Na enige topics gelezen te hebben: toch maar een nieuw topic geopend.
Racefiets met Ultegra2006: standaard double en achter standaard 12-25. Na 2000 km ketting gewisseld en vanwege verhuizing achter gewisseld naar 12-27. Alles nieuw met originele sluitpin van SHimano.
Afgelopen zondag: 2* achterelkaar tijdens terugschakelen van voor groot naar voor klein: Ketting valt eraf aan de binnen kant.
Vervolgens na thuiskomst alles nog eens gecontroleerd en kabelspanning op voorderailleur iets verhoogd. Schakelen verlooopt nog steeds ok. Ik kan geen 'gekke schakel' vinden en tandwielen zien er nog goed uit.
Gisterenavond: tijdsen schakelen van voor klein naar voor groot: ketting valt eraf aan de buitenkant?????
Wie helpt me met tips en ideeen.
Probleem met ketting
-
mslingerland
- Forum-lid
-
mslingerland
- Forum-lid
De schroefjes voor de max en minimale uitslag van de deri heb ik bewust niet aangeraakt omdat ik nog nooit dergelijk problemen heb gehad.
-
mslingerland
- Forum-lid
Scepticus schreef:Maar nu heb je die problemen wel
Is je nieuwe ketting even lang als je oude trouwens?
a) bovengnoemde problemen heb ik pas recent, ruim nadat ik 100-den km zonder problemen met de nieuwe ketting heb gereden
b) Ja, de ketting is evenveel schakels lang als de oude.
Kan met slijtage van het binnenblad te maken hebben .
Stel het eindstopschroefje van je voorderri goed af.
Er zijn wel kabelvangers te koop voor op de zitbuis die de ketting dan teruggeleiden naar het kettingwiel als deze er naast loopt.
Stel het eindstopschroefje van je voorderri goed af.
Er zijn wel kabelvangers te koop voor op de zitbuis die de ketting dan teruggeleiden naar het kettingwiel als deze er naast loopt.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
sharkman113
- Forum-lid HC
een goed afgestelde voorderailleur heeft zoiets niet nodig, en bovendien wordt een dergelijke oplossing voor de buitenkant wat lastig. Gewoon het bereik opnieuw instellen en klaar is kees, hoe moeilijk kan het zijn.....