gewicht racefiets berekenen - italiaanse site
Hallo,
Een tijdje terug had ik een Italiaanse site gevonden waarop je precies het gewicht van je fiets kon berekenen. Bijna alle merken en onderdelen waren vertegenwoordigd. Ik kan die site echter niet meer terugvinden, is er iemand die de URL weet?
Een tijdje terug had ik een Italiaanse site gevonden waarop je precies het gewicht van je fiets kon berekenen. Bijna alle merken en onderdelen waren vertegenwoordigd. Ik kan die site echter niet meer terugvinden, is er iemand die de URL weet?
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Op de site van weightweenies staan ook heel veel onderdelen met het gewicht erbij. Die kun je ook makkelijk even in een excel bestandje zetten en het zelf uitrekenen. Heb ik een tijd terug ook voor mijn racefiets gedaan.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
-
- Forum-lid
Dit is wellicht ook bruikbaar: http://weightweenies.starbike.com/listings.php
Anti-Spacers!
Kun je je fiets niet beter even wegen? Als je de onderdelen gaat optellen weet je vaak nog niets. Zijn de gegeven gewichten fabrieksopgaven, is iemand met een weegschaal in de weer geweest en dezelfde onderdelen verschillen vaak onderling van gewicht.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Timo 2.0 schreef:Kun je je fiets niet beter even wegen? Als je de onderdelen gaat optellen weet je vaak nog niets. Zijn de gegeven gewichten fabrieksopgaven, is iemand met een weegschaal in de weer geweest en dezelfde onderdelen verschillen vaak onderling van gewicht.
Helaas, heb de fiets nog niet maar weet wel hoe ik hem ga afmonteren. Ik was gewoon even benieuwd wat het gewicht ongeveer gaat worden.

-
- Forum-lid
Dat is een deel van de lol! Eerts je fiets een paar keer 'in Excel' maken en dan pas in het echt!
Foosho schreef:En dan de beteuterde oogjes als de echte fiets 300g zwaarder is dan in een overenthousiaste excelsheet![]()
En daarna je vriendin moeten uitleggen dat er toch echt een Super Record groep ondermoet i.p.v. de gewone record groep omdat de fiets anders echt niet onder de 7 kg komt, da's pas dikke pret.