Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

biopace

berrre
Forum-lid

berrre 19 sep 2008 20:11

Heb een biopace krank set van een beschadigd frame gesloopt. Ook een deore derailleur set. Alles nauwelijks gebruikt en in prima conditie.

Vraag me af of het de moeite loont dit spul eens uit te testen. Heb geen ervaring met "biopace". Op diverse sites, zoals vaak, lees je er tegenstrijdige menigen over.

Heeft iemand er interessante ervaringen mee? Of was "biopace" de zoveelste marketing slogan die het niet heeft waar gemaakt en is het alweer lang helemaal passé?
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de domheid van de mens, maar van het eerste ben ik nog niet zeker. (Albert Einstein)

comeback
Forum-lid

comeback 25 sep 2008 14:25

Ik rij met rotor tandwielen is ongeveer hetzelfde als biospace. Ik rij er graag mee dus ik denk dat je het zelf eens moet proberen.

thja14
Forum-lid

thja14 25 sep 2008 14:32

Is zeker niet ongeveer hetzelfde, ovaliteit rotot is een kwart slag gedraaid tov biopace. Als rotor werkt biopace dus zeker niet. je moet natuurlijk rijden met wat je zelf lekker vind, maar theoretisch kan biopace eigenlijk ook niet werken, rotor heeft een wat beter theoretisch verhaal.
Ooit actief als Ophetkantje

berrre
Forum-lid

berrre 25 sep 2008 19:25

thja14 schreef:Is zeker niet ongeveer hetzelfde, ovaliteit rotot is een kwart slag gedraaid tov biopace. Als rotor werkt biopace dus zeker niet. je moet natuurlijk rijden met wat je zelf lekker vind, maar theoretisch kan biopace eigenlijk ook niet werken, rotor heeft een wat beter theoretisch verhaal.

En dat verhaal is?
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de domheid van de mens, maar van het eerste ben ik nog niet zeker. (Albert Einstein)

lior63
Forum-lid

lior63 26 sep 2008 10:53

Berrre schreef:
thja14 schreef:Is zeker niet ongeveer hetzelfde, ovaliteit rotot is een kwart slag gedraaid tov biopace. Als rotor werkt biopace dus zeker niet. je moet natuurlijk rijden met wat je zelf lekker vind, maar theoretisch kan biopace eigenlijk ook niet werken, rotor heeft een wat beter theoretisch verhaal.

En dat verhaal is?

Ik heb nog nooit iemand harder zien rijden door een theoretisch verhaal, alleen mijn portemonee werd er in het verleden leger van.

Plaats reactie