Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx fiets 1XM Full Carbon

rayke
Forum-lid

rayke 04 dec 2008 21:43

Ik kan een nieuwe Eddy Merckx racefiets 1XM Full Carbon kopen met een fikse korting maar ik kan op internet nergens informatie vinden over deze fiets.
Ik ben een wielertoerist en rij 5000 Km per jaar.
Weet iemand mij iets meer te vertellen over deze fiets.
Ook over een carbon frame weet ik niet veel is dat echt een verbetering?

rayke
Forum-lid

rayke 05 dec 2008 11:46

Bedankt voor de reactie

Ik stel alleen het nederlands in bij het googelen omdat ik het engels niet volledig machtig ben.
Ik had ook gehoopt op reacties van mensen die ervaring hebben met de 1XM Full Carbon en die dus konden bevestigen dat een carbon frame wel of niet een goede investering is.

alexwilier
Forum-lid

alexwilier 05 dec 2008 15:03

Ik heb tot een jaartje geleden op een 1XM gereden en vond het een prima frame. Niet al te licht, maar daardoor prima stabiel en ook door de prima geometrie een prima fiets. Frame wordt in Italia gemaakt en wordt door verschillende fabrikanten voorzien van hun eigen stickers. Weet bijvoorbeeld dat Guerciotti er ook frames vandaan haalt. De enige reden waarom ik de fiets heb weggedaan is dat de bovenbuis toch te kort was voor me. Had er een 13 cm stuurpen op zitten en nog zat ik iets te gepropt. Beetje verkeken bij de aankoop. Was namelijk een niet al te duur opruimings exemplaar. Als de maat goed is van het frame zul je erg veel plezier aan een 1XM beleven.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 05 dec 2008 17:29

Een paar jaar geleden is er een dergelijk frame getest. Misschien was het een maandagochtendmodelletje van Eddy, want het frame bungelt helemaal onderaan in de stijfheidstabellen van Fiets. Ik zou zeggen: hou je van Merckx, ben je vrij licht en ben je een rustige toerder: dan kun je de fiets best kopen. Een stijf licht wedstrijdframe is het in ieder geval niet.

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 06 dec 2008 17:37

Vermits je sterke korting kunt krijgen en indien het niet de bedoeling is in competitie uit te komen (overigens ken ik enkele Elite z.c. die hem wel als wedstrijdfiets gebruiken) zou ik hem zeker kopen.

tony
Forum-lid

tony 06 dec 2008 18:19

Is een goeie fiets hoor niks mis mee,ik rij zelf met een MXM full carbon en bevalt mij prima en als je een goeie korting krijgt zou ik er wel over gaan nadenken.
En trouwens je rijdt natuurlijk wel op een fiets die je niet elke dag tegenkomt en met de naam van de beste wielrenner aller tijden erop het is maar dat je het weet.
Cameraman/Editor/ HD Videoproducties.
Zannata Z45 Cyclocross

rayke
Forum-lid

rayke 06 dec 2008 23:36

Bedankt allemaal voor de informatie.

Ik weet ondertussen dat de 1XM van 2007 is en dat ik daarom niets vond op de Merckx site
(waar zoal geen prijzen vermeld staan) en dat ik daarom die korting kreeg van de fm.
Ik heb ondertussen mijn weg gevonden in deze forum en leer hier veel van racefietsen.
Nogmaals bedankt allemaal

Plaats reactie