Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

met rugklachten naar sportarts

j2.0
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 dec 2009 16:40

j2.0 13 feb 2011 22:55

Heren en dames,

Ik heb nog steeds last van mijn rug. Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar ik blijf last houden. Het is zowel op de racefiets als mountainbike. Als ik onderweg ben dan komt het langzaam links opzetten net boven mijn bil. Het is net echt pijn, maar meer een vermoeidheid.

Ik doe al corestabilitie.
Mijn fiets is aangemeten en afgesteld volgens een dynamische meting.
Ik ben onderzocht door een fysio, chiropractor, osteopaat... allen hebben tot nu gefaald.

Het laatste waar ik ben geweest is body2bike. Volgens hun waren mijn hams iets te kort en de m.ilipsoas. Ik heb daar rekoefeningen mee gekregen. Netjes elke avond gedaan, maar helaas. Helemaal geen verschil.

Heeft er iemand nog tips? Zou ik bijvoorbeeld naar een sportarts moeten gaan?
Ik weet het eigenlijk niet echt meer.

gr
J2.0
Pausing on top of a hill after an endorphin-inducing climb and imagining everyone else slouched in front of the TV below is always a great feeling!
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 13 feb 2011 23:03

Heb je daarna nog contact gehad met body2bike?
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

j2.0
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 dec 2009 16:40

j2.0 13 feb 2011 23:09

ik heb ze net gemaild.
Pausing on top of a hill after an endorphin-inducing climb and imagining everyone else slouched in front of the TV below is always a great feeling!
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 14 feb 2011 21:01

j2.0, ik herken precies wat je zegt. Volgens mij is dit een veel voorkomende wielerklacht en ik heb er zelf ook al ongeveer 5 jaar last van.

Linksonder, erg laag in de rug, net boven je bil. Een soort doffe pijn waar in principe wel mee te fietsen is maar prettig is het absoluut niet. Ik ben zelf naar dokter, chiropraktor, orthopeed geweest en heb o.a. een botscan laten maken...
Allemaal niks gevonden.

Ik had het eerst alleen bij fietsen maar nu heb ik het ook als ik lang sta (dwv langer dan 5 minuten), soms wordt het zo erg dat ik er dagen van moet herstellen. Doe ook al 2 jaar aan corestability, heeft niks geholpen.

Dus, mocht het enige troost bieden, je staat niet alleen!
Vandaag is morgen alweer gisteren

j2.0
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 dec 2009 16:40

j2.0 15 feb 2011 23:30

volgens b2b is mijn m.iliopsoas te kort. Echt makkelijk is dit niet te rekken. Hun advies 1 maand elke dag en daarna alleen nog na het fietsen. Ik had gehoopt dat dit verbetering zou opleveren. Gezien hun expertise heb ik maar besloten het nog even aan te kijken. Ik probeer deze heuplende spier nu 2 x per dag te rekken met verschillende oefeningen.
Pausing on top of a hill after an endorphin-inducing climb and imagining everyone else slouched in front of the TV below is always a great feeling!
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 17 feb 2011 12:18

hmm, ik word niet echt vrolijk van jullie verhalen. Ik heb hetzelfde maar dan aan de rechterkant. Ben nu 2 keer bij de osteopaat geweest. Zit gelukkig wel wat verbetering in, maar aan jullie opmerkingen te horen moet ik maar niet al te optimistisch zijn...

nightstalker
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 dec 2010 12:11

nightstalker 19 feb 2011 01:14

heb het zelfde gehad, heb er drie jaar mee rondgelopen ,dokter in en uit ,sportarts ,
en daarna top fysio in leeuwarden geprobeerd,daar kreeg ik behandelingen dry neelding,
gaan ze met naalden in een spier prikken todat die los springt,voelt niet fijn ,maar ben er nu wel af
top fysio bedankt.

dief
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 dec 2010 10:20

dief 19 feb 2011 08:23

Hebt ge al eens laten nakijken of je geen voedselallergie hebt. Een enkele voorkomende klacht van rugpijnen tijdens sporten komt oa. van een gluten allergie. En omdat je al bijna alle behandelingen hebt gehad zou ik het eerder daar eens zoeken.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2011 10:51

Lol hoe komt iemand erbij? Waarom zouden specifiek wat spieren in je rug moeilijk gaan doen van bepaald eten?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 19 feb 2011 13:43

ach, daar hebben bepaalde beroepsgroepen perfecte verhaaltjes rond gevonden hoor. De darmen, lever of welk orgaan dan ook raakt "uit balans" en gaat trekken of juist duwen op de rug, die dan ook uit balans gaat, of zijn ritme kwijtraakt of weet ik het, en dan pijn gaat doen.
Koga Miyata Road Racer \'98
Red Bull Pro SL 4400 \'10

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 19 feb 2011 15:42

Zou het niet iets met het aanzetten te maken kunnen hebben?
Dat er met 1 been meer aangezet wordt? als je moe wordt worden dit soort bewegingen extremer en minder gecontroleerd wat dan weer kan refelcetern in je rug?

Ik heb het alleen aan het einde van de werkdag als ik naar huis fiets als ik moe ben, dan helpt het iets door bewust de aangezet te verdelen.
je fietst wat...

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 19 feb 2011 15:54

Heb zelf ook behoorlijke rugklachten gehad en heb het hele circuit van therapeuten afgelopen. Maarja de 1 zegt dit en de ander dat. Op een gegeven moment was ik het zat en heb een MRI-scan ondergaan.

Resultaat was een duidelijke diagnose. Met een aantal gerichte oefeningen was ik binnen 3 maanden klachtenvrij.
ooit allemaal op een Scalpel

Plaats reactie