hallo ik zit hier met damesracefiets triton D met campagnolo triple groep.
50-40-30 met pion 13-29,nu willen ze volgend jaar voor de beklimming van de mount ventoux nog kleiner kunnen schakelen dan 30/29=2.17m.
ik had gedacht er een mtb groep op te zetten met gewone remhoeven,zou dat problemen geven of is er een betere oplossing.vb trapstel laten zitten is wel 10 speed en achteraan mtb pion 11/32of34 met andere versnelling.kan een shimano 9 speed ketting op een campa 10 speed triple crankstel welteverstaan met rapidfire verstellers 9speed.
klein verzet
-
campacompact
- Forum-lid
-
bottecchia
- Forum-lid
Nog kleiner dan 30/29? Is dat nu echt wel nodig? Kijk eens naar het profiel van de Mont Ventoux. Het is natuurlijk best een stukkie klimmen maar het is nergens echt heel steil.
Ik weet natuurlijk niet over de fietser in kwestie maar normaal gesproken zou dat verzet toch wel genoeg moeten zijn.
Ik weet natuurlijk niet over de fietser in kwestie maar normaal gesproken zou dat verzet toch wel genoeg moeten zijn.
-
campacompact
- Forum-lid
is inderdaad al klein maar de dame in kwestie wil een kleiner verzet om zeker niet in moeilijkheden te geraken.klant is koning he'
-
bottecchia
- Forum-lid
Uiteraard. Je moet ook absoluut een verzet kiezen waar je jezelf prettig bij voelt. Veel mensen rijden vanwege een te groot ego of onwetendheid veel te groot. En dat is op het vlakke nog wel te doen maar bergop niet.
Maar ik kreeg, misschien onterecht, een beetje de indruk dat de fietser in kwestie de zaak een beetje overschat kwa zwaarte. Vergeet niet dat het ook niet meevalt om continu een absurd hoge trapfrequentie te moeten draaien. Dan zit je meer lucht te trappen dan dat je vooruit gaat.
Maar goed, terug naar de vraag. Dat laat ik graag aan de materiaal deskundigen op het forum over. Daar heb ik namelijk helemaal geen kaas van gegeten.
Maar ik kreeg, misschien onterecht, een beetje de indruk dat de fietser in kwestie de zaak een beetje overschat kwa zwaarte. Vergeet niet dat het ook niet meevalt om continu een absurd hoge trapfrequentie te moeten draaien. Dan zit je meer lucht te trappen dan dat je vooruit gaat.
Maar goed, terug naar de vraag. Dat laat ik graag aan de materiaal deskundigen op het forum over. Daar heb ik namelijk helemaal geen kaas van gegeten.
Een 9 speed Shimano groep met SLX achterderailleur? Of een compacte triple (kleinste blad 24 of 26; weet niet of dat wel mogelijk is...). Of een losse 32 achteraan erbij en dan voorzichtig schakelen? Ik moet het verder maar aan de techneuten overlaten... En ik snap dat ze kleiner wil... Heel logisch.