Kleurcode colnago master
Weet iemand de kleurcode van deze colnago master pr82
[img=http://www.gvhbikes.com/photo/Colnago/C ... 57PR82.JPG]
Ik weet dat de code pr82 staat voor de kleur, maar ik bedoel kleurcodes waarmee ze ook auto's spuiten
Als je een andere kleurcode weet, die er dicht bij zit, dan zou ik die ook graag willen! alvast bedankt:)
[img=http://www.gvhbikes.com/photo/Colnago/C ... 57PR82.JPG]
Ik weet dat de code pr82 staat voor de kleur, maar ik bedoel kleurcodes waarmee ze ook auto's spuiten
Als je een andere kleurcode weet, die er dicht bij zit, dan zou ik die ook graag willen! alvast bedankt:)
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Ral wordt gebruikt in de poedercoating. Dit is een kleur van colnago zelf daar bestaat geen code voor (in ieder geval niet zoals bedoeld). Een goed bedrijf kan de kleur namaken m.b.v. een spectrometer maar exact hetzelfde zal het nooit worden.RAL bedoel je?
Sharkman 1 schreef:Ral wordt gebruikt in de poedercoating. Dit is een kleur van colnago zelf daar bestaat geen code voor (in ieder geval niet zoals bedoeld). Een goed bedrijf kan de kleur namaken m.b.v. een spectrometer maar exact hetzelfde zal het nooit worden.RAL bedoel je?
Niet alleen in de poedercoating. Het is een systeem uit de jaren 30 van de vorige eeuw om kleuren van verf en ja ook coatings te definiëren. Dus ook voor autolakken. Het wordt nog steeds gebruikt en er is zefs een duits instituut dat de standaarden beheerd.
maar volgens mij heet de meest klassieke Colnago rood Saronni rood.
Manufacturer: Model Master
Color: Stop Light Red Metallic
Color Code: 2724
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 57&start=0
Dat is wat google mij verteld.
Color: Stop Light Red Metallic
Color Code: 2724
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 57&start=0
Dat is wat google mij verteld.
Wat je weggelaten hebt is wat er boven staat:
I found a match for my red colnago paint:
Het is een match maar niet excact de zelfde kleur.
stop licht rood is is gewoon een ral kleur.
volgens mij impliceert het woordje match dat dit niet dat het exact dezelfde kleur is.
maar als matching voor jou voldoende is zou ik zeggen doen!
Je zou ook even met special paint kunnen bellen, wellicht weten zij het?
I found a match for my red colnago paint:
Het is een match maar niet excact de zelfde kleur.
stop licht rood is is gewoon een ral kleur.
volgens mij impliceert het woordje match dat dit niet dat het exact dezelfde kleur is.
maar als matching voor jou voldoende is zou ik zeggen doen!
Je zou ook even met special paint kunnen bellen, wellicht weten zij het?
bedankt voor alle reacties tot nu toe,
ik heb even gekeken naar de stop light red metallic 2724, alleen deze is moeilijk te vinden op internet.
Ik kan hem alleen vinden bij één of andere modelbouw/hobby site. En ik kan moeilijk zien of dit echt een goede kleur is.
ik zal ook even special paint mailen.
Maar als jullie nog meer weten, meld het maar!
ik heb even gekeken naar de stop light red metallic 2724, alleen deze is moeilijk te vinden op internet.
Ik kan hem alleen vinden bij één of andere modelbouw/hobby site. En ik kan moeilijk zien of dit echt een goede kleur is.
ik zal ook even special paint mailen.
Maar als jullie nog meer weten, meld het maar!
Voor zover ik weet worden RAL nummers als duizend aangegeven.
RAL 9001, RAL 7010, RAL 2012.
In RAL zit rood in de 3000 nummers.
2000 nummers zijn oranje.
Buiten dat spreken ze bij Ral van verkeersrood, verkeersoranje etc...niet van stoplichten.
Het merk Model Master doet mij eerder vermoeden dat het een fabrikant ala Revell of ander modelbouw gevogel is.
Die houden er een hele eigen kleurcollectie op na. (net zoals zoveel producten van artikelen waar een kleurtje op zit)
De eerder genoemde spectrometer bij de grotere (industiele) lakleverancier geeft je denk ik het meeste succes.
RAL 9001, RAL 7010, RAL 2012.
In RAL zit rood in de 3000 nummers.
2000 nummers zijn oranje.
Buiten dat spreken ze bij Ral van verkeersrood, verkeersoranje etc...niet van stoplichten.
Het merk Model Master doet mij eerder vermoeden dat het een fabrikant ala Revell of ander modelbouw gevogel is.
Die houden er een hele eigen kleurcollectie op na. (net zoals zoveel producten van artikelen waar een kleurtje op zit)
De eerder genoemde spectrometer bij de grotere (industiele) lakleverancier geeft je denk ik het meeste succes.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Volgens mij is matallic nooit een Ral nummer maar als Ts goed gelezen had had hij inmiddels een lakker met een spectrometer opgezocht alle kleuren zijn na te maken of tenminste te benaderen. (goed autolakkenleverancier kan het ook)