Alles over vakanties op én met de fiets

wie weet een leuk fietshotel als alternatief

harrysaki
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 feb 2006 00:12

harrysaki 17 nov 2008 23:28

Wij gaan al een paar jaar fietsen in de Alpen, en logeren dan bij Leon en Monique in Venosc. Eigenlijk zou ik me willen orienteren op mogelijke alternatieven:

- liefst een fietshotel, met ontbijt en diner
- maximaal rond de 1000 km van Nederland gelegen
- verschillende mogelijkheden voor wandelen en fietsen in de directe omgeving, met mooie (zware) klimmen
- ik dacht aan omgeving zoals interlaken Zwitserland, Zuid Tirol, Dolomieten
- en in dat gebied dan een mooi fietshotel voor ong. 12-14 personen
- valt me aardig tegen om die te googlen
woonwerk: Stevens Courier Lite
bergop: Cube SL Road

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 18 nov 2008 10:52

Dolomieten heeft teveel om op te noemen. Het fietsershotel in Ustaria Posta in Pedraces maar in zowel Corvara/La Villa/Pedraces is teveel om op te noemen.

In Oostenrijk (vlakbij Stelvio/Ofenpass/Fluela etc kun je nog naar Nauders: www.gasthofmartha.at.

Top hotel voor weinig geld.

mm
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jul 2008 21:50

mm 21 nov 2008 18:08

Hallo harrisaki kom een keer naar ons in Sud Tirol in het Pustertal Alle Dolomietenpassen te bereiken, ik ben zelf in juni en september aanwezig met race/mountainbiketochten!
Voor alle vragen kan je me altijd mailen.
Het betreft www.hotel-innerhofer.com

Mvrgr
Mike

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 21 nov 2008 23:36

[quote="MM"]Hallo harrisaki kom een keer naar ons in Sud Tirol in het Pustertal Alle Dolomietenpassen te bereiken, ik ben zelf in juni en september aanwezig met race/mountainbiketochten!
Voor alle vragen kan je me altijd mailen.
Het betreft www.hotel-innerhofer.com

Mvrgr
Mike[/quote]

Goed hotel maar minder gunstig gelegen dan bijv Alta Badia (Pedraces/La villa/Corvara).

harrysaki
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 feb 2006 00:12

harrysaki 26 nov 2008 13:51

Gasthof Martha ziet er echt goed uit, zal de beschikbaar heid in eind augustus eens checken
woonwerk: Stevens Courier Lite
bergop: Cube SL Road

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 26 nov 2008 17:35

[quote="harrysaki"]Gasthof Martha ziet er echt goed uit, zal de beschikbaar heid in eind augustus eens checken[/quote]

Ik zit daar van 24-27 augustus en heb net geboekt. In die periode zijn ze niet vol denk ik.

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 26 nov 2008 18:12

ga hier eens snuffelen: http://www.veloland.ch/en/welcome.cfm
Ook een mooi overzicht van allerlei prachtige, rustige en gemarkeerde routes. Fietsen is enorm populair aan het worden in Zwitserland. Dit jaar en vorig jaar er zelf ook geweest en de prijzen zijn stukken vriendelijker dan ze in de pre-Euro tijd waren maar de kwaliteit blijft onveranderd hoog. Omgeving Interlaken is prachtig en heel veel te fietsen: het rondje Interlaken-Grindelwald-Grosse Scheidig-Rosenlaui-Meiringen-Interlaken is geweldig en een flink stuk autovrij (behalve de postbus en die heeft altijd voorrang!!)

Plaats reactie