Ik heb mijn keuze (o.b.v. uitstraling, prijs en grootte van het frame) weten te beperken tot 3 merken: Bianchi (Via Nirone 7 Alu), Cube (Aerial) en Bulls (Harrier+).
Ben 3 weken terug voor informatie over de Cube bij KrooneLiefting in Limmen geweest. Degene daar me daar hielp zei dat ik met de mix Tiagra/Sora voldoende kwaliteit in huis haal voor mijn gebruik en heeft heeft me voor de rest nergens op geattendeerd.
Vanmiddag voor de Bianchi wezen kijken bij Vos in Zwanenburg. Die raadde mij sterk af om een Bianchi te kopen. Gezien mijn lengte (1.96m) en gewicht (92 kg) zou ik alleen maar problemen krijgen. Standaard wielen (WRH-R500) kunnen mijn gewicht niet dragen en afmontage vond hij ook slecht bij dit model. Hij zei dat ik Mavic Aksium wielen erin moet laten zetten en nog wat aanpassingen (totale kosten: €200,-) en dat dat onverstandig is.
Ik heb op internet gezocht maar kan over genoemde wielen niks vinden over wat de maximale belasting is.
Ik snap dat 105/Ultegra beter is dan Tiagra, maar heb ik dat ook echt nodig?
Graag wat tips over wielen en afmontage van mijn fiets. Over de wielen begin ik me echt een beetje zorgen te maken..
Alvast bedankt voor jullie reacties.