Ik heb het volgende probleem.
Mijn linker lager van mijn Shimano LX BB cups (HolowtechII) draait niet meer rond. Heeft iemand hier een oplossing voor of wordt het nieuwe cups kopen?
Lagers LX cups draaien niet meer
Je kan hem openen, schoonmaken en smeren. Van Shimano mag dat niet, maar velen doen het.
Het is het makkelijkst als de cups uit het frame zijn, je kan dan van de binnenkant het seal voorzichtig eruit tikken. Vanaf de buitenkant gaat ook, maar dan buigt het veerringtje dat de seal op zijn plaats houdt eerder.
Het mag duidelijk zijn dat de afdichting hierna niet meer optimaal is. Overigens kosten die cups ook niet zoveel. Misschien een nieuwe monteren, en de huidige goed schoonmaken en smeren, dan heb je een reserve.
Overigens, als er helemaal geen beweging inzit, heb je ook goede kans dat deze al te ver heen is
Het is het makkelijkst als de cups uit het frame zijn, je kan dan van de binnenkant het seal voorzichtig eruit tikken. Vanaf de buitenkant gaat ook, maar dan buigt het veerringtje dat de seal op zijn plaats houdt eerder.
Het mag duidelijk zijn dat de afdichting hierna niet meer optimaal is. Overigens kosten die cups ook niet zoveel. Misschien een nieuwe monteren, en de huidige goed schoonmaken en smeren, dan heb je een reserve.
Overigens, als er helemaal geen beweging inzit, heb je ook goede kans dat deze al te ver heen is
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Lagercups los halen met een speciale sleutel (is niet veel) en het geheel (cup/lager) opsturen naar Jelle van singlespeed.nl en vervangen door lagers van phil wood.
Die hebben een dubbele afdichting in het lager wat de standaard shimano niet heeft.
Succes.
Die hebben een dubbele afdichting in het lager wat de standaard shimano niet heeft.
Succes.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat word wel vaker gezegd van WD40, maar dat spul werkt beter dan je denkt!
Vroeger in mijn electromotoren bij mij rc auto's altijd met wd40 de lagers gesmeerd minste weerstand en liep bij warmte niet stroperig. Lagers bleven echt het beste op die manier. Oke de belasting is minder zwaar, maar de toeren des te hoger 30K.
Denk wel dat vet beter werkt in een fiets door het gewicht/belasting. heb ook jaren mijn ketting ermee gesmeerd beter dan de meeste teflon en fietsolieen.
Tuurlijk is er nu wel beter spul voor de ketiing, maar slecht was het niet
Vroeger in mijn electromotoren bij mij rc auto's altijd met wd40 de lagers gesmeerd minste weerstand en liep bij warmte niet stroperig. Lagers bleven echt het beste op die manier. Oke de belasting is minder zwaar, maar de toeren des te hoger 30K.
Denk wel dat vet beter werkt in een fiets door het gewicht/belasting. heb ook jaren mijn ketting ermee gesmeerd beter dan de meeste teflon en fietsolieen.
Tuurlijk is er nu wel beter spul voor de ketiing, maar slecht was het niet
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
wasbeer2006 schreef:Dat word wel vaker gezegd van WD40, maar dat spul werkt beter dan je denkt!
Vroeger in mijn electromotoren bij mij rc auto's altijd met wd40 de lagers gesmeerd minste weerstand en liep bij warmte niet stroperig. Lagers bleven echt het beste op die manier. Oke de belasting is minder zwaar, maar de toeren des te hoger 30K.
Denk wel dat vet beter werkt in een fiets door het gewicht/belasting. heb ook jaren mijn ketting ermee gesmeerd beter dan de meeste teflon en fietsolieen.
Tuurlijk is er nu wel beter spul voor de ketiing, maar slecht was het niet
http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/