Alles over vakanties op én met de fiets

Steven Rooks Classic 2009

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 24 mei 2009 15:20

Interessante discussie hierboven. Ik lees toch weer de commentaren die je meestal ziet terugkomen na zo'n cyclo. Ik neem toch aan dat de mensen die hier mee gedaan hebben zich vantevoren al bewust waren van het hoge inschrijfgeld. En zich dus afgevraagd hebben of het dit waard is. Als je denkt van niet, moet je gewoon niet meedoen. Ikzelf rijd ook liever toertochten, maar zo af en toe vind ik het wel leuk eens mijn tijd "officieel" geregistreerd te krijgen (zeker nu ik flink kilometers maak de laatste tijd en dus wat beter ga rijden). Want natuurlijk weet ik dat ik dat zelf ook op mijn polar kan doen. Maar dan kan ik bijvoorbeeld mijn tijd op de Drolenval niet vergelijken met de anderen! Dus gewoon leuk dat dit soort evenementen er zijn.

Toch mag je voor het inschrijfgeld wel wat verwachten. Bijvoorbeeld een pauzeplaats die niet 500 meter van de weg af is gelegen (met allerlei losse steentjes waar je overheen moet rijden) want dat kost veel te veel tijd. Ik heb zelf de 110 km gereden (de 160 kan ik niet op tijd rijden, dat is gewoon een kwestie van uitrijden voor mij). Ook over de mate van verzorging was ik niet tevreden. Natuurlijk snap ik dat je zelf je eten mee moet nemen, dat doe ik ook. Dus over die droge koekjes hoor je mij niet klagen (alleen wie denkt er nou dat dit iets is wat een fietser weg krijgt tijdens een tocht). Maar dat er verder alleen water met een smaakje te krijgen was en je de echte sportdrank zelfs moest kopen vind ik echt waardeloos. Ik ben iemand die veel zweet, zeker op een warme dag zoals donderdag, en dan zijn twee grote bidons niet genoeg. Dus verwachtte ik bij de verzorging toch wel iets betere drank dan dit. Dus voortaan maar mijn eigen poeder mee, of tabletten of zoiets.

Over de route was ik wel tevreden, goed uitgepijld ook (hoewel ik wel een keer verkeerd ben gereden). De Drolenval hoop ik nooit meer op te moeten fietsen ;) wat een ontzettende K- klim! En van de Trasenster moeten ze weer gewoon de lange versie naar Banneux in de route zetten, dit alternatief vond ik geen mooie klim (en was overduidelijk alleen gedaan om een steil stuk te kunnen meenemen).

Van vervelende Waalse politie heb ik gelukkig geen last gehad, waarschijnlijk waren die nog niet wakker toen wij om 8 uur startten...

En een ander pluspunt waren de leuke dames bij de inschrijving en het inleveren van je chip :p, houden zo!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2071
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 24 mei 2009 21:13

[quote="hansiepansie"]Mensen de foto's staan online!!!! [/quote]

Mijn foto's inmiddels ook: http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/stevenrooksclassic2009/1

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 25 mei 2009 01:00

De videolinks lijken gemaakt, want mijn link doet het gewoon (al staat er bij de video van de Drolenval dat deze nog "wordt samengesteld" "verwachte beschikbaarheid vrijdag 15.00 uur". Komende vrijdag? Da's nog best lang wachten!

Verder is de uitslag van de 110 km aangepast want de gereden afstand is nu 117 km (in plaats van 113 km op donderdagvond) dus iedereen heeft nu een beter gemiddelde. ;)
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

pulpo
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 apr 2004 23:43

pulpo 26 mei 2009 01:40

Op zich mooie route en ja je moet je aan de verkeersregels houden, helemaal mee eens. Zelf de 110 km gefietst en na aankomst een prent onder de voorruit. Maastrichtse verkeerspolitie is dus ook aardig actief geweest... Ongetwijfeld niet goed geparkeerd, maar als je door de verkeersregelaars naar volle parkeerplaatsen word gestuurd is de verleiding groot om hem daar in de berm te zetten. Enfin, volgens mij zijn er nog wel meerdere mensen die dit hebben meegemaakt.... Wat dat betreft moeten we niet denken dat de Nederlandse politie minder kinderachtog is dan de Belgische...

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 26 mei 2009 12:06

[quote="Amclassic-fan"]
En die missende pijl kan de organisatie volgens mij weinig aan doen, dat is de Waalse politie. Die schijnen er erg veel plezier aan te beleven om Hollandse fietsertjes te pesten. Wat te denken van uw politie wagen midden op de weg parkeren en dan iedereen staande houden die er te voet langs heen wil lopen. Bekeuring uitdelen voor de meest kinderachtige dingen. Als iedereen aan de kant van de weg staat alsnog herrie gaan maken dat we er niet mogen staan. Bij de SFC waren ze ook al goed bezig. Ik ben benieuwd of ze zich tijdens de WP en Eddy Merckx ook zo gaan misdragen.
Dat ze optreden tegen fietsers die zich misdragen ben ik het helemaal mee eens. Maar daar had het niets meer mee te maken gisteren.[/quote]

Kleine correctie, het was de Vlaamse politie (ook belgen) in Voeren die de wagen midden op de weg zette en vervolgens als een stel idioten tekeer gingen tegen alle mensen die er rechts omheen of netjes over de stoep omheen wilde. Ik liep zelfs netjes met m'n fiets over de stoep (blijkbaar verboden in België) en werd teruggefloten.
Dat was echt een gevalletje hollandertje pesten. Bij de SFC was hetzelfde politiekorps ook al onverantwoord en dom bezig.
Ingrijpen bij asociaal gedrag is prima, maar zelf onveilige situaties in de hand werken door pijlen weg te halen en een auto midden op de weg te parkeren is gewoonweg onprofessioneel...

Verderop de Ardennen heb ik nog wel een agent gezien die mensen toesprak die op de verkeerde weghelft reden (beetje flauw, want de verkeerssituatie was daar op z'n zachts gezegd een klein beetje onoverzichtelijk, waardoor je al snel aan de linkerkant van de vluchtheuvel uitkwam). Daar kan ik dan nog enigzins inkomen.

Bij de Waalse Pijl nergens last van gehad (maar in de Ardennen kom je sowiezo weinig politie tegen).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38128
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2009 12:28

[quote="Pulpo"]Op zich mooie route en ja je moet je aan de verkeersregels houden, helemaal mee eens. Zelf de 110 km gefietst en na aankomst een prent onder de voorruit. Maastrichtse verkeerspolitie is dus ook aardig actief geweest... Ongetwijfeld niet goed geparkeerd, maar als je door de verkeersregelaars naar volle parkeerplaatsen word gestuurd is de verleiding groot om hem daar in de berm te zetten. Enfin, volgens mij zijn er nog wel meerdere mensen die dit hebben meegemaakt.... Wat dat betreft moeten we niet denken dat de Nederlandse politie minder kinderachtog is dan de Belgische...[/quote]

Yep, de hele omgeving van het Mecc is afgestroopt. Alle foutgeparkeerde auto's hadden een prent te pakken. Bijvoorbeeld op bedrijfsparkeerplaatsen terwijl het bedrijf gesloten was enzo...
Less is bore

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 mei 2009 12:35

Als je op een bedrijfsparkeerplaats staat vraag ik me toch af of ze daar wel een bon voor mogen uitschrijven. Zou ik toch even uitzoeken als je er ééntje hebt gehad.

Maar zo kunnen de kosten voor een dagje SRC lekker oplopen. 20 euro inschrijfgeld en met een beetje pech een bon van de belgische politie onderweg op de fiets en een bon van de nederlandse politie voor het parkeren. Als je die allebei hebt weten te verzamelen ben je snel 130 euro verder. (Daar rij je in België toch al snel een stuk of 20 toertochten voor inclusief uitgebreide bevoorrading en vriendelijke mensen.....)

Ik las overigens via wielertoerist.nl dat de samenwerking tussen de organisatie en het team van de kuitenbijters is afgebroken.

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 26 mei 2009 17:05

Ja, trieste zaak.
Ze laten eerst twee mannen van de streek voor noppes een mooi parcours uitzetten. Als dat staat hebben ze deze mensen blijkbaar niet meer nodig. Zo ga je toch niet met elkaar om?

Blijkbaar heeft deze organisatie het al een keer eerder geflikt.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

iban1
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 23:11

iban1 26 mei 2009 18:17

de videolinks zijn mooi idd. Zie je al die klojo´s staan die gelijk stil blijven staan als ze de top van een klim bereikt hebben.
f.k.a. IBAN

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 26 mei 2009 18:23

Met de trial versie van Super Screen Capture van Zealsoft kan je overigens vrij eenvoudig de filmpjes omzetten naar avi bestanden. Mooiste is om de full screen versie te recorden. Met een beetje redigeerwerk heb je dan een aardig filmpje. Scheelt weer 20e voor de DVD.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 28 mei 2009 13:51

Weet iemand toevallig hoe je je tijd op de Redoute / Drolenval kunt omzetten naar Watt/kg ?

--
Over 't rippen: Je kunt ook gewoon de files downloaden zonder kwaliteitsverlies met bijv. de downloadhelper addon voor firefox.

Plaats reactie