Hed Jet 60
-
patmaessen
- Forum-lid
Vraagje, de op dit forum aangeboden wielen van HED zijn deze geschikt voor een berijder van 86 / 87 kg?
hangt ervan af wat je ermee doet. op glad afsalt een tijdrit rijden, geen probleem. op klinkers een criterium met veel remmen en accelereren / sprinten: niet doen. daarnaast is de lagering matig afgedicht (niet in de regen rijden) en de freewheelbody erg kwetsbaar (heel licht uitgevoerd, bramen op alu mogelijk). als je behalve zwaar ook een "krachtrijder" bent, zou ik het niet doen.
de alps (voorloper) die ik heb zijn strak, recht en sterk. maar ik (84 kg) ben er heel zuinig op en rij er eigenlijk alleen "rustig" mee en geen koersen. ja, ik heb ze voor de pats
de alps (voorloper) die ik heb zijn strak, recht en sterk. maar ik (84 kg) ben er heel zuinig op en rij er eigenlijk alleen "rustig" mee en geen koersen. ja, ik heb ze voor de pats
Ik heb een déjà vu 
Heb ze ook gehad, maar als Ex versie met een paar extra spaken. Ben tegen de 90kg en fietste alles ermee, geen centje pijn. Bij een crash alleen allebei naar de haaien door een knik in de velg. Zou ze wel zo weer kopen, zonder problemen mee gereden.
-
mister_arby
- Forum-lid
Even topic lenen..
Kun je de body van de hed jets ook gemakkelijk wisselen? En waar zou je losse body kunnen bestellen?
Kun je de body van de hed jets ook gemakkelijk wisselen? En waar zou je losse body kunnen bestellen?
mister_arby schreef:Even topic lenen..
Vorige week de naaf van een hed Jet 60 nog uit elkaar gehaald: stelt niets voor.
Het vervangen van de body denk ik ook niet.
Hier kun je een losse body kopen:
http://www.snellewielen.nl/SalesArticle ... Article=43
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Waarom zou je dat willen? HED gebruikt al aero spaken, van lichtere spaken worden de wielen niet bepaald stijver. De Flamme Rouge wielen hebben al vrij lichte naven. Lichte wielen worden het nooit, dan moet je gewoon een full carbon velg nemen.
Zo ver ik weet verkopen ze geen losse velgen.
Zo ver ik weet verkopen ze geen losse velgen.
ik vind die jet wielen op zich wel knap, maar zoals ik hier lees zijn ze niet echt betrouwbaar... ikzelf ben echter ook op zoek naar een paar bulletproof wielen, en daarom hadden ze me handgespaakte aangeraden...
en u als am classic fan... zijn dit eigenlijk stevige wielen ? ik vind die 420's ook wel practige wielen..
en u als am classic fan... zijn dit eigenlijk stevige wielen ? ik vind die 420's ook wel practige wielen..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ten eerste wil ik even duidelijk stellen dat ik helemaal niets te maken heb met merk American Classic.
Volgens mij zijn de Jet60's behoorlijk degelijke wielen. Die 420's zijn met andere naven ook met prima wielen, maar die velgen zijn vrij dunwandig.
Volgens mij zijn de Jet60's behoorlijk degelijke wielen. Die 420's zijn met andere naven ook met prima wielen, maar die velgen zijn vrij dunwandig.