Neen.
Da's niet normaal je tube is naar de haaien.
Ciao,
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
van tuyl schreef:dat is eigenlijk niet eens nodig, omdat het ontsnappende lucht aardig wat geluid maakt en de tube voelbaar zachter wordt. Het rare vind ik alleen, dat de tubes na een nachtje om de velg te hebben gelegen, geen druk verloren hebben, en dat er alleen lucht uit ontspant als ik het ventiel naar links beweeg (de andere kant op dus niet).
dierckxens schreef:Hoi Frank, ik gebruik ook tubes om te koersen, zowel Veloflex carbon's (Hutchinson) als vredestein fortezza..., en vroeger Continental comp.
Ik heb me zopas eens beziggehouden met alles over tubes te lezen wat je hier al neergepent hebt, en "chapeau" ik heb toch nog veel bijgeleerd.
Nu lees ik hierboven dat Continental lijm goed is voor alu velgen. Ik gebruik deze ook voor mijn carbonvelgen, is dit af te raden? Ik vind wel dat de tubes prima gelijmd zijn en blijven. Of welke raad jij aan?
Als je een tube met latex binnenband zou repareren, gebruik je daar dan gewone patches voor? of snij je die uit een latex binnenband? en welke lijm gebruik je dan?
Veel vraagjes, maar alvast dank voor 't antwoord.