Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 12 aug 2010 19:28

[quote="PRoeske"]Zoals beloofd gisteren naaar het pretpark in Zwanenburg geweest. Ik wist waar ik voor kwam, wat mn budget was, wat daar voor mogelijk is, en waar op te letten.

Ik moet zeggen dat ik er met een wat negatief voorgevoel heen ging, maar het is me alles meegevallen. In eerste instantie zelf wat rond-gekeken en -gelopen, en na een 10 minuutjes kwam er een (NL sprekende!) medewerker vragen of hij mij van dienst kon zijn.

Ik mn verhaal verteld, en op zoek gegaan naar een fiets. Hij kwam eerst met een Gazelle aan uit jaar 0, waar wel een kortinkje vanaf kon (Dus idd handelaren), deze fiets was wel SRAM Rival afgemonteerd (Met Force achterderrie), wat ik graag wilde. Ik was toch niet helemaal overtuigd van de fiets en dus verder gezocht.

Uiteindelijk kwam ik bij de befaamde/beruchte/beroemde Sensa/Garnelli fietsen uit. Ik was me ervan bewust dat dit niet heel denderende fietsen zijn, maar daar is de prijs dan ook naar (student he...).

Als met al de Rival groep van de Gazelle over laten zetten op die Garnelli (was oorspronkelijk 105 afgemonteerd, dus zeker geen slechte ruil), en er Fulcrum 5 wielen + Ultegra 11-28 cassette op laten zetten; zonder meerprijs.

Al met al met een (naar mijn idee) degelijke fiets naar huis gegaan voor een goede prijs. Onderhoud kan ik praktisch allemaal zelf, en anders toch naar een FM. Het idee is dat ik nu dit (goedkope) frame op rijd (kapot, of tot ik het zat ben), en dan enkel een nieuw (beter! frame aan zal moeten schaffen, aangezien de wielen en groep dan waarschijnlijk nog prima zijn.

To Be continued.

Grt. Pim


ps. hier een fotootje van de fiets:
[img=http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7DY6WEWA.jpg]
(Pedalen zitten er nog niet op, moest ik nog monteren, evenals een fietscomputer; ook moet het zadel nog een beetje lager, bleek nadat ik de geometrie had nagemeten nav een eerdere, complete meting)[/quote]

Dit lijkt me een objectief en geloofwaardig verhaal. Ik ben benieuwd om te horen wat VOS nu weer faut gedaan zou kunnen hebben. Of had hij soms Joden, sorry Polen, in dienst die de schroefjes anders vast draaien dan Germanen ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 12 aug 2010 19:32

>Of had hij soms Joden, sorry Polen, in dienst die de schroefjes anders vast draaien dan Germanen ?
Oh, oh, oh.......
Velgenfluisteraar

Florezido

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 12 aug 2010 22:43

het gaat langzaam nergens meer over
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 13 aug 2010 10:08

[quote="jummeltje"]het gaat langzaam nergens meer over [/quote]

Het ging o.a. over vooroordelen en stereotyperingen: omdat er een Poolse monteur staat zou het produkt niet deugen was de suggestie. Weet je wel wie je huis gebouwd heeft ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 13 aug 2010 10:48

Het is iig de enige fietsenzaak waar de voorgenoemde Poolse monteur met een Porsche Boxter naar huis gaat
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 13 aug 2010 10:56

ALLEEN mensen met een ERVARING met Vos zouden hier moeten reageren. Lijkt mij een stuk eerlijker en overzichtelijker.
Afbeelding

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 13 aug 2010 12:36

Juist. En ik heb het al eerder gemeld in dit topic, maar blijkbaar blijven een paar wijsneuzen doen alsof het cool is om te roepen dat het Polen zijn, maar het Litouwers!!!!!!

Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

turbodiesel2
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 nov 2007 18:08

turbodiesel2 13 aug 2010 12:39

Het zelfde vaginelli luciano aluminium frame heb ik vorig jaar gekocht bij vos, na een aantal weken brak mijn achtervork tijdens het fietsen af.
bij vos aangekomen stonden twee dezelfde fietsen bij de uitgang met allebei een gebroken achtervork aan de deraileur kant.
volgens vos door een valpartij , zelf was ik er volgens die ouwe vos ook mee gevallen alleen kan ik mij er niets van herinneren.
geheugenverlies zie je wel vaker bij grote zware valpartijen dus vos zal wel gelijk hebben :).

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 13 aug 2010 12:39

[quote="jummeltje"]Juist. En ik heb het al eerder gemeld in dit topic, maar blijkbaar blijven een paar wijsneuzen doen alsof het cool is om te roepen dat het Polen zijn, maar het Litouwers!!!!!!

[/quote]

Ik rij er vaak langs op mijn woon-werk ritje en ik observeer weleens wat ;)
Zal volgende keer eens letten op het kenteken van de Porsche!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

proeske
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:58

proeske 13 aug 2010 12:53

[quote="turbodiesel2"]Het zelfde vaginelli luciano aluminium frame heb ik vorig jaar gekocht bij vos, na een aantal weken brak mijn achtervork tijdens het fietsen af.
bij vos aangekomen stonden twee dezelfde fietsen bij de uitgang met allebei een gebroken achtervork aan de deraileur kant.
volgens vos door een valpartij , zelf was ik er volgens die ouwe vos ook mee gevallen alleen kan ik mij er niets van herinneren.
geheugenverlies zie je wel vaker bij grote zware valpartijen dus vos zal wel gelijk hebben :).
[/quote]

Hmm, ik hoop dat het bij mij mee zal vallen. Zou toch niet graag mn geheugen kwijt raken een aantal weken nadat ik een fiets heb gekocht...

Ik houd jullie op de hoogte & ik ga vast sparen voor een goed frame :P.

[Edit: @Turbodiesel2, Ging het hierbij om het Alu of Carbon Garnelli frame? Ze heten namelijk allen Luciano.]

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 13 aug 2010 13:09

[quote="mrcoffee"][quote="jummeltje"]Juist. En ik heb het al eerder gemeld in dit topic, maar blijkbaar blijven een paar wijsneuzen doen alsof het cool is om te roepen dat het Polen zijn, maar het Litouwers!!!!!!

[/quote]

Ik rij er vaak langs op mijn woon-werk ritje en ik observeer weleens wat ;)
Zal volgende keer eens letten op het kenteken van de Porsche!

[/quote]

Als je niet weet hoe de vork in de steel zit dan kan je beter niks zeggen, want het komt een beetje treurig over hoe je mensen zwart wilt maken...
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

turbodiesel2
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 nov 2007 18:08

turbodiesel2 13 aug 2010 16:17

[Edit: @Turbodiesel2, Ging het hierbij om het Alu of Carbon Garnelli frame? Ze heten namelijk allen Luciano.]

aluminium en heel hard mogen fluiten naar mijn garantie.

Plaats reactie