Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

importeur Mavic

dex
Forum-lid

dex 13 okt 2008 00:45

Even een update:
Codagex heeft alsnog van zich laten horen; Men vindt het een vervelende zaak, en geeft aan het wiel aan te bieden via een dealer. Codagex gaat het vervolgens in behandeling nemen. Wat dit als uitwerking heeft laat ik op dit forum weten!

leopeters
Forum-lid

leopeters 20 okt 2008 19:17

Dex

Nog niets gehoord van die gasten van Mavic?
Mijn wiel loopt nu weer normaal gisteren 85km gefiets ging goed
Ik heb mijn fiets verkocht incl de wielen.
Ik heb nu Simano Dura-ace wiel gekocht.
Follow the Leader

campasuper
Forum-lid

campasuper 20 okt 2008 21:00

dex schreef:Even een update:
Codagex heeft alsnog van zich laten horen; Men vindt het een vervelende zaak, en geeft aan het wiel aan te bieden via een dealer. Codagex gaat het vervolgens in behandeling nemen. Wat dit als uitwerking heeft laat ik op dit forum weten!

Ze zullen wel getipt zijn over het onderwerp hier op het forum.
Ik hoop voor je dat het nu wel goed gaat komen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

leopeters
Forum-lid

leopeters 20 okt 2008 22:16

Als dat zo is dan zijn het helemaal sukkels.

Bij ons thuis blijft de stelling Mavic komt er niet meer in.

Ik hoop dat er meer mensen gaan reargeren,
als we maar met genoeg personen zijn dan gaan ze van zelf wel door de knieen met hun garantie bepalingen.
Follow the Leader

falcone
Forum-lid

falcone 21 okt 2008 23:17

Fulcrum is veel beter.... zeker vanaf fulcrum racing 3.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 29 okt 2008 23:48

Hier nog een nieuw gevalletje waterschade van Mavic/Codagex.

Ik had een setje Mavic Ellipse (baanwielen) en wilde daar een custom setje stickers op hebben en dus alle stickers van Mavic verwijderd. Onder een sticker op het achterwiel kwam een scheur van ongeveer anderhalve centimeter tevoorschijn op de helft van de velg. Dit na 1 ritje van een uur of twee op de baan.

Achterwiel teruggestuurd en na 3 ! weken antwoord, geen garantie, stickers zijn er af en er zit een deukje (Niet gezien, terwijl ik de velg toch aandachtig bekeken heb nadat ik het scheurtje gevonden had) in de buurt van de scheur die er mee te maken KAN hebben.

Mijn FM, die overigens alle moeite doet om het wel voor elkaar te krijgen, gaat het nog even proberen maar het typeert weer de garantieafwikkeling van dit merk en zijn importeur.
"Try not. Do or do not......there is no try"

leopeters
Forum-lid

leopeters 17 nov 2008 16:37

Dex.

Heb je al wat vernomen van Mavic
Of blijkt het stil aan de overkant???????
Follow the Leader

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 21 nov 2008 18:17

Ik weet niet hoe het met Dex is maar ik ben nog niets wijzer, het verhaals was dat ik ook de sticker met het garantienummer had verwijderd. Na een gesprek op Bikemotion ben ik nog eens gaan zoeken want ik had het ergens opgeschreven. Dit nummer doorgegeven aan Codagex/Mavic en afwachten maar.

Ze hadden al aangegeven dat ze alleen met de originele sticker iets konden doen, overigens na een "vaag" verhaal dat je de sticker eigenlijk in je serviceboekje moet plakken, terwijl hij 2 minuten daarvoor had gezegd dat de sticker er niet heel af te halen is?, maar goed toch maar geprobeerd met het opgeschreven nummer.

En de mededeling dat het wiel in ieder geval gemaakt moest worden want het ging allemaal wel erg lang duren naar mijn zin.

Dit is zo'n 2 a 3 weken geleden allemaal doorgegeven. Vorige week maar eens gebeld en ja hoor het wiel zou absoluut deze week bij de FM zijn!

Uiteraard is het deze week niet geleverd en vraag mij serieus af of ik het ooit nog terugkrijg....

Voor mij is het in ieder geval duidelijk, dit is het laatste Mavic product wat ik gekocht heb.
Sterker nog, als het achterwiel terugkomt gaat het hele set waarschijnlijk direct de verkoop in.

Ben nu ongeveer 7 weken het wiel kwijt, middenin het baanseizoen, enig gevoel voor de situatie bij de klant is ze daar geheel vreemd.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 22 nov 2008 16:37

Dat verhaal met die stickers heb ik ook wel eens gehoord.

Waar slaat het op net of er nep Mavic wielen in omloop zijn. En een beetje wielbouwer kan vrij snel zien hoe oud en hoe veel een wiel gebruikt is.

Zo jammer dat ze het zelf verzieken, de wielen zijn echt niet slecht zeker als ze de body opnieuw ontwerpen zijn er daarnaast weinig problemen.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 27 nov 2008 16:39

Wielset is inmiddels binnen bij mijn FM, gerepareerd en al dat wel.

Maar met een rekening van € 118,00 erbij, reden van de kosten "zonder sticker is nooit garantie"..

Nogmaals, voor mij het laatste Mavic product wat hier binnenkomt.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 28 nov 2008 23:11

andromeda schreef:Wielset is inmiddels binnen bij mijn FM, gerepareerd en al dat wel.

Maar met een rekening van € 118,00 erbij, reden van de kosten "zonder sticker is nooit garantie"..

Nogmaals, voor mij het laatste Mavic product wat hier binnenkomt.

Lekkere 'service' :(

Plaats reactie