Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier Le Roi of Izoard

willie
Forum-lid

willie 11 nov 2008 19:40

Ben erg aan het twijfelen over een aanschaf van een nieuwe racefiets. Dit weekend een offerte laten maken van een Wilier Cento met campa record. Verschrikkelijk mooi maar ook 6350 euri's en dat is een boel geld. Nu dus al wat aan het aanpassen. Twijfel over een Le Roi of een Izoard. Ben 36 jaar, 90 kilo, sportief maar geen competitierijder of zoiets. Ben al dagen aan het surfen en testen aan het lezen maar ik heb nog geen eenduidend oordeel. Kan iemand mij een zinnig advies gegeven?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 11 nov 2008 19:48

Twijfel je omdat je het enkel veel geld vind, of vind je de Le Roi of Izoard net zo mooi!
Als je het kan betalen zou ik zeggen gewoon doen, èènmaal uitgegeven ben je het zo vergeten dat het veel geld was.

Als je het niet doe, heb je iedere keer spijt als je een Cento ziet!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

wili-ier67
Forum-lid

wili-ier67 11 nov 2008 20:29

Persoonlijk zou ik kiezen voor de Izoard. Als geld geen probleem voor je is,dan moet je kiezen voor je eigen persoonlijke voorkeur. Ik heb zelf jaren gereden op een Cannondale afgemonteerd met een combi van tiagra en 105 groep shimano. Nooit problemen mee gehad en voldeed (voor mij ) prima. Een bepaald model fiets moet je wel aanspreken,want anders fiets je niet met plezier. Ga bij jezelf te rade wat voor een soort fietser ben ik,en probeer daar je keuze op te maken. Of je nu een fiets koopt van 6500 euro of een van 2000 euro.............trappen moet je tot nu toe nog altijd zelf. Maar laat je de kop niet gek maken,en denk rustig na. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven ! Succes met je keuze. Enuuhhh ..............een fiets koop je voor jezelf en niet wat een ander er van vindt.
Wilier Izoard 2009

jagen als de brandweer !

borrie
Forum-lid

borrie 11 nov 2008 21:27

als je niet in competitie rijdt, is het je dit bedrag dan wel waard? Ik bedoel, voldoet een Izoard, of misschien een Mortirolo, dan niet al aan je wensen? Denk aan het doeleinde van de fiets en het bijbehorende comfort. Hoe duurder de fiets, des te lager het rijcomfort.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 11 nov 2008 21:32

borrie schreef: Hoe duurder de fiets, des te lager het rijcomfort.

Rare redenering, en volgens mij nergens op gebaseerd!
Comfort van de fiets, ligt gewoon aan de keuze van het materiaal, wielen en de stijfheid.

Een "dure" Litespeed b.v. kan een heel comfortabele fiets zijn!

jona91
Forum-lid

jona91 11 nov 2008 21:32

ik denk dat het nogal frustrerend is als ja dan ingehaald wordt door een competitierenner die zo'n 5000 euro minder voor zn fiets betaald heeft...

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 11 nov 2008 21:40

jona91 schreef:ik denk dat het nogal frustrerend is als ja dan ingehaald wordt door een competitierenner die zo'n 5000 euro minder voor zn fiets betaald heeft...

Weer zo'n rare redenatie, of je 50 km/uur moet rijden om een fiets van 6000+ te mogen kopen, er staan vrouwen en ook mannen in een keuken van 50.000 euri, zonder Michelin-ster en daar hoor je niemand over!

stockie
Forum-lid

stockie 11 nov 2008 21:44

colnagofreak schreef:Weer zo'n rare redenatie

Sorry dat ik hier zo dit topic binnen kom vallen, maar het is 'redenering' colnagofreak, en niet iets als 'redenatie'... :rolleye:
Stockie

morti
Forum-lid

morti 11 nov 2008 22:37

Ik ben ook naar een koers fiets aan het zoeken dit is mijn 2 fiets . Wat ik nu gedaan heb is een een budget op voorrand gemaakt en daar uit een paar fietsen pakken en vergelijken . Maar het goedkoopst is zelf veel tijd op het internet de prijzen vergelijken. Zeker zien met wat de winkels ze afmonteren wand het prijs verschil zit men meestal in de wielen,stuur, enz.. Wat je ook kan doen is onderdelen in verschillende windels kopen daar spaar je ook veel mee uit.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 11 nov 2008 23:14

Stockie schreef:
colnagofreak schreef:Weer zo'n rare redenatie

Sorry dat ik hier zo dit topic binnen kom vallen, maar het is 'redenering' colnagofreak, en niet iets als 'redenatie'... :rolleye:

Bedankt, ik zie het nu ook!
Ik typte dit even snel uit pure frustratie, er wordt hier soms nogal eens met een soort afgunst gereageerd als een liefhebber een dure vaak Italiaanse fiets aanschaft!

Als iemand hier veel plezier aan beleeft en er ook nog eens de centjes voor heeft.
Zeg ik gewoon doen, of dat nu rationeel is of niet.

Helaas heb je die centjes meestal pas, als je de "topjaren" als goede renner gepasseerd bent, maar dat maakt het plezier wat je er aan beleeft niet minder om!

willie
Forum-lid

willie 12 nov 2008 11:21

Heren,
Dank voor jullie zinvolle commentaren. Soms weet je dingen wel, maar is het prettig als een ander je er nog eens op wijst. Ik heb het vermoeden dat ik -samen met mijn broer- een mooie nieuwe Izoard ga kopen. Wellicht te mooi voor mijn wielercapiciteiten, maar ik ben nu eenmaal dol op mooie spullen. Le Roi en Cento blijven dan maar op het wensenlijstje staan voor later (als ik groot ben). Het is nu eenmaal kredietcrisis dus ook ik moet op de centjes letten. Nogmaals dank. Was de eerste keer dat ik op dit medium actief was..maar dit is inderdaad erg goed om iets te weten te komen. Veel fietsplezier!

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 12 nov 2008 11:27

Off-topic maar als we elkaar toch aanspeken op taalgebruik:

Wat is er mis met het woord redenatie:

synoniemen: argumentatie, bewijsvoering, redenatie, redenering, sermoen, uiteenzetting

Bron: www.synoniemen.net
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie