Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

HRM software voor OS X?

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 01 dec 2008 22:59

Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe hartslagmeter. Momenteel gebruik ik een HAC4 van Ciclosport. Helaas is er voor deze hartslagmeter bij mijn weten geen software beschikbaar voor OS X (Hac4osx heeft nooit het beta stadium verlaten en is niet stabiel).

De nieuwe hartslagmeter moet uitleesbaar zijn i.c.m. een Apple en ik wil daarvoor geen bootcamp, parallels o.i.d. installeren.
Ik ben dus op zoek naar native OS X software.

Op mijn zoektocht ben ik tot nu toe het volgende tegengekomen:
iSMARTtrain - compatible met o.a. Polar
Garmin software - compatible met Garmin Edge 705.

Welke software ken of gebruik jij en hoe bevalt dat?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

tiest
Forum-lid HC

tiest 01 dec 2008 23:01

is bikeplanner.com al actief?

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 01 dec 2008 23:07

TiesT schreef:is bikeplanner.com al actief?

Daar lijkt het wel op, er is een inlogscherm.

Echter, ik ben op zoek naar software om de gegevens uit de HRM te downloaden. Vervolgens kan ik ze ergens analyseren, dat kan op met software op mijn eigen computer of op een website maar dan moet ik eerst de gegevens uit de HRM krijgen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

rene1
Forum-lid

rene1 02 dec 2008 10:32

Bij mijn weten is de enige mogelijkheid om de data uit je Polar te krijgen met een pda via de infra rood poort.
Met MySportTraining software en de Polar plugin kan je downloaden.
Of die software ook op een Apple draait weet ik niet, daar zul je je in moeten verdiepen als je tenminste een pda hebt.
De software is niet goedkoop maar misschien wel te downloaden om eerst te proberen. Mag ook niet maar is wel voorstelbaar.
http://www.vidaone.com/mstpolar_ppc.htm

lennaert
Forum-lid

lennaert 03 dec 2008 21:38

Ik weet niet of programma's van Firstbeat.fi of van Trainingpeaks WKO+ / cyclingpeaks ook op OSx kunnen? Ik vind deze programma's wel duidelijk mooier en beter dan de standaard software. (heb zelf een T6 btw)

Plaats reactie