Goedenavond,
Is het mogelijk enkel de remhendel van een Ultegra shifter te verwijderen? Of is dit een bijzonder lastig karwij?
Remhendel demonteren
RemcoL schreef:Goedenavond,
Is het mogelijk enkel de remhendel van een Ultegra shifter te verwijderen? Of is dit een bijzonder lastig karwij?
Hoi,
Zo gebeurd;
* De betreffende rem-kabel en sis-kabel aan respectievelijk de remklouw en derailleur losmaken.
* De kabelsokjes verwijderen (anders gaan de kabels niet door de buitenkabel).
* De betreffende Rem/schakel-handle losmaken onder het rubber handvat met een inbussleutel 5.
* Indien alles los dan heel de boel eruit trekken en de kabels uit de handles verwijderen.
* En spuiten maar !
* Terug plaatsen in omgekeerde volgorde met liefst nieuwe binnenkabels want bij het verwijderen van de sokjes zullen de kabels niet zo graag meer terug in de binnenkabels gaan (uitgerafeld!)
Grtz,
Morel
RemcoL schreef:Thanks!
Wel wacht ik denk ik even tot ik toch de kabels moet vervangen. Kan dat mooi in één keer...
Hoi,
Dat duurt dus nog wel even , maar een binnenkabel (rem of sis) kost overigens maar 2,- per st. hoor.
Grtz,
Morel.
Aha...ik ben net begonnen met deze mooie sport dus heb nog niet zoveel ervaring met reparaties en kosten...Morel schreef: Hoi,
Dat duurt dus nog wel even , maar een binnenkabel (rem of sis) kost overigens maar 2,- per st. hoor.
Grtz,
Morel.
Tnx...