus 07 dec 2008 23:15

Top:

Mijn racefiets! Deze sport had ik járen eerder moeten oppakken.

Craft onderkleding. Werkt perfect als je het juiste shirt voor de juiste omstandigheden kiest, of het nu gaat om fietsen , hardlopen of skiën (en ongetwijfeld vele andere sporten). Gaat ook nog eens heel lang mee.
Ook beenstukken van Craft ben ik heel tevreden over.

Windvest. Ongelooflijk hoe zo'n klein stukje stof met een achterkant van gaas het verschil kan maken tussen compleet uit je hemd waaien en comfortabel fietsen.

Flop: door heel veel te lezen op dit forum heb ik die tot nu toe nog weten te vermijden.
Aan iedereen die belangeloos zijn kennis en ervaring heeft willen delen daarom bij deze: BEDANKT!

Plaats reactie