Alles over vakanties op én met de fiets

Klimexperience

gbjhillman
Forum-lid

gbjhillman 17 jan 2009 20:29

[quote="Cera"][quote="ekuijer"]@ cera,

ik wilde eigenlijk niet reageren, maar een rectificatie is op zijn plaats.
De posting waar je het over hebt is van voor de oprichting, om te kijken of er interesse voor was. Ik heb hier de verkeerde uitdrukking gebruikt, sorry daarvoor.
Er zijn al diverse vrouwelijke fietsfanaten meegeweest en hebben alles als positief ervaren. Één van deze dames is Jessica Gal geweest (sorry Jessica dat ik je naam gebruik) ter voorbereiding op Alpe d'huzes.

Het is inderdaad jammer dat er geen deelnemers hebben gereageerd, ook jammer dat er juist negatieve reacties zijn van mensen die niet zijn meegeweest.
De aanmeldingen zijn tot op heden altijd goed geweest.

@Cera,
Graag zou ik je de eerste clinic gratis aanbieden om je negatieve gevoel weg te nemen. Daarna verwacht ik wel een eerlijke mening van jou op dit forum, ongeacht de uitslag.
Afzeiken mag, dus promoten ook toch?

met vriendelijk groet,
Eddy Kuijer[/quote]

Nou, dat vind ik zeker een tof en sportief aanbod! Ik zal met een open blik mee komen peddelen :D[/quote]

He Cera kunnen een date maken? Dan wil ik wel met je mee hoor! :-)
� De toestand in de bergen *

tonvdv
Forum-lid

tonvdv 05 feb 2009 20:29

Hallo, mijn naam is Ton van der Veer. Ben niet echt iemand die aktief is op het forum. Sorry....schijnt erg leuk te zijn.
Maar ik werd geattendeerd op een discussie over klimexperience. Nu ben ik vanaf het begin af aan aktief bij klimexperience en het doet me dan pijn als ik eea voorbij zie gaan. Even ter informatie op een rij wat we doen:
1. fietsen met plezier is ons motto, fietsen vinden we leuk
2. we zijn een serieuze organisatie waarbij een 15-tal mensen bij aktief zijn, zonder vergoeding hiervoor, maar uit passie voor de sport. Iemand die denkt dat je hiervan rijk kan worden moet zich maar eens melden bij me en ons vertellen hoe....
3. de clinics zijn gezellige dagen waarbij het de renners aan niets ontbreekt, van tips, volgwagen,materiaal tot aan voeding ( pasta buffet ) en omkleed/doucheruimte
5. we lichten de deelnemers niet medisch door, we doen niet aan bloedproeven of inspanningstesten, daarvoor zijn er andere organisaties. Die vragen wel meer dan 50 euro overigens, maar ok, misschien is het het waard.
6. iemand die ons niet kent moet niet zijn oordeel klaar hebben, maar gewoon een keer meegaan. Volgens mij ken ik niemand van degene die kritiek hebben maar blijkbaar kennen ze mij en de overige begeleiders wel.
Iedere begeleider heeft een bepaalde kennis. We zijn met minimaal 6 begeleiders per clinic.
Ikzelf weet zeker niet zeker alles, ben geen profwielrenner maar iemand die wielrennen als hobby heeft.
Reeds 20 jaar rij ik in de bergen, haal mijn kennis uit de ervaring en uit mensen om mij heen. Wie dat oa zijn moet maar eens kijken op www.pimfoundation.com Misschien kennen jullie hier een paar renners van.
De inschrijving hiervoor is overigens nog open, dus als je je voor een goed doel wilt inzetten, zoals alle renners van klimexperience doen (!) ben je van harte welkom.
Wie een gefundeerde mening wil over klimexperience moet maar eens meegaan. Het gratis aanbod is echter alleen bestemd voor Cera.
Cera je kan je bij mij aanmelden via info@klimexpereince.nl , laat maar weten wanneer je meegaat.
Groeten, Ton
klimmen met plezier

pinarello
Forum-lid

pinarello 05 feb 2009 21:37

Ton,

Leuk dat je reageert; is een beetje herhaling van zetten. Een andere mening hebben is wat anders dan kritiek hebben. Jullie vatten dat zo op; is jammer maar niet nodig. Ik twijfel niet aan al het genoemde maar heb er geen 50 euro voor over (dat is wat anders dan dat het het geld niet waard zou zijn). Aols dat niet mag is dat jammer maar dat veranderd mijn mening niet.

Het feit dat jullie er steeds weer over beginnen en de de advertentie's , ik dacht ook in Wielerrevue iets gezien te hebben, wekken op z'n minst de schijn dat het ms iets minder vrijblijvend is (reizen naar Alpen en Dolomieten bijv). Misschien een verkeerd beeld, kan zo maar maar misschien ook niet.
Ik hoop dat diegenen die wel meedoen een mooie dag hebben. Just my 2Cents.

tonvdv
Forum-lid

tonvdv 05 feb 2009 22:49

ja, een herhaling van zetten inderdaad. Ik zal er na dit bericht ook zelf mee op houden.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat een andere mening prima is, en als je niet mee wilt omdat je ons niet nodig hebt, even goede vrienden. Maar als ik iemand 'geldklopperij' 'afraden om hieraan mee te doen' 'niet deskundig' zie posten op dit forum, ben ik wel benieuwd wie dat is, want dan kent hij ons waarschijnlijk en is hij of zij vast al een keer meegeweest. Anders heeft het niets met een andere mening te maken maar is het gewoonweg iets roepen zonder een gegronde reden.
Als je een keer meegaat en dan zegt wat je vind, prima. Maar nu is het uit de lucht gegrepen en weet je totaal niet wie wij zijn. Kan je dus ook geen mening of oordeel over onze deskundigheid geven.
Dus, fiets met ons mee en vertel me dan na afloop nog eens wat je ervan vind !
Dan weet je wat het is en kan je je mening geven. Dat is eerlijk en oprecht.

We geven op 7 maart een clinic met Jeroen Blijlevens, Gerben Karstens en Karsten Kroon of Tristan Hofman. Wellicht ook niet deskundig en professioneel, maar wel een keer leuk. En o ja, we doen dit voor het goede doel.....mocht er iemand het woord geldklopperij weer willen gebruiken.

Cera, het aanbod geldt nog steeds. Gewoon aanmelden voor een gratis clinic bij mij, info@klimexperience.nl Ik zie je inschrijving wel komen. Veel plezier nog op dit forum.
klimmen met plezier

pinarello
Forum-lid

pinarello 05 feb 2009 23:01

[quote="Ton VDV"]ja, een herhaling van zetten inderdaad. Ik zal er na dit bericht ook zelf mee op houden.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat een andere mening prima is, en als je niet mee wilt omdat je ons niet nodig hebt, even goede vrienden. Maar als ik iemand 'geldklopperij' 'afraden om hieraan mee te doen' 'niet deskundig' zie posten op dit forum, ben ik wel benieuwd wie dat is, want dan kent hij ons waarschijnlijk en is hij of zij vast al een keer meegeweest. Anders heeft het niets met een andere mening te maken maar is het gewoonweg iets roepen zonder een gegronde reden.
Als je een keer meegaat en dan zegt wat je vind, prima. Maar nu is het uit de lucht gegrepen en weet je totaal niet wie wij zijn. Kan je dus ook geen mening of oordeel over onze deskundigheid geven.
Dus, fiets met ons mee en vertel me dan na afloop nog eens wat je ervan vind !
Dan weet je wat het is en kan je je mening geven. Dat is eerlijk en oprecht.

We geven op 7 maart een clinic met Jeroen Blijlevens, Gerben Karstens en Karsten Kroon of Tristan Hofman. Wellicht ook niet deskundig en professioneel, maar wel een keer leuk. En o ja, we doen dit voor het goede doel.....mocht er iemand het woord geldklopperij weer willen gebruiken.

Cera, het aanbod geldt nog steeds. Gewoon aanmelden voor een gratis clinic bij mij, info@klimexperience.nl Ik zie je inschrijving wel komen. Veel plezier nog op dit forum.[/quote]

Ik geef het maar op. Lezen is moeilijker als fietsen laten we het daar maar op houden:D Fiets ze dan maar.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 feb 2009 23:12

En stuk voor stuk doen ze goed hun best om vooral maar zoveel mogelijk reclame voor hun eigen business te maken (waar ze overigens natuurlijks niet aan verdienen). Tot en met het onderschrift wordt aangegrepen om toch even een hint neer te zetten. Maar geld willen ze er niet mee verdienen. Ik heb een heel aardig beeld wat die advertenties in bladen en bijv de drukkosten van die flyers zijn. Waarom geef je al dat geld uit als je alleen voor de lol met een groepje wilt fietsen?

Geldklopperij heeft niemand het genoemd, enkel hebben we vraagtekens bij de hoogte van het bedrag gezegd in combinatie met wat je er voor terug lijkt te krijgen. Tevens heeft er ook niemand gezegd dat jullie "niet deskundig" zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tonvdv
Forum-lid

tonvdv 06 feb 2009 12:24

[quote="MM"]hoi cera stelt weinig voor heb ik vernomen meer een geldklopperij alleen voor lui met geld en denken dan dat ze een prof zijn!
Gr MM[/quote]

Maar jullie hebben echt niet meer ervaring of kennis in huis dan andere fanatieke fietsers, dus dan kan je ze volgens mij ook weinig bijbrengen.

Volgens mij staat hier toch echt 'geldklopperij' en 'weinig bijbrengen' . Om dat te zeggen moet je wel weten wie we zijn lijkt me. Of kunnen jullie in een glazen bol kijken ?
Ter info, ik heb een eigen drukkerij , uitgeverij en reclamebureau. Betekent ten eerste dat ik het niet voor het geld hoeft te doen en ten tweede dat adverteren of flyers drukken niet echt een uitgave is voor ons. Maar goed, er blijven altijd mensen die hun oordeel vellen zonder te weten waar ze over praten. Ga mee en vel dan je oordeel ! Ben benieuwd of je het aandurft......
klimmen met plezier

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 06 feb 2009 23:02

Die quote van MM is dan ook de enige reactie die het over 'geldklopperij' heeft en dat over 'weinig bijbrengen' is gewoon een mening. En daar wemelt het van op een forum.

Vind het trouwens wel vreemd dat er maar liefst 3 heren uit de organisatie zijn die zich geroepen voelen in de verdediging te gaan... Wat wellicht ook vergeten wordt is dat de getoonde CV's niet onder doen voor dat van de meeste forummers.
Overigens is die kritiek op het tarief van € 50 niet bijzonder hier, iedere toertocht/cyclo die meer dan € 3 durft te vragen wordt hier zo'n beetje neergesabeld. En toch trok de AGR weer 17.000 deelnemers... dus dat zegt ook niet veel. En als je het materiaal van de gemiddelde forummer ziet, zijn een paar tientjes voor een clinic of toertocht imo toch ook niet onoverkomelijk? Maar goed, ieder z'n mening, daar is het hier tenslotte een forum voor....

Het wachten is nu dus op het verslag van Cera, dat is ze nu toch wel verplicht :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

iskander_
Forum-lid

iskander_ 07 feb 2009 23:16

Eigenlijk vindt ik de reacties best wel negatief, vooral de suggesties van MM die eigenlijk gewoon maar wat in de rondte roept. verder vind ik da je na aanleiding van een foto iemand beoordelen hoe hij op zijn fiets ziet ook niet erg professioneel klinken.

Ik vind 50 euries best wat geld, maar vind het voor wat ze bieden helemaal niet te veel. ik weet niet hoeveel jullie verdienen, maar volgens mij hoef je helemaal niet veel geld te hebben om daar aan mee te kunnen doen zoals iemand suggereerde.
Dat jullie niet willen mee fietsen is jullie keuze maar om andere mensen afgeraden om mee te fietsen met dit soort flauwe argumenten.

Als je een keer zin hebt om in de Ardenne te fietsen en je kan niemand vinden die met je mee wilt of geen zin hebt om uit te zoeken waar je het beste kunt fietsen of gewoon gezellig met een groep lekker een dagje wilt uitsloven op wat bergjes is dit toch een prima idee.
alles wordt geregeld. en dat ze er wat aan verdienen zal mijn een rot zorg wezen. ik vind trouwens nergens op de site dat ze er niet aan willen verdienen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 feb 2009 23:40

Iemand z'n niveau is in de meeste gevallen prima in te schatten als je iemand op z'n fiets ziet zitten. Maar goed ik streef er ook niet naar om dat professioneel te doen, al die adviezen over frame maten en dergelijk geef ik geheel kosteloos ;)

Er is helemaal geen spraken van flauwe argumenten. Waar Pinarello en ik op in gingen was o.a. dat de heren nog al hoog van de toren blazen over zichzelf op hun website. Menig forumlid heeft meer ervaring op de fiets.
En dat ik niet mee zal gaan klopt idd, ik kan zelf de weg wel goed genoeg vinden en het nivo verschil is een beetje te groot. Daarnaast is een beetje eten en een auto achter me me geen €50 waard ;) Geef ik die €50 liever uit aan de volgende tank benzine om er een paar weken later weer heen te gaan.

Zij beweren dat ze 't niet voor 't geld doen, als je dan wel zeer actief adverteert komt dat wat vreemd over. Ook al heb je een drukkerij dan zijn advertenties nog net zo duur als bij ieder ander bedrijf.
Afbeelding

iskander_
Forum-lid

iskander_ 08 feb 2009 00:33

kennelijk hoor jij niet tot hun doel groep. zij geven alleen maar aan dat ze enige ervaring hebben en sommen dat op. Dat dat ten opzichte van jou hoge niveau pruts werk is doet niets af dat ze die ervaring hebben. niet iedereen heeft zoveel ervaring als jij en een paar andere hier. Die dit lezen kunnen zelf uit maken wie er nu hoog van de toren blaast. Er zijn ook duizenden die alleen in de polder fietsen maar nog nooit de Ardennen hebben gereden. dan is het toch enigszins geruststellend dat er iemand mee fiets van de begeleiding die dat wel heeft gedaan. opmerking van niveau verschil is ook weer uit de lucht gegrepen. je hebt nog nooit mee gefietst dus weet helemaal niet hoe hard ze fietsen. Al is het vermoeden dat het nivea waarschijnlijk wat lager ligt dan jij waarschijnlijk zou kunnen fietsen. maar het is en blijft een vermoede van je meer niet. Ik heb nog nooit met ze mee gefietst dus kan er ook niks over zeggen hoe alles tijdens zo toch verloopt. dat doet er eigenlijk ook niet toe. Het gaat er om dat er mensen lopen te schreeuwen over iets terwijl ze totaal niets maar dan ook echt niets weten van deze clinics. maar wel in het openbaar lopen te schreeuwen dat het helemaal niets is.
ik vind dat je best ergens een menig over mag geven maar die moet dan wel gebaseerd zijn feiten en niet op aannames.
Wat ik al eerder zei, nergens op de site staat dat ze het niet voor het geld doen. overigens denk ik dat ze er met 20 man deelnamen er niet veel aan over houden. zeker als ze dat ook nog door vieren moeten delen. ik denk dat het dan lucratiever is bij je baas een zondag in te roosten. overigens als je ze alle 5 mee wilt doen betaal je net 40 euro per keer. als iedereen dat zou doen vraag ik me af of er geen geld bij moet.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 feb 2009 00:52

Pfff, lees nog eens wat er eerder geschreven is. Je leest het net zo negatief als de heren van KlimExperience.
Ik zeg niets over mijn eigen ervaring, zou ook wel knap stom zijn gezien mijn leeftijd en 't aantal jaren wat ik op een fiets zit nooit zoveel kan zijn als van mensen die 2x zo oud zijn al ik ben. Dat mijn nivo wat hoger ligt is gewoon een feit, ik heb niet voor niets een belofte licentie vs Amateur A-B. Mijn uitslagen zijn bepaald niet zaligmakend, ik weet m'n eigen nivo prima in te schatten.

Maar goed er is al 2 pagina's lang gezegd door o.a. Pinarello en mij dat het voor beginnende fietsers waarschijnlijk heel leerzaam is. We hebben beide nergens gesuggereerd dat we ooit mee gegaan zouden zijn oid. We reageerde enkel op wat ze op de website schrijven en de indruk die wij daarbij kregen. Sinds wanneer is het hebben van een onderbouwde mening verboden?
Afbeelding

Plaats reactie