Gianni motta
-
inspiron10
- Forum-lid
Heren,
Orienterend op een eerste fiets zijn verschillende merken de revue gepasseerd waaronder Gianni Motta. Ikzelf was redelijk enthousiast over deze fiets, met een budget van rond de 1000,- een knap uitziende fiets met een complete 105 groep erop.
Echter waar er over een merk als Cube (een merk welke mij ook behoorlijk aanspreekt) veel te lezen is en ook vaak als een goede beginners fiets wordt getypeerd, is er op het internet niks te lezen over Gianni Mota. Dus bij deze: Kan iemand mij iets vertellen over het merk/ zijn ervaring.
En natuurlijk als ik de Cube Peleton en een Gianni Mota met een 105 groep vergelijk, welke keuze julllie zouden maken?
Orienterend op een eerste fiets zijn verschillende merken de revue gepasseerd waaronder Gianni Motta. Ikzelf was redelijk enthousiast over deze fiets, met een budget van rond de 1000,- een knap uitziende fiets met een complete 105 groep erop.
Echter waar er over een merk als Cube (een merk welke mij ook behoorlijk aanspreekt) veel te lezen is en ook vaak als een goede beginners fiets wordt getypeerd, is er op het internet niks te lezen over Gianni Mota. Dus bij deze: Kan iemand mij iets vertellen over het merk/ zijn ervaring.
En natuurlijk als ik de Cube Peleton en een Gianni Mota met een 105 groep vergelijk, welke keuze julllie zouden maken?
-
ikweetutnietmeer
- Forum-lid
Gianni Motta schijnt in Belgie redelijk bekend te zijn. kijk maar es op 2dehands.be.
ik meen ooit gelezen te hebben dat de naam was gekocht door een Belg.
Lijken me op het eerste oog goeie fietsen en een mooie naam
ik meen ooit gelezen te hebben dat de naam was gekocht door een Belg.
Lijken me op het eerste oog goeie fietsen en een mooie naam
-
stanockers
- Forum-lid
Beste,
Zelf heb ik geen ervaring met het merk. Maar op onderstaande link vind je misschien meer info. Ik vermoed dat ze verdeler zijn voor België
http://www.simonverhamme.be/simonsbikes/index.html
Zelf heb ik geen ervaring met het merk. Maar op onderstaande link vind je misschien meer info. Ik vermoed dat ze verdeler zijn voor België
http://www.simonverhamme.be/simonsbikes/index.html
De bovenstaande link klopt inderdaad. Ik heb zelf een Gianni Motta met Ultegra afgemonteerd en ik ben tevreden. Je ziet ze hier in Nederland inderdaad niet veel rijden. Ik heb eigenlijk nog geen zwakke punten kunnen ondekken en de prijzen zijn inderdaad erg leuk.
Gianni Motta is ondanks de mooie naam meer Belgisch dat Italiaans, althans: ontwerp en vormgeving gebeuren in Italië onder toeziend oog van Gianni Motta zelf, de kaders worden in het oosten geproduceerd (normaal tegenwoordig, toch voor die prijs), maar de assemblagelijn is - net als de zetel van het bedrijf - Belgisch. Als je over Gianni Motta niets vindt, zoek dan eens onder het merk Diamant: die fietsen ogen wat saaier maar da's wel identiek dezelfde producent (Simons dus), en dus kwalitatief vrij analoog.
Diamant heeft de naam niet revolutionair maar wel heel degelijk te zijn; tel daarbij het mooie design van GM en je hebt een zeer aardige fiets voor je geld. Welk model had je op het oog?
De PRIMO heb je voor nauwelijks een paar euro meer ook in Campagnolo Veloce-uitvoering (zie http://www.simonverhamme.be/simonsbikes/PRIMOVEL.HTML), die met name interessanter is vanwege de veel betere wielen die eronder staan (nee, dit is géén aanzet tot zoveelste Shim-Campa discussie; de wielen in kwestie zijn trouwens van Fulcrum) - en degelijke wielen zijn een doorslaggevend element in het rijgevoel en -plezier, zodat je daar niet op moet bezuinigen.
Succes!
Diamant heeft de naam niet revolutionair maar wel heel degelijk te zijn; tel daarbij het mooie design van GM en je hebt een zeer aardige fiets voor je geld. Welk model had je op het oog?
De PRIMO heb je voor nauwelijks een paar euro meer ook in Campagnolo Veloce-uitvoering (zie http://www.simonverhamme.be/simonsbikes/PRIMOVEL.HTML), die met name interessanter is vanwege de veel betere wielen die eronder staan (nee, dit is géén aanzet tot zoveelste Shim-Campa discussie; de wielen in kwestie zijn trouwens van Fulcrum) - en degelijke wielen zijn een doorslaggevend element in het rijgevoel en -plezier, zodat je daar niet op moet bezuinigen.
