fietsen in Fuerteventura
Ik heb er helaas niet gefietst, maar ben er in februari geweest met mijn gezin. De wegen langs de kust zijn prima geasfalteerd maar vrij druk met verkeer, redelijk heuvelachtig. Hoe de wegen richting het binnenland zijn weet ik niet, maar de met EU geld aangelegde wegen zijn volgens mij overal acceptabel, dus prima bestemming om te trainen lijkt mij.
Laat je ervaringen weten als je terugbent.
Laat je ervaringen weten als je terugbent.
Se non e vero, e ben trovato.
Beste Jappo ,
Ben 14 dagen in fuerteventura geweest eind juli , begin augustus , ik rijd zelf ook competitie en had m'n fiets netjes thuis gelaten , inderdaad wel mooie wegen , maar verschrikkelijk veel wind , echt niet normaal , heb iemand op de vlieger tegen gekomen die z'n fiets had meegenomen , was niet voor herhaling vatbaar zei die kerel ( door de wind dus )
Ook op het eiland zelf is weinig te zien ( wel heel mooi als strandvakantie ) maar voor er te gaan fietsen heb ik mijn bedenkingen bij ( niets als rotsen en zand ) en inderdaad vrij lastig
Ben 14 dagen in fuerteventura geweest eind juli , begin augustus , ik rijd zelf ook competitie en had m'n fiets netjes thuis gelaten , inderdaad wel mooie wegen , maar verschrikkelijk veel wind , echt niet normaal , heb iemand op de vlieger tegen gekomen die z'n fiets had meegenomen , was niet voor herhaling vatbaar zei die kerel ( door de wind dus )
Ook op het eiland zelf is weinig te zien ( wel heel mooi als strandvakantie ) maar voor er te gaan fietsen heb ik mijn bedenkingen bij ( niets als rotsen en zand ) en inderdaad vrij lastig
Nouja van wind word je alleen maar sterker lijkt me. Er zijn volgens mij wel profs (Henk Lubberding en ik meen Lars Boom) die gaan trainen op dit soort eilanden (Volgens mij is er niet heel veel verschil tussen Fuerteventura en Lanzarote). Het gaat er ook niet om wat voor omgeving, daar heb ik als wedstrijdrenner toch geen oog voor. Maar de vraag is of ik er goed mijn uurtjes kan maken.
Alvast bedankt voor je reactie!
Alvast bedankt voor je reactie!
Beste lui,
Ik had wat vragen voor jullie.
Binnenkort ga ik op vakantie naar Fuerteventura. Ik neem natuurlijk mijn fiets mee. Alleen wil ik mijn fiets in een fietskoffer laten opsturen via de TNT (http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakkett ... -buitenlan d/internationaal-pakket-plus-buiten-europa/index.aspx) zie deze site. Wie heeft hier ervaring mee? Want als ik me fietskoffer + een grote koffer + nog wat andere dingen mee moet nemen wordt het wel een erg duur verhaal om het allemaal in het vliegtuig mee te nemen!
Andere tips hoor ik ook graag!
Graag zou ik ook willen weten of er op Fuerteventura een fietsenmaker zit waar je voor noodgevallen heen kan.
Ik hoor graag van jullie
Alvast bedankt!
Binnenkort ga ik op vakantie naar Fuerteventura. Ik neem natuurlijk mijn fiets mee. Alleen wil ik mijn fiets in een fietskoffer laten opsturen via de TNT (http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakkett ... -buitenlan d/internationaal-pakket-plus-buiten-europa/index.aspx) zie deze site. Wie heeft hier ervaring mee? Want als ik me fietskoffer + een grote koffer + nog wat andere dingen mee moet nemen wordt het wel een erg duur verhaal om het allemaal in het vliegtuig mee te nemen!
Andere tips hoor ik ook graag!
Graag zou ik ook willen weten of er op Fuerteventura een fietsenmaker zit waar je voor noodgevallen heen kan.
Ik hoor graag van jullie
Alvast bedankt!
Afgelopen 3 weken in Fuerteventura geweest, en dus ook verschillende keren wezen fietsen. Ter plaatste kontakt opgenomen met Ralph van Volcano bikes. Het enige wat je hoeft te doen is een sms naar hem te sturen en hij levert de fiets bij het hotel af zonder extra kosten. De fietsen zijn in zeer goede staat en het was dan ook een plezier om er op te fietsen.
Aldaar een ronde uitgezet met meer dan 3000 hoogte meters met een totale afstand van 110km. Van Costa Calma - La Pared - Pajara - Betancuria - Antigua - Tuineje - Pajara - La Pared - Costa Calma.
Dit is ook het eiland waar Saxo bank 3x per jaar traint !
Aldaar een ronde uitgezet met meer dan 3000 hoogte meters met een totale afstand van 110km. Van Costa Calma - La Pared - Pajara - Betancuria - Antigua - Tuineje - Pajara - La Pared - Costa Calma.
grollemj schreef:...Aldaar een ronde uitgezet met meer dan 3000 hoogte meters met een totale afstand van 110km. Van Costa Calma - La Pared - Pajara - Betancuria - Antigua - Tuineje - Pajara - La Pared - Costa Calma.
Dat klinkt als een heftig rondje: 110km met ruim 3000 hoogtemeters. Verhoudingsgewijs zou dat bijna net zoveel als de Marmotte zijn. Zojuist heb ik de route eens getekend op de Bikeroutetoaster-site, die meestal een optimistisch aantal hm's berekent. En aldaar wordt slechts 1750hm aangegeven, hetgeen in de praktijk dus doorgaans nog lager uitvalt.
Wellicht is dit bewuste Fuerteventara-rondje... niet helemaal correct getekend, aangezien het grotendeels een heen-en-weertje betreft. Maar los daarvan lijkt het wel errug veel voor zo'n eiland.
Ja je hebt gelijk, heb het even nagekeken. Ik heb het programma GPS-Tuner gebruikt op mijn telefoon (HTC Touch 2). Het schijnt niet helemaal accuraat te werken
.
Maar ik moet zeggen met de wind en 3 weken All-Inclusive voelde het wel aan als 3000 meter.
gr.
Maar ik moet zeggen met de wind en 3 weken All-Inclusive voelde het wel aan als 3000 meter.
gr.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Jappo"]Beste lui,
Andere tips hoor ik ook graag.
Ik neem altijd mijn fiets mee met het vliegtuig. Kosten zijn afhankelijk van de maatschappij tussen de 40 en 75 Euro. Je dient je fiets wel vooraf aan te melden.
Andere tips hoor ik ook graag.
Ik neem altijd mijn fiets mee met het vliegtuig. Kosten zijn afhankelijk van de maatschappij tussen de 40 en 75 Euro. Je dient je fiets wel vooraf aan te melden.