Om m'n winterfiets klaar te maken voor de veldtoertochten zit ik in de Rose Versand catalogus te bladeren en heb een vraag aan jullie.
De "normale" 9 speed cassettes kosten rond de 25 - 40 euro (dan heb je LX of XT kwaliteit).
Nu zie ik ook een Shimano HG 50 cassette staan (qua verzet goed voor veldtoertochten) voor een bedrag van 12 euro....
Een bijbehorende ketting kost: HG93 16 euro, HG73 12 euro en HG53 9 euro....
Mijn idee:
Ik koop een HG50 cassette met HG53 ketting en ben voor 21 euro klaar.
Kan dat? Of is de HG 50 kwaliteit niet geschikt voor veldtoertochten e.d.?
Welke ketting in combinatie met welke cassette?
- r.hilferink
- Forum-lid
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet niet wat je er mee wil doen maar voor de gewone toertochtjes
kan het volgens mij wel. Heb zelf eerder met H70 gereden nu meestal met sram. Hier kies ik meestal voor de goedkopere types (970/971). In de modder merk ik niet veel van mindere schakel kwaliteit, behalve door de modder zelf. Onder droge omstandigheden en gelijk onderhoud zal het duurdere w.s. iets soepeler /stiller schakelen.
Zou je trouwens adviseren om met 2 of 3 kettingen te rijden. Wisselen na elke paar 100 km en dan de kortste er op. (alhoewel je het voor die prijs misschien niet eens hoeft te doen) Neem dan wel voor elke ketting een powerlink, wel zo makkelijk.
kan het volgens mij wel. Heb zelf eerder met H70 gereden nu meestal met sram. Hier kies ik meestal voor de goedkopere types (970/971). In de modder merk ik niet veel van mindere schakel kwaliteit, behalve door de modder zelf. Onder droge omstandigheden en gelijk onderhoud zal het duurdere w.s. iets soepeler /stiller schakelen.
Zou je trouwens adviseren om met 2 of 3 kettingen te rijden. Wisselen na elke paar 100 km en dan de kortste er op. (alhoewel je het voor die prijs misschien niet eens hoeft te doen) Neem dan wel voor elke ketting een powerlink, wel zo makkelijk.