balhoofd probleem
ik heb dus een gewoon fsa balhoofd gekocht type campagnolo, maar het past precies niet, bovenkant moet in mijn frame precies een kleinere ring dan onderaan, heb ik het verkeerde balhoofd gekocht? en onderaan moet ik het ook precies hard erin kloppen want da wil ook niet echt goed erin gaan, is dit normaal? het is beide 45 graden... iemand die het weet?
-
fredkarsten
- Forum-lid
er zijn talloze balhoofden in omloop.
je moet de goede maat weten, dan vallen de lagers er zo in.
je moet de goede maat weten, dan vallen de lagers er zo in.
gaat niet, bestaat niet!
Type Campagnolo duidt op een (niet semi-) geintegreerd balhoofd. Hierin heb je twee types: Campy en Cane creek standaard. De afmetingen verschillen iets en de beide types zijn niet uitwisselbaar.
Maar je moet gewoon uitzoeken welk type balhoofd in jouw frame past en dit aanschaffen. Evt kan de fietsenmaker je hierbij helpen. Lees dit artikel eens door, een heldere uiteenzetting van over de verschillende standaarden: http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=68
Maar je moet gewoon uitzoeken welk type balhoofd in jouw frame past en dit aanschaffen. Evt kan de fietsenmaker je hierbij helpen. Lees dit artikel eens door, een heldere uiteenzetting van over de verschillende standaarden: http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=68
ik heb dus gemeten, mijn frame opening is 41,2mm mag ik daar een balhoofd van 41,2 mm insteken of moet dat kleiner zijn? en bovenkant hebben ze precies een cup ingelamineerd, mag ik dan het balhoofd open doen en de lager er zo inleggen???
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef:Cane Creek is 41 mm en Camap 41,8 mm, lijkt er dus op dat je het verkeerde balhoofd hebt gekocht.
ja ik begin er ook aan te denken da ik een cane creek moet hebben... maar is da normaal dat mijn bovenste cup in het frame anders is dan normaal??? of moet dat zo zijn voor cane creek te monteren?