Succes!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
gerwin1977
- Forum-lid
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in een Gianni Motta fiets. Ik kan alleen geen dealers vinden in Nederland, iemand enig idee?
-
inspiron10
- Forum-lid
Bedankt voor de hopelijk eerste reacties!
De site van simonverhamme.be al gevonden en bezocht. En de Primo was inderdaad (denk ik
) het model dat ik zocht.
(Gerwin: Bij vosfietsen in zwanenburg heb ik deze fietsen in het echt kunnen bewonderen).
Bij vos was een 105 afgemonteerde fiets overigens 999 en ultegra 1199. Waar ik aan beginner volgens mij aan de 105 groep genoeg heb. Ik vermoed echter en jammer dat ik dit niet zeker weet dat het om 2008 modellen ging aan de looks te zien.
Maar, om toch maar weer te vergelijken ben ik wel erg benieuwd welke keuze jullie zouden maken. De Cube Peleton of de Gianni Motta Primo? (de cube heeft overigens fulcrum wielen). Dus waarvoor zouden jullie kiezen qua frame (GM / Diamant of Cube)?
De site van simonverhamme.be al gevonden en bezocht. En de Primo was inderdaad (denk ik
(Gerwin: Bij vosfietsen in zwanenburg heb ik deze fietsen in het echt kunnen bewonderen).
Bij vos was een 105 afgemonteerde fiets overigens 999 en ultegra 1199. Waar ik aan beginner volgens mij aan de 105 groep genoeg heb. Ik vermoed echter en jammer dat ik dit niet zeker weet dat het om 2008 modellen ging aan de looks te zien.
Maar, om toch maar weer te vergelijken ben ik wel erg benieuwd welke keuze jullie zouden maken. De Cube Peleton of de Gianni Motta Primo? (de cube heeft overigens fulcrum wielen). Dus waarvoor zouden jullie kiezen qua frame (GM / Diamant of Cube)?
-
pleegzusterbloe
- Forum-lid
....zou zowiezo bedenken of je naar Vos wilt gaan, google maar eens met de zoekfunctie in dit forum....
....en orienterend op een eerste fiets zou ik ook aan de mogelijkheid denken met jouw budget een schitterende tweedehands merkfiets te kopen...
....en orienterend op een eerste fiets zou ik ook aan de mogelijkheid denken met jouw budget een schitterende tweedehands merkfiets te kopen...
-
inspiron10
- Forum-lid
Ah goede tip ik zal zeker nog even research doen naar Vos. De Cube zou ik overigens bij Kroone Liefting halen (ofwel om de hoek).
Tweedehands lijkt me voor mij niet de beste keuze (weinig kennis van zaken en volgens mij kan je dat bij de aanschaf van een tweedehandsje wel gebruiken)
Tweedehands lijkt me voor mij niet de beste keuze (weinig kennis van zaken en volgens mij kan je dat bij de aanschaf van een tweedehandsje wel gebruiken)
-
pleegzusterbloe
- Forum-lid
Heb even de vrijheid genomen te googelen op Kroone Liefting (zei me niks), maar daar zie ik evengoed een schitterende Trek 2300 staan bij de gebruikte fietsen. Inclusief garantie. Ultegra afmontage. Niet de meest vervelende fiets om je carriere op te beginnen denk ik. Maar ik ken natuurlijk je maat en je smaak niet.
Tip: Bike Sportief in de Kruistochtstraat in Haarlem is ook een hele goede winkel met veel service. Geheel gericht op sportfietsen, dus je breekt je nek niet over fietsmandjes en roze Loekie fietsen.
Tip: Bike Sportief in de Kruistochtstraat in Haarlem is ook een hele goede winkel met veel service. Geheel gericht op sportfietsen, dus je breekt je nek niet over fietsmandjes en roze Loekie fietsen.
-
cioccpryde
- Forum-lid
pleegzusterbloe schreef:Heb even de vrijheid genomen te googelen op Kroone Liefting (zei me niks), maar daar zie ik evengoed een schitterende Trek 2300 staan bij de gebruikte fietsen. Inclusief garantie. Ultegra afmontage. Niet de meest vervelende fiets om je carriere op te beginnen denk ik. Maar ik ken natuurlijk je maat en je smaak niet.
Jawel,zijn smaak is Cube of Gianni Motta.Daar vroeg hij toch achter.
Kroone Lieftink kan ik je inderdaad ook als zaak aanraden. Daar komen andere fietsen van mij vandaan. Je wordt prima geholpen. Alleen moet je tegenwoordig heel erg lang wachten voor onderhoud. En dan gebeurd het ook nog wel eens dat er dingen gewoon niet uitgevoerd zijn. Zowel bij m'n normale fietsen als bij mijn racefiets. Dus dat is wel een minpuntje.