Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wat zeulen jullie allemaal mee?

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 15 sep 2008 02:15

- Een id-kaart (met extra tel nrs) mis ik hier veelvuldig. Wat nu als je een ernstig ongeval krijgt, dan weten ze niet wie je bent en wie ze moeten waarschuwen.

- De donor codicil is een beetje oud volgens mij. Een arts moet het donorregister raadplegen en dat gaat allemaal volgens een vast protocol. Daarnaast denken mensen vaak dat elk iemand die als donor geregistreed staat ook gebruikt wordt. Voornamelijk gebruikt men mensen die in het ziekenhuis zijn overleden dus . . .


- Ook kun je in je mobiele telefoonlijst nog een nummer zetten van degene die gecontact moeten worden onder de noemer ICE of SOS (ICE1, ICE2, ICE3 om meerdere nrs te gebruiken)

ICE In Case of Emergency

mongoose
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2008 13:14

mongoose 15 sep 2008 08:55

Ik neem mee:

Het gemiddelde van wat het gemiddelde hier meeneemt + een stukje harde tape, in vorm gesneden, dat je kan gebruiken als je een grote scheur in de buitenband oploopt (om in de binnenkant van de band te plakken). Voorkomt dat je binnenband komt piepen.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 15 sep 2008 09:51

torro schreef: Met uitzondering van het flesje drank alles gewoon in de achterzakken van het shirt, geen tasjes aan mijn fiets !


Ik weet niet wat er minder uitziet, een klein beschaafd tasje onder je zadel, of van die uitpuilende zakken op je rug...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 15 sep 2008 09:55

Ga nooit weg zonder mijn roadid.com, helm, geld en telefoon.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3539
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 sep 2008 10:19

- biba
- lichters
- multitool
- powerbar gels
- co2-patroon
- pompje
- gsm
- huissleutel
- geld (standaard onder binnenzool schoen)
- bidons

Welke ik nog niet zag: zgn dogtag (ketting met naw-gegevens, noodnummer en eventuele medicijnen, kun je laten maken bij de schoenmaker bv). Ben eens gecrasht en had mijn naw in mijn zadeltasje. Fiets werd aan de kant gezet en ik ging mee met de ambulance. Dan weten ze dus niet wie je bent. Nu hangt het om mijn nek. Weten ze altijd wie je bent en welke medicijnen je gebruikt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 15 sep 2008 11:04

- geld
- telefoon
- biba
- co2-pomp plus patroon
- bandenlichters
- sleutel
- bidons
- tool
- langer dan 2 uur, enkele reepjes
- Xyzal - tegen insectenbeet/steek (allergie)
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 15 sep 2008 14:54

Welke ik nog niet zag: zgn dogtag (ketting met naw-gegevens, noodnummer en eventuele medicijnen, kun je laten maken bij de schoenmaker bv). Ben eens gecrasht en had mijn naw in mijn zadeltasje. Fiets werd aan de kant gezet en ik ging mee met de ambulance. Dan weten ze dus niet wie je bent. Nu hangt het om mijn nek. Weten ze altijd wie je bent en welke medicijnen je gebruikt.
[/quote]

Dat is dus het road ID wat ik mijn vorige post schreef, kijk maar eens op http://www.roadid.com. Dit is een armband met een metalen plaatje waarop de belangrijkste gegevens staaan gebrand. De zogenaamde dogtags hangen om je nek, irriteren met warm weer en mocht je er een keer mee vallen en je krijgt deze recht in je borstkas is het ook nog eens lekker gevoelig. En ja, ik heb in dienst gezeten en heb dit ding 18 maanden om mijn nek gehad dus ook ervaring.

denboris
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:50

denboris 15 sep 2008 16:18

op training:
- beetje eten (een paar energierepen)
- huissleutels en identiteitskaart
- 2 drinkbussen met drinken
- een gsm (voor als ik lekrijd, dan kunnen ze me komen halen)
- iPod
werk mee aan wielerjournaal.nl!

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 15 sep 2008 16:34

Wat me opvalt is dat trouwens niemand een alcoholdoekje en een paar snelverbandjes mee neemt voor het geval je een schuiver maakt. Het weegt vrijwel niks en neemt ook vrijwel geen ruimte in beslag. Gister met boogies extreme toch weer van pas gekomen na een valpartij voor me in een afdaling waar wat honden los op de weg liepen. Niemand van de andere omstanders had iets bij zich. Ik (en het slachtofffer) waren toch blij dat ik wel de moeite neem wat mee te nemen.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 15 sep 2008 17:42

@ frenkie.

Ik heb zelf niet deelgenomen aan Boogies extreme, maar ik neem aan dat het daar heel erg druk is. Bij tochten waar veel mensen aan mee doen, is het soms toch iets te druk, en gevaarlijk (mensen die langzamer/sneller zijn + verkeer) Daarom neem ik meestal geen deel aan dat soort dingen. Zelf ook wel eens meegemaakt dat ik was gevallen maar niks bij me heb, ben toen gewoon naar drogistrij gefiets.
Daarbij neemt het toch veel ruimte in beslag, zo kun je toch bezigblijven!?

Wat ik meeneem.
-co2 patroon + co2 houder
-2 bandenlichters
-gsm
-ID-kaart

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3539
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 sep 2008 18:25

Die road-id is idd een mooi alternatief voor mijn hondenplaatje. En 19 dollar is met de huidige koers te overzien.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie