hej, hoe verwijder ik de rubbers van mn stuur? vorige keer uren mee bezig geweest met ze erop te wring, dat doe ik nooit meer. mss is er wel een handige methode voor (dreft, opwarmen?)
ik veronderstel toch dat die eraf meoten voor de montage van een nieuwe groep?:)
rubbers op mtb stuur verwisselen
Met rubbers bedoel je de handvatten/grips? De oude kun je kapotsnijden en dan makkelijk verwijderen. Een andere methode is een schroevendraaier oid er onder wurmen en dan wat warm water of wasbenzine er tussen. Dan glijden ze vrij gemakkelijk van je stuur af.
Monteren gaat erg gemakkelijk met de hulp van haarlak. Spuit wat haarlak op het stuur en in de handvatten. Dan glijden ze er makkelijk op. En als e.e.a. is opgedroogd zitten ze goed vast.
Monteren gaat erg gemakkelijk met de hulp van haarlak. Spuit wat haarlak op het stuur en in de handvatten. Dan glijden ze er makkelijk op. En als e.e.a. is opgedroogd zitten ze goed vast.
TS-Biker schreef:met perslucht !
Dat is inderdaad de truuk, ook met de montage. Geen dreft, haarlak oid nodig.
De montage lukt me trouwens ook met de fietspomp(Rennkompressor), de kop blijkt precies in het gat van de grip te vallen.
Als je zelf geen compressor hebt, ga even langs de FM. Dat bespaart je een hoop moeite.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Met perslucht krijg je de handvatten er inderdaad makkelijk op en af. Maar de ervaring leert dat ze dan niet echt goed blijven zitten. Met name als het nat is gaan ze dan draaien. Vandaar dat ik altijd nog iets van haarlak gebruik.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik gebruik altijd perslucht om ze er op en af te krijgen. Even aan de buitenkant het uiteinde van het pistool eronder wurmen, lucht eronder en je schuift ze er zo op en af.
Ik heb dan verder ook geen haarlak nodig, ze schuiven nooit meer eigenlijk. Maar dat zal denk ik wel per type handvat verschillen (Ritchey WCS foam in mijn geval).
Ik heb dan verder ook geen haarlak nodig, ze schuiven nooit meer eigenlijk. Maar dat zal denk ik wel per type handvat verschillen (Ritchey WCS foam in mijn geval).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!