Goede avond,
Deze namiddag ging ik m'n racefiets ophalen bij de fietsenmaker, ik heb hem een nieuwe voorderailleur laten plaatsen. Bij thuiskomst merkte ik op dat de shifter niet meer goed aansloot in ontspannen positie.
http://img523.imageshack.us/my.php?image=img1347ra6.jpg
Zij aanzicht:
http://img122.imageshack.us/my.php?image=img1351et9.jpg
Kan ik dit zelf oplossen? Of bestaat zo'n shifter uit één stuk en valt er niks aan te doen?
Vriendelijke groeten
/aanpassing: de foto's verschenen niet bij mij, ik heb de imageshack url er bij gezet
Dura Ace shifter 'sluit' niet meer goed
Zou zeggen, eerst terug naar de fietsenmaker als die er mee bezig is geweest.
Kan zijn
Dat je kabels niet goed lopen (ergens afgeklemd worden) of vervuild zijn.
Dat je rem niet meer terug in positie komt en dus ook je greep niet.
Of eventueel de veer in de remgreep die aan vervanging toe is. Volgens mij is dat nog wel te doen om te vervangen. De schakelunit zelf zou ik niet openhalen, maar daar heeft dit normaal gesproken ook niet mee te maken.
Kan zijn
Dat je kabels niet goed lopen (ergens afgeklemd worden) of vervuild zijn.
Dat je rem niet meer terug in positie komt en dus ook je greep niet.
Of eventueel de veer in de remgreep die aan vervanging toe is. Volgens mij is dat nog wel te doen om te vervangen. De schakelunit zelf zou ik niet openhalen, maar daar heeft dit normaal gesproken ook niet mee te maken.
de kabels heb ik nagekeken, die zitten goed. Maar hij sluit niet goed doordat hij precies was 'scheef' zit en daardoor passen de vormen niet meer in elkaar. omdat de shifter uit verschillende onderdelen bestaat dacht ik dat het bovenste deel wat geroteerd was tegenover het onderste deel, maar ik heb geen idee hoe dat op te lossen valt
binnenkort zal ik nog eens naar de fm gaan, als hij het niet kan oplossen zal ik een shimano service center opzoeken
binnenkort zal ik nog eens naar de fm gaan, als hij het niet kan oplossen zal ik een shimano service center opzoeken
inderdaad, sinds die voorderailleur is geïnstalleerd door hem (inclusief nieuwe shifterkabel) is dat probleem opgedoken, maar als ik terug ga zal hij er weer een smak geld voor vragen, en hij is technisch zeer slecht, mijn nieuwe voorderailleur is zelfs niet eens goed afgesteld (maar wel duur, hij heeft een tweedehands derailleur gemonteerd maar heeft nieuwprijs aangerekend)
daarom dat ik het in eerste instantie zelf wou oplossen. Dinsdag zal ik terug naar de fm gaan
TS-Biker schreef:zit de kop van de derailleurkabel wel goed in het oog van de shifter ?
Zou ook nog kunnen..(zou wel triest zijn dat dat niet goed gedaan wordt door fm)
En waarom ga je dan nog naar die fm? Nouja, ik zou hem gewoon het probleem voorleggen en het hem laten oplossen. Als jij een 2de handse voorderailleur krijgt en je betaald er de nieuwprijs voor dan zeg je het hem toch?
sagax047 schreef:inderdaad, sinds die voorderailleur is geïnstalleerd door hem (inclusief nieuwe shifterkabel) is dat probleem opgedoken, maar als ik terug ga zal hij er weer een smak geld voor vragen, en hij is technisch zeer slecht, mijn nieuwe voorderailleur is zelfs niet eens goed afgesteld (maar wel duur, hij heeft een tweedehands derailleur gemonteerd maar heeft nieuwprijs aangerekend)daarom dat ik het in eerste instantie zelf wou oplossen. Dinsdag zal ik terug naar de fm gaan
Kom nou, jij hebt als consument gewoon bepaalde rechten! Als hij jouw fiets niet goed heeft afgeleverd dan moet hij dat gewoon gratis oplossen. En nieuwprijs voor een 2ehands voorderailleur dat hoef je ook zeker niet te accepteren!
-
campasuper
- Forum-lid
sagax047 schreef:inderdaad, sinds die voorderailleur is geïnstalleerd door hem (inclusief nieuwe shifterkabel) is dat probleem opgedoken, maar als ik terug ga zal hij er weer een smak geld voor vragen, en hij is technisch zeer slecht, mijn nieuwe voorderailleur is zelfs niet eens goed afgesteld (maar wel duur, hij heeft een tweedehands derailleur gemonteerd maar heeft nieuwprijs aangerekend)daarom dat ik het in eerste instantie zelf wou oplossen. Dinsdag zal ik terug naar de fm gaan
Dit type FM is de titel FM niet waardig.
Met een grote boog omheen en een andere FM zoeken.
Te gek voor woorden.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
sjefjanssen
- Forum-lid
Ga terug en zeg hem dat je niet tevreden bent.Dat hij het moet herstellen zonder dat je er een eurocent voor betaald.Op een reparatie/installatie zit ook garantie.
Gr. Sjef
Gr. Sjef