Ik ben van plan om binnenkort een racefiets aan te schaffen en heb hier en daar al rondgekeken. Ik heb inmiddels nog maar twee fietsen op mijn lijstje staan, de Trek 1.7 en Koga Team Edition 105.
Ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen welke het moet gaan worden, vooral omdat deze twee fietsen qua uitrusting behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn. Misschien dat er jullie me hierbij kunnen helpen?
Trek 1.7 of Koga Team Edition 105
Denk dat je aan beide je geen buil zult vallen, dus kies gewoon degene die je het mooiste vindt zou ik zeggen.
Trek's hebben geloof ik vaak een relatief lange bovenbuis, dus dat zou misschien nog je keuze kunnen beinvloeden, dan moet je naar een kundige FM om dat te bekijken.
Trek's hebben geloof ik vaak een relatief lange bovenbuis, dus dat zou misschien nog je keuze kunnen beinvloeden, dan moet je naar een kundige FM om dat te bekijken.
Persoonlijk zou ik voor een Trek gaan, ik vind Trek's wat meer een "geloofwaardige" racefiets. Koga heeft toch een wat oubollig en niet erg innovatief karakter....
Daarnaast -maar dat is persoonlijk- vind ik de Trek mooier, tijdlozer vooral. Ik bedoel een "Team-edition" is zowiezo niet tijdloos....als het team ophoudt met bestaan of de paintjob wijzigt zit je in 1 keer op een verouderde fiets (qua kleur in ieder geval).
Daarnaast (mocht het nodig zijn....) heeft Trek een mega-goede garantie regeling...ook niet onbelangrijk!
Zeker als je het geheel dan afmaakt met mooie (nieuwe voor 2009!) Bontrager schoentjes (de RL bijvoorbeeld, in zwart/rood/wit) en accesoires...een smakelijk geheel !!
Daarnaast -maar dat is persoonlijk- vind ik de Trek mooier, tijdlozer vooral. Ik bedoel een "Team-edition" is zowiezo niet tijdloos....als het team ophoudt met bestaan of de paintjob wijzigt zit je in 1 keer op een verouderde fiets (qua kleur in ieder geval).
Daarnaast (mocht het nodig zijn....) heeft Trek een mega-goede garantie regeling...ook niet onbelangrijk!
Zeker als je het geheel dan afmaakt met mooie (nieuwe voor 2009!) Bontrager schoentjes (de RL bijvoorbeeld, in zwart/rood/wit) en accesoires...een smakelijk geheel !!
Gang is alles!!
Ben zelf sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een Trek 1.7 (model/kleur 2008). Bij de klassieke frame's had Trek inderdaad altijd een vrij lange bovenbuis, maar bij deze nieuwe (sloping) modellen is dat absoluut niet het geval.
Ik had hiervoor een Trek met klassiek frame en mijn Trek 1.7 is toch echt een stuk comfortabeler. Ik vind het echt een superfiets.
Mocht je kiezen voor de Trek dan moet je wel even opletten. Het 2008-model (Wit/Zwart met af en toe een streepje Rood) vind ik persoonlijk erg mooi. Het 2009-model wordt echter Wit/Fel Rood met af en toe een streepje Zwart. Deze zou niet mijn voorkeur hebben.
Suc6 met de keuze.
Ik had hiervoor een Trek met klassiek frame en mijn Trek 1.7 is toch echt een stuk comfortabeler. Ik vind het echt een superfiets.
Mocht je kiezen voor de Trek dan moet je wel even opletten. Het 2008-model (Wit/Zwart met af en toe een streepje Rood) vind ik persoonlijk erg mooi. Het 2009-model wordt echter Wit/Fel Rood met af en toe een streepje Zwart. Deze zou niet mijn voorkeur hebben.
Suc6 met de keuze.
Kies de fiets die jij het mooiste vind. Ik vind persoonlijk de trek iets saaier. Daar zou ik dan was flashy carbonprintjes bij willen hebben. Zoals zadelpen, bidonhouders. Verder ben ik niet zo kapot van de bontragerwielen. Ik vind gewoon de koga wat mooier. Ach ja, smaken verschillen. Succes met je aankoop! En laat eens een plaatje achter wanneer je je fietsje thuis hebt staan.
Composite schreef: Zeker als je het geheel dan afmaakt met mooie (nieuwe voor 2009!) Bontrager schoentjes (de RL bijvoorbeeld, in zwart/rood/wit) en accesoires...een smakelijk geheel !!
staan niet op de bontrager site,al iets over bekend?
Niet heel veel, maar wel dat ze uiteraard in de gangbare kleuren komen (wit, zwart, zilver en combi's hiervan) en dat er 3 typen carbon zool zijn (van licht en stijf naar wat zwaarder en comfortabeler).
Verder wat trucs om de pasvorm top te laten zijn voor zoveel mogelijk verschillende voet-typen.
Op weightweenies circuleren volgens mij wel wat foto's van de zwarte en wat teasers van de witte schoenen.
Verder wat trucs om de pasvorm top te laten zijn voor zoveel mogelijk verschillende voet-typen.
Op weightweenies circuleren volgens mij wel wat foto's van de zwarte en wat teasers van de witte schoenen.
Gang is alles!!
Als je voor de Trek 1.7 gaat kun je hem bij Salden kopen voor 773 euro. Verwacht dan wel niets van service en onderhoud!!! Hier is genoeg over te lezen op dit forum.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3521
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3